Topp 10 allianser

  • Trådstartare DeletedUser2503
  • Start datum

DeletedUser2672

Guest
Mjo, men det va längesedan jag gav det löftet nu Vargen ;)
 

DeletedUser

Guest
Blodsfränder verkar vara bäst på att förlora städer för närvarande
 

DeletedUser

Guest
statistik som räknar in interna erövringar blir ju anabola-statistik... :)

men självklart kan en större allians förlora fler... men när man som Blodsfränder i storleksförhållande 69 spelare mot 10...
under en veckas krig... har förlorat 19 städer utan att erövra en enda... av Excelsior...

så.. ja... den relativa täcker även in denna-sifferstatistik där även Aristocats internerövringar räknas in i Aristocats statistik
 

DeletedUser

Guest
och 5 allianser + Aristocats själva => dela siffran i 6...

Blodsfränder - krigar mot 1 allians => dela siffran i 1... :)

då har Blodsfränder en relativt större förlust... till en och samma enskilda allians :)
 

DeletedUser

Guest
Blodsfränder - krigar mot 1 allians => dela siffran i 1... :)

Tillåt mig smålee. Om du ändå hade en aning om vad du pratade om. Hybris, ack du stackars själ.. hybris..
På återseende du tappre sjukling. Kanske kan jag råda bot på din eländiga sjukdom den dag vi syns på slagfältet.
 

DeletedUser

Guest
och 5 allianser + Aristocats själva => dela siffran i 6...

Blodsfränder - krigar mot 1 allians => dela siffran i 1... :)

då har Blodsfränder en relativt större förlust... till en och samma enskilda allians :)

Faktiskt så tycker jag inte att detta var riktigt rätt utan att veta vad man talar om!
Bf har betydligt fler dom krigar med än oss! Precis som vi själva har andra att kriga med och så är det för alla!

Det finns ingen allians som bara har en fiende! och det är självklart att Bf Hade stått i mot betydligt bättre om dom bara hade oss att tänka på, (Likväl kanske vi hade haft mer tid att lägga på just Bf om dom var dom ända vi behövde tänka på).

Ska kanske inte bli för stor i orden nu!

Men det är riktigt kul att det händer lite på denna server! ;-)

:D:D:p:p:D:D
 

DeletedUser

Guest
Faktiskt så tycker jag inte att detta var riktigt rätt utan att veta vad man talar om!
Bf har betydligt fler dom krigar med än oss! Precis som vi själva har andra att kriga med och så är det för alla!

Det finns ingen allians som bara har en fiende! och det är självklart att Bf Hade stått i mot betydligt bättre om dom bara hade oss att tänka på, (Likväl kanske vi hade haft mer tid att lägga på just Bf om dom var dom ända vi behövde tänka på).

Ska kanske inte bli för stor i orden nu!

Men det är riktigt kul att det händer lite på denna server! ;-)

:D:D:p:p:D:D

Pluspoäng till guster för att han resonerar med förnuft och självinsikt, det är betydligt mer respektingivande än att alltid blint försöka tolka allt som att man själv är världsbäst.
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas att Hungry Bunnies på en månad har klättrat in på topp 10. Bäst att ni vänjer er, vi är här för att stanna!


GZ44aqe.jpg
 

DeletedUser

Guest
Sink or SWIM!

1. Legions of Solace - Swim
Varför?
Ja man är serverns ohotade 1a, och det kommer antagligen krävas att flera av topp allianserna gör slag i sak att plocka ner dem, vilket jag inte tror kommer ske.
Något man kanske ska fundera på är om man kanske ska riva lite i sina städer?
De känns lite väl tjocka för att besittas av en topp 1 allians. ;)

2. A-A-A - Swim
Deras höga aktivitet kommer göra att de länge kommer vara en top allians.
Måste också säga att de besitter en hälsosam storlek på sina städer. (LoS kanske ska titta på detta)

3. No Name - Swim
Men detta beror mest på att de har en akademi som ligger i toppen också.
Fast det är sant, skulle AAA eller LoS eller vilken annan allians på top 5 få för sig att anfalla dem så tror jag att de kommer få det hett om öronen.
Så risk för SINK här.

4. Radioactive Sheep - SINK
Sorry atilla och grapparna men tyvär, jag tror det blir en sink för er.
Ingen skulle bli gladare än jag om ni motbevisa detta påstående men det ser inte ljust ut.

5. Blodsfränder - SINK
Värkar ha både AAA och LoS mot sig.
Dessutom så ser det ut som om andra är på dem också.
Bådar inte gott för er så blir en SINK även här.

6. Excelsior - Swim
Grundar denna tanke mest på att de ligger i en förhållande vis tajt kärna, har inga direkta nära hot emot sig och verkar ha fattat poängen med att inte bygga upp sina städer i en allt för hög poäng.

7. ARISTOCATS - SINK
Har om jag förstått det hela rätt(?) misskött sin diplomati sen starten på denna server?
Och har försökt fly ner till oss Kaniner för att "få en lugn stund".
Något ni gått bet på och får nog leta upp nya vatten.
Tyvärr grappar tror inte ni blir långvariga på denna server.

8. No Name II - Läs post 3.

9. Hungry Bunnies - Swim
Måste ju tro lite på min egen allians så detta är mer mina förhoppningar än misstankar ;)

10. H.T.C - SINK
Så länge LoS inte vill ha bort er kommer ni få vara kvar.
Men finns även andra fiskar i erat vatten som kan tänkas vilja ha bort er.
Så tror det kommer bli i långa loppet en SINK på er.
Tyvärr.

Så hoppas ni gillar denna..
Har mer eller mindra bara använt mig av denna karta när jag gjort denna analys.
Även lite stat gällande senaste erövringar.

Tjipp!
 

DeletedUser

Guest
Helt ok resumé, men tror mer på att Radioactive Sheep kommer bli en stark "Swim" och inte "Sink".
Sedan får vi se hur det blir med det andra ;)
Keep up the good work!
 

DeletedUser971

Guest
Åsikterna är delade om vad som är bäst.

Tänker bl.a. på det här med hur stora städerna
ska vara. Det enda onödiga jag ser är att man
bygger sin senat från 24 till 25.

Enligt min åsikt så har man nytta av att ha
städerna ordentligt utbyggda när det gäller
att snabbt kunna bygga trupper/skepp m.m.

Sen tycker vissa att den bäste spelaren
är den med högst offpoäng. Jag tycker
att den bäste spelaren är den som är
högst rankad på topplistan. Det är ett
strategispel och det finns flera vägar till
toppen.

Men var och en blir "salig" på sin tro
och det har jag full respekt för ;-)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2878

Guest
En stor fördel med utbyggda städer är ju att det går att skifta innehållet på trupper i snabbare utsträckning. Men det är onekligen på bekostnad av antalet trupp. Den smarta spelaren använder sitt föredragna sätt att spela. Annars blir det inte alls bra.
Så jag håller med dig. :)
 

DeletedUser2807

Guest
1. Legions of Solace - Swim
Varför?
Ja man är serverns ohotade 1a, och det kommer antagligen krävas att flera av topp allianserna gör slag i sak att plocka ner dem, vilket jag inte tror kommer ske.
Något man kanske ska fundera på är om man kanske ska riva lite i sina städer?
De känns lite väl tjocka för att besittas av en topp 1 allians. ;)

Ja vad säger man, det tog visst A-A-A exakt 55 minuter att ta bort dom från tronen. Men vi tackar för utmaningen du gav oss och vandrar vidare mot nya mål. From here to eternity ;)
 

DeletedUser

Guest
Ja vad säger man, det tog visst A-A-A exakt 55 minuter att ta bort dom från tronen. Men vi tackar för utmaningen du gav oss och vandrar vidare mot nya mål. From here to eternity ;)

Man kan väl inte räkna med att allianser splittras inifrån och att medlemmar byter sida. Ska man göra en analys över vilka allianser som är swim eller sink så måste man ju utgå ifrån att medlemmarna stannar där de är.
 

DeletedUser2639

Guest
roliga med ditt utalande är ju det faktum att den person som lämnade los för att gå med er skappade den konflikten och ville även få los att attackera A-A-A ^^, konflikten tystades ner för vi trodde inte ni hade några baktankar, ack så fel man kan ha men tror du mej inte kan du ju fråga honom själv han som även ville att vi skulle erövra städer nära AAA öar samt försvåra för er genom att deffa upp när liggande städer. mitt råd till dej är att ha kol på vilka ormar som finns i gräset samt kolla upp fakta till nästa utallande......

Ni skulle följt hans råd :) När servern började dö ut så borde ni förstått att det var menat att vårt förbund inte kunde hålla för evigt. gång på gång gav vi i A-A-A råd i era diskussioner på forumet, och gång på gång blev det bråk.. Att vårt förbund bröts var nog det bästa som kunde hänt servern. Men jag har fortfarande inte sett att LoS2 eller LoS har gjort något för att försöka stoppa oss.

Lite för lite krigande på er nu. sluta tjöta och börja slåss ^^ precis som riktiga vikingar/spartaner/germaner/barbarer/hunner whatever
 

DeletedUser

Guest
Man brukar läsa på en dator...
Men men får väl gratulera warenk som klarar av att spela gp som blind :)
man tackar, kan även spela gp när jag hoppar fallskärm och dyker under vattnet :) och sedan ni både fått mej att forsätta kommentera på den här fliken kan jag ju likaväll glida tbx till ämnet.

tror att top 10 allianser kommer bli följande.....
los på top
excelsior som 2´a
fåren som 3´a
no name som 4´a
katterna som 5´a

och längst längst ner med knappt 3 städer kvar har vi AAA :)
 
Topp