Topp 10 allianser

  • Trådstartare DeletedUser2503
  • Start datum

DeletedUser

Guest
Vänner vänner vänner!
Detta är en tråd där vi ska diskutera top 10 allianser hur det ser ut idag och vad vi tror om framtiden.
Vi ska inte diskutera hur en eller annan sköter eller missköter sin diplomati gentemot andra allianser.
Vill att vi nu tar tillbaka tråden till dess ursprung och vill ni diskutera hur någon skött eller misskött diplomati får ni hitta andra kanaler till att göra det med.
 

DeletedUser

Guest
Någon som kan göra en uppdate på top10? Mycket har ändrats senaste veckan..:)
 

DeletedUser2861

Guest
6) Radioactive Sheep
Verkar inte ha återhämtat sig efter att A-A-A bildades och värvade 2 spelare från dem, tråkigt att dom ska sova sig igenom den här servern.

Att vi för tillfället inte är de mest offensiva är inget som A-A-A ensamma ska ta åt sig av. Jag tycker snarare att vi gjort en bra prestation som överlevt när serverns 3 stora allianser sett som sin livsuppgift att ägna sig åt fårslakt.
 

DeletedUser2639

Guest
Jag ska testa göra en lista... detta är första listan jag gör så be patient with me! *Please :)*

1 A-A-A
- Självklart sätter jag min egna allians som etta, vi har ett grymt bra samarbete när det gäller offensiver och vi är förmodligen den mest offensiva alliansen på MU

2 No Name
- Jag sätter No Name som tvåa eftersom jag tror att dessa kommer att klara sig rätt bra framöver, de har haft det svårt sen serverns start och har ändå hållt sig flytande utan större problem :) Det är dessutom rätt gött motstånd från dessa grabbar/tjejer.

3 Aristocats
- Katterna har ett bra tag varit ena jäklar på att vara i vägen :) och Om man kollar Grepostats så har de börjat få lite spurt på tillväxten :) kan förväntas en hel del härifrån snart skulle jag tro

4 Excelsior
- Har själv inte haft en drabbning med er, men ni kom från ingenstans och har bara flugit upp på topplistan :) ett mycket stort steg och jag ser fram emot att se mer från er

5 No Name II
- inte mycket att tillägga från det jag tidigare skrev. Ett par bra spelare som ger lite gött motstånd :)

6 Radioactive Sheep
- Fanns ett stort hunger hos fåren förr. Hjälper inte att de fick en stor fiende mot sig relativt tidigt, men att de fortfarande hänger med är ett stort plus :)

7 - 10 vet faktiskt inte mycket om varken Blodsfränder så men jag antar att de kommer någonstans mellan 7 och 8 :) Och LoS2 ser jag tyvärr ingen större framtid med. Men vem vet! Allt kan vända :)

Detta är min lista, inte lika bra som de andras men värt ett försök iaf :)
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker att Hungry Bunnies förtjänar lite mer love på dessa listor :)
 

DeletedUser2639

Guest
Kan mycket väl vara sant :) Själv har jag inte haft o göra med kaninerna ännu så jag vet inte tillräckligt för att lägga till dem på en lista :D

Verkar som hela Mu är fulla av djur :p Får, katter och Kaniner springer lösa :)
 

DeletedUser2878

Guest
Kan mycket väl vara sant :) Själv har jag inte haft o göra med kaninerna ännu så jag vet inte tillräckligt för att lägga till dem på en lista :D

Verkar som hela Mu är fulla av djur :p Får, katter och Kaniner springer lösa :)

Även Ekorrar, Grisar och fåglar. Ett Zoo, är vad är vad det är!
 

DeletedUser2307

Guest
Long time - no lista! Tänkte underhålla er med en liten lista såhär en lördag som denna, dan före dan före dan före dopparedan!

Låt mig börja med att säga att jag är osäker på hur detta fungerar, ska man skriva en lista på de nuvarande topp 10 allianserna eller en lista på de 10 man anser ska vara topp 10? Kör på de nuvarande..

1) A-A-A
En aktiv allians och helt klart den allians med flest städer/spelare. På ett fåtal spelare håller man en stark första position. Inte varit i kontakt med dessa så värst mycket så har inte mycket att säga. Har många fiender tyvärr och det sägs att spelare svikt sina gamla allianser för att gå med här. För övrigt en kaxig inställning vilket kan vara bra, men glöm inte att vara lite ödmjuka också.

2) Excelsior
En personlig favorit och jag har följt dessa sedan grundarna bröt sig loss från Blodsfränder. Ett blandat gäng med spelare kända från olika servrar, och va de inte kända är de det nu. Med ett mål att från dag 1 gå hårt åt mot Blodsfränder strävar de nu efter att ta täten i denna lista. En bit kvar men helt klart ingen omöjlig uppgift! Med en bra spelidé och ett sammansvetsat gäng kommer Excelsior leva kvar på toppen lång tid framöver.

3) No Name II & No Name
Anser att de båda allianserna hör ihop och poängmässigt bör de placeras högst upp, men jag kan inte göra det. De har mycket att bevisa om de ska upp och nosa bland de stora pojkarna. Har en del vassa spelare men som för mig tyvärr har varit anonyma under världens gång. Det handlar väl kanske om avstånden oss emellan, men ändå. Har hållit ihop bra än så länge och med tanke på vad de gått igenom hittills lär de hålla ihop servern ut.

5) Radioactive Sheep
En från början topp allians med bra spelare men som haft en del motgångar. De står kvar trots allt som hänt och ska ha en eloge för det!
Nu händer det dock en del då de tappar en pusselbit i ledningen i form av atilla och Green Gobling. Undrar hur de kommer leva vidare, time will tell.

6) Stenkotten
Min egen allians som jag stortrivs i! Ett skönt gäng som tar dagen som det kommer. Sällskapet gör spelet och sällskapet är bra!

7) ARISTOCATS
Katternas tid har varit och fortsätter den negativa trend som råder är det en tidsfråga innan alliansen är utanför topp 10. Inte varit i så mycket kontakt med dessa och det finns en anledning till det.

8) Black Rose
Känner bara till en lirare hos er, utöver det är ni ett frågetecken för mig. När hamnade ni på listan? Huuummm.... Kommer inte mycket högre än var ni är tyvärr.

9) Hungry Bunnies
Ett tight gäng med sina tätspelare som går bra. Trevligt bemötande och en allians som hållit ihop ett bra tag. De är hungriga på katter men det sägs att de börjat sukta efter 1st Legio. Följer deras utveckling och ska bli kul att se hur det kommer gå för dem.

10) 1st Legio Morte
Inget större hopp för er tyvärr. Motbevisa mig gärna.

Trevlig helg på er och hoppas ni alla får en GOD JUL! :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Enligt trådskaparen så är tråden till för topp 10 allianserna som jag tolkar är de som ligger topp 10 just nu. Om det sen handlar om de som leder i poäng, krigspoäng eller annat överlåter jag till er att tolka fritt.

Skulle vara roligt att se vad folk tror om topp 10 allianserna, så gör listor för tusan!
 

DeletedUser2878

Guest
Jag tackar å Excelsiors vägnar för orden och därutöver en riktigt läsvärd lista Snoosaren.
 

DeletedUser

Guest
En riktigt bra lista Snoos dock tror jag bara att det är en tidsfråga innan vi intar top 5 med dina ledarskaper :)
 

DeletedUser

Guest
Bra lista Snoosaren, finns inte mkt jag inte håller med om!

Någon som vill skåda in i framtiden och göra en lista på vilka som kommer att vinna denna server?

Bra lista Snoosaren, finns inte mkt jag inte håller med om!

Någon som vill skåda in i framtiden och göra en lista på vilka som kommer att vinna denna server?

OBS - Detta är en lista hur det kommer se ut efter serverns slut
Detta är mina spekuleringar efter att ha varit här i snart 3 veckor. Betrakta de som felaktiga.

1) Excelsior-A-A-A
Dessa två kommer slås ihop för att ha en chans att vinna kronan säkert.

2) Radioactive Sheep
Har några godbitar till spelare.

3) No name + No Name 2
Dessa kommer slås ihop i slutet av servern när allianserna förlorar mängden spelare. Må hända att hela alliansen försvinner, se då alliansen som ligger på rank 4 som trea och så vidare.

4) Stenkotten
Har tyvärr lite för få spelare med tillräckligt stora poäng för att kunna ta sig högre upp på listan. Deras största hot är deras egna aktivitet, om för många spelare ryker kan det bli svårt.

5) Hungry Bunnies
Om det är de spelare det ryktas om att be är kommer dessa garanterat klättra. (Dolda nick) Kanske är de lite för få spelare?


6) Aristocats
Även om jag känner igen några av namnen och även spelat med några av de så tror jag dessvärre inte att denna håller i längden. Får en fin placering pågrund av bristen på andra allianser.

7) Blodsfränder
Kommer i serves slut ha klättrat upp på topp 10.

8) Blackrose
Finns med i listan eftersom inga andra hot finns.

9) 1st. Legio Morte
Kommer klara sig eftersom det finns få hot

10) Omerta
Kommer vara med på listan pågrund av eventuella sammanslagningar.
 

DeletedUser2878

Guest
OBS - Detta är en lista hur det kommer se ut efter serverns slut
Detta är mina spekuleringar efter att ha varit här i snart 3 veckor. Betrakta de som felaktiga.

1) Excelsior-A-A-A
Dessa två kommer slås ihop för att ha en chans att vinna kronan säkert.

Har alltid uppskattat din humor och provocerande framtoning. :)
Speciellt kul är detta då A-A-A har tydligt deklarerat sitt ointresse för underverk och därmed kronan.
 

DeletedUser

Guest
Har alltid uppskattat din humor och provocerande framtoning. :)
Speciellt kul är detta då A-A-A har tydligt deklarerat sitt ointresse för underverk och därmed kronan.
Som vanligt så måste man läsa emellan raderna när det gäller A-A-A.. alliansen kommer förmodligen inte att bygga vu öar dock skulle det inte förvåna mej ett dug om spelarna skapar en ny allians precis innan Vu tiden ;)

(min konspirations ide) kan ju mkt väl ha fel men låter tiden avgöra det ;)
 

DeletedUser

Guest
Som vanligt så måste man läsa emellan raderna när det gäller A-A-A.. alliansen kommer förmodligen inte att bygga vu öar dock skulle det inte förvåna mej ett dug om spelarna skapar en ny allians precis innan Vu tiden ;)

(min konspirations ide) kan ju mkt väl ha fel men låter tiden avgöra det ;)

Så allting skulle bli annorlunda för att man bildade en ny allians? :confused:
 

DeletedUser

Guest
Detta är en topp tio lista som beskriver hur varje allians skulle gå under/upplösas. Nu menar jag inte att de behöver göra det, men om det skulle hända tror jag att detta skulle vara anledningen. Jag kommer låta hård men detta är en överdrift och ska mer ses som ett skämt än fakta.

No name II + No Name
Alliansen som kommer splittras för att slås ihop med sin huvudallians. Den här alliansen växer och frodas just nu, men mörkare tider är på ingång. Stora spelare som sitter i utkanten av världen och isolerad från stora hot bortsett från A-A-A som blickar mestadels fokus på Excelsior glider dessa spelare runt på IE och ströbyten, det vill säga lätta byten i form av små allianser utanför topp tio. 9 av 23 spelare visar inget större för att anfalla medans de stora spelarna verkar ständigt behöva försvara sig. Trots A-A-A prioriteringar kommer dessa vara de namnlösas största FI och undergång. Stor motivationsbrist kommer drabba de svaga och bidra till mer IE för de stora spelarna som egentligen inte har kul när de spelar, men fortsätter för att de har bra rank.

1st Legio Morte
En allians vars spelare kommer sluta spela, ledaren kommer antingen vara inaktiv spelare kommer lämna eller så upplöser ledaren alliansen på fyllan.

Radioactive Sheep
I utkanten av Excelsiors näste kämpar de på distans, deras närmsta grannar Aristocats och Stenkottarna möter de i små skärmyntslingar bortsett från deras tillfälliga IAP och förbund de har då och då. Det stora problemet här kommer vara att de radioaktiva fåren är alldeles för glesbygda och stridslusten minskas dramatiskt då de måste skicka trupper timtals för att kunna ta städer av FI. En massa IE förväntas här och spelare längst med gränsen kommer leta efter andra spel-alternativ.

Aristocat
Redan nu kan man se spår av alliansens undergång, deras största spelare förlorar för många städer till FI och IE, medans de knappt har någon egen offensiv. Den här alliansen kommer dock inte upplösas utan kommer alltid få vara de hungra kaninernas slagpåse. Spelare kommer sluta men ingen kommer bedriva IE. De försöker finna lösningar med samarbete med andra allianser som de radioaktiva fåren och stenkottarna med mera utan att lyckas i praktiken trots delade forum med mera.

Stenkottarna
Alliansen som kommer vara träflisorna i Excelsiors skor. Liten allians med stabil tillväxt som dessvärre bara har A-A-A som främsta fiender, trots ökat samarbete med Excelsior lyckas inte stenkottarna fullborda sin del av dealen att ta över A-A-A städer i H45 samt några i H55 kommer kriget gå ungefär som skyttegravskrigen. Detta kommer leda till ett långsiktigt krig utan resultat för båda sidorna vilket gör att Stenkottarna tillslut tappar tålamodet efter flertal spelare i SL och några som slutar. IE blir ett allt mer vanligt ord och det kommer även hända att någon spelare tar över ett eller fler konto/konton för att minska på IE för att kunna kriga mer.

Excelsior
Kronan är den vita valen. Till Muscles förtvivlan simmar den vita valen än en gång ifrån hans harpuner och besättning. Som den envisa kapten han är har han drivit sin besättning till brytningspunkten. Spelare tröttnar på bristen av resultat, några tar över några konton hos A-A-A, andra går över till A-A-A men även till de radioaktiva fåren. Alliansen anfaller sällan och när de gör detta är det mest för att bryta belägringar och då får de mängder i KP. Efter Mobys Dick återkomst hittar inte riktigt alliansen det offensiva flytet igen. Även denna lilla allians drabbas av tunga IE på våren och bara hälften kommer orka ha aktivitet för att ständigt skicka råvaror till UV, om de når dit vill säga...

Black Rose
Högst upp i världen lider de av tristess, trots detta verkar de nöja sig med de små ströbyten de kan finna och IE. De skulle vilja kriga mer, men anser samtidigt att det inte är realistiskt att ge A-A-A och de namnlösa någon störra match. Här kommer spelare tröttna och sluta spela medans de trofasta nöjer sig med IE.

Hungry Bunnies
Alliansen som besitter kunskaper men inte lever upp till sin fulla potential kommer tillslut tröttna på att spela då de vet hur man lirar på riktigt. Dessa kommer lida motivationsbrist för att de inte får möta en värdig motståndare. De kan försöka skapa UV men deras erfarenheter med spelare tröttnar och slutar.

A-A-A
Detta är den typiska alliansen som krigar mot alla och är näst intill överlägsna. Dock sliter tiden på spelarna, de är för få, för många i SL, och de konton som faktiskt finns kvar besitts av någon annan. Inte ens Sensei kommer vara Sensei vid undergången. Spelarna inom alliansen kommer ha bytt konton med varandra, nya spelare från andra världar kommer besitta gamla konton. Spelare från ANDRA allianser kommer spela i alliansen. Tillslut kommer spelarna i den egna alliansens knappt veta vem som är vem. Supporten kommer ha träningsvärk i fringrar och händer efter alla anmälningar och kontobyten från utomstående spelare.
 

DeletedUser

Guest
OBS - Detta är en lista hur det kommer se ut efter serverns slut
Detta är mina spekuleringar efter att ha varit här i snart 3 veckor. Betrakta de som felaktiga.

1) Excelsior-A-A-A
Dessa två kommer slås ihop för att ha en chans att vinna kronan säkert.

Du är en godbit i dig själv.

Men så länge jag spelar och så länge jag inne sitter en ledarroll så kommer absolut ingen ihop slagning ske med dessa!!!

Jag har riktigt stor respekt för en del av spelarna, Och dom vet vilka dom är. Dom resterande kan ju bara hoppa och flyga.

Men som sagt en intressant tolkning om man är en person som tror mycket med förstår så lite. ;-)
 

DeletedUser2307

Guest
Haha börjar inse att Greco är fullt seriös i sina listor och får svårare och svårare att ta honom seriöst. Vissa gånger skrattar jag, andra gånger blir jag fundersam hur en människa tänker. Greco tror han sitter på all kunskap men visar tydliga spår att han inte varit med från början av denna server. Tala är silver, tiga är guld. Detta passar oerhört bra in känner jag.
 

DeletedUser2832

Guest
Jag är för trött för å göra en topp 10 så det blir en top 5 för min del
Nån annan får gärna fortsätta ;)

A-A-A
Placering:1
Deffensiv rank:1 (4,333,680)
Offensiv rank:1 (5,943,556)

Finns vissa som helt enkelt är emot dessa INTE för att dom är Top 1 utan för att dom "snodde" spelare och sedan sa upp deras förbund
Den tid jag var och letade allians (Efter att GÄ-Månriket Luna gått under) så hade dom förbund med flera allianser som sedan hjälpte dom till toppen.
Deras sätt att dra ihop gänget var inte särskilt snyggt, men hur dom spelar nu är snyggt, dom har mer än dubbelt så mycket som 2 alliansen på off

2-3No Name
Deffensiv rank:5 (2,071,084)
Offensiv rank:4 (2,096,348)
No Name II
Deffensiv rank:7 1,168,315
Offensiv rank:3 (2,277,244)

Vissa i dessa allianser är riktigt duktiga, andra inte lika duktiga.
Dock är alla i alliansen ett skönt gäng och har humor
Vet dock inte om dom skrattar lika mycket som Alkoholisterna? :)

Excelsior
Placering:4
Deffensiv rank:6 (1,392,984)
Offensiv rank:2 (2,373,527)

Denna allians kom efter dom andra på topp listan och har klättrat och klättrat
Dessa är dom "riktiga" krigarna på Mu
Haft väldigt lite med dessa att göra
Verkar som att dom gör lite skada mot 3-A ibland dessutom :)

Stenkotten
Placering:5
Deffensiv rank:12 (364,633)
Offensiv rank:9 (810,469)

Har haft ännu mindre kontakt med dessa och kan inte säga nånting faktiskt
Dock verkar dom inte som någon riktig "topp" ?
Ni får gärna motbevisa mig ;)



Bubblare?
Självklart kommer min allians klättra :p
Definitivt det skönaste gäng

Man får tacka så vänligt till en top 10 allians (Ni vet vilka ni e ;) )
Man får tacka för all matning <3
Ni kommer få ett vänligt bemötande av oss ganska snart tror jag?
 
Topp