Topp 10 allianser

  • Trådstartare DeletedUser2503
  • Start datum

DeletedUser2503

Guest
Skulle vara roligt att se vad folk tror om topp 10 allianserna, så gör listor för tusan!
 

DeletedUser

Guest
Så här tycker jag det ser ut nu i början: (Grundat på ingenting och lite påhittiga ordvitsar jag hittar på när jag sitter ensam hemma och gråter)

1. ULTIMATE:
Ja, det är ju tydligen den Ultimata alliansen så det är väll bara att ge upp! ;)

2. Gagrgathors änglar:
Har spelat Greplis sen Alpha men känner inte igen några namn.

3. W.A.S.P:
Har inget att säga så här tidigt.

4. Blodsfränder:
Verkar vara en allians som håller ihop om man ska tro deras alliansbeskrivning.

5. Rebellion:
Jag känner igen alliansen eftersom jag spelade mycket på Beta. De försvann rätt fort men var mäktiga när de fanns.

6. The Brotherhood:
Jag minns det som att de var den dominerade alliansen på Alpha. Fast de här killarna verkar komma från Theta. Så jag har ingen aning om vilka de är.

7. Radioactive Sheeps:
Radioaktiva får är inte att leka med. Speciellt inte när de stavar "Sheeps" i ställe för "Sheep" som det igentligen heter. ;)

8. Muuu:
Kor. Farliga kor. Extra poäng för att deras länkade video kommer ge mig mardrömmar i natt.

9. The Snow Leopards:
Kommenterar inte min egen allians. Fast vi är ju bäst men...

10. Mänriket Luna:
Har flera stycken på min ö, hoppas inte de är allt förjävliga!

Min lista grundad på absolut ingenting. Hoppas någon vettig person kommer in i ställe! Men någon måste vara först och göra bort sig så jag låter det bli jag. ;)
 

DeletedUser

Guest
7. Radioactive Sheeps:
Radioaktiva får är inte att leka med. Speciellt inte när de stavar "Sheeps" i ställe för "Sheep" som det igentligen heter. ;)

9. The Snow Leopards:
Kommenterar inte min egen allians. Fast vi är ju bäst men...

Om det nu ska vara så, så heter det egentligen och inte igentligen ;)

Angående er leoparder så är ni säker kramgoa som kattungar så du behöver inte vara rädd för månen. Jag menar vem slår en kattunge?
 

DeletedUser

Guest
Så där nu känner jag igen grepolis forumet! Man hinner knappt klicka på "Svara" innan man blir dissad! :D Så Zigvard har du någon lista?
Klart vi är kramgoa vi är ju så jävla kramgoa så vi kunde lika gärna hetat Pytonormarna! :)
 

DeletedUser

Guest
Så där nu känner jag igen grepolis forumet! Man hinner knappt klicka på "Svara" innan man blir dissad! :D Så Zigvard har du någon lista?
Klart vi är kramgoa vi är ju så jävla kramgoa så vi kunde lika gärna hetat Pytonormarna! :)


Kommer en lista när det börjat hända lite och jag kommit in i spelet igen ordentligt. Men fint initiativ!
 

DeletedUser2496

Guest
1. Gargathors änglar
Har stora namn i denna som EnterSandman och ah..
Aqua är också ett namn man kan komma ihåg..
Annars är det ont om riktigt bra namn här..

2. W.A.S.P (We ain't satans people? ) (passar iaf bättre på er)
Här gäller det att se upp med spelare som Scrapmetal.. (har aldrig varit farm innan säger en del om honom tycker jag)
eller hoken... mr brännare..
Så ger ett varning finger för dessa..
De kan komma att bli ett riktigt hot......

3. ULTIMATE!
Den ultimata MRA alliansen är här också! ÄNTLIGEN skriker folkmassorna :D
Finns inte mkt bra spelare här så vet inte vad jag ska skriva..

4. Blodsfränder..
Säger bara en sak.
GrymmeTim, Han e grym han..

5. REbellion.
NEj?

6. Radioactive Sheep.
En allians där Ruby är top 2.. den allians ska man inte ta på allvar.

7. ARISTOCATS.
Disney ringde, de påstår att de har Co-rightat namnet..
Koffe har väll slutat????
Eller va det bara som han sa. ;D

8. The Brotherhood.
Har kanske grepolis mest meriterade spelare.

9. Månriket Luna..
Mr Gegga spelar pölis :)

10. The Snow Leopards
Känns som om någon försöker kompensare för sin storlek här..
 

DeletedUser994

Guest
1. Radioactive Sheep
Det ser ut som en mycket stark allians som kommer stanna på top 3 i denna världen. De ligger även bra till på alla de riktiga listorna som anfall/kämpar. Här finns många väl kända namn för min del men även några som man inte har någon koll på som kan vara ny nick eller bara nya på gp.
Jag skulle ge ett extra ögonkast på: Rubyman, Domaren och Opeth. (Det finns fler men listar bara 3.)

2. ARISTOCATS
Jag tycker det ser ut som katterna har hittat sin plats i top 3. Dock känns det lite som de saknar några riktiga veteraner från här på Gp kan så klart ha fel för mig med ny nick ock liknande. Det är väl upp till bevis och se om de ska kunna försvara sin top placering. Tittar man till anfall/försvar så ligger de med på listerna men strax efter dessa Sheepen.
Ett extra öga bör ligga på: celleequie, Anemonen och "min bror" Stora dosa.


3. Gargathors änglar
Tittar man ner uppe från Änglarnas land så kan man se Gargathors gäng här på Mu och det liknar mycket de på Iota med vissa nya namen och andra även de bekanta. Detta är nog den sista av de top 3 allianserna här på Mu och vilken ordning de kommer ligga i får tiden utvisa men här finns en handfull riktigt bra spelare med. De likt ettan och tvåan så finns de med på listorna för anfall/försvar.
Spelare med änglarnas vakt: svendberg, ex0tica2000 och surfsmur


4. Blodsfränder
När jag tittade på denna allians kände jag att denna kommer falla och det fort, här är det inte många namn jag känner till. Det får helt enkelt bli lite upp till bevis så ser gärna att ni överbevisar att ni ska uppåt och inte neråt. även lite efter på anfall/försvars listorna. kan dock innebära mycket trupper eller bara mindre aktiva.
ögat ligger på: Brune, Holysmoker och Mr Aero. (Dålig koll här kan jag lugnt säga)

5. ULTIMATE
Känns som världen Mu största MRA allians och de har redan en akademi på köpet och sen inte nog med det även förbund med en till MRA allians + akademi vid namnet Rebellion. Dessa tror jag kommer köra på mycket IE fram över och få det tufft att hålla sina städer för sig själva.
De "Ultimata" spelarna här är enligt mig: Hmm, vet inte vilka de är.


6. W.A.S.P
Nu var det dags för en allians som fick 3.5 getingar av mig. Tror mer på dessa än ULTIMATE och Blodsfränder så med tiden blir det nog ett byte av platser här. Här är toppen bra och de andra ja vad säger man inte lika bra. De är bra med i anfalls rankingen och toppar försvarsrankingen villket är ett tecken på att de krigar iaf. nicken i denna alliansen är alla nya för min del så blir en chansning från denna tiden mu varit igång.
De tre getingarna är enligt mig: novus cafe, Cassius86 och ReeZ (hittat formet) :)

7. Rebellion
MRA och samma som ULTIMATE mer behöver jag inte skriva om dessa.
Hittade två rebeller i denna allians: ImTheLaw och Bossebus


8. Månriket Luna
Dessa tror jag kan klättra några platser om de spelar på de är bara 16 st och några av spelarna känner jag igen sedan tidigare.
Månen lyser upp: mambofive, geggan, och dd.cosic

9. The Brotherhood
Kommer trilla ur top 10 tror jag och mer behövs inte sägas.

10. No Name
No Name tror jag kan ta några hopp uppåt eftersom de är ganska många namn jag känner igen från tidigare dock ingen koll på hur de satsar men ser ut som många deff spelare här.
Jag tänker nämna namn även om man inte får det: Mizznez, Sjöfrun och nafpaktos

Hoppas ni uppskattar listan och slänger in lite kommentarer och egna listor :)

Edit: såg att det redan hade hänt en ändring i topen.
 

DeletedUser2469

Guest
Mycket bra lista enligt mig och väldigt bra förklaringar :)
 

DeletedUser

Guest
" Dock känns det lite som de saknar några riktiga veteraner från här på Gp" det vi katter saknar i erfarenhet kompenserar vi med ambition och en vilja att lära oss spelet;) ryktas det om...
 

DeletedUser

Guest
Mycket bra och läsvärd lista :) KG, tror det kommer ändras om mycket i top 10 under de kommande veckorna. I början på servern så dör många allianser, nya föds och alla byter plats med varandra.
 

DeletedUser2672

Guest
4. Blodsfränder
När jag tittade på denna allians kände jag att denna kommer falla och det fort, här är det inte många namn jag känner till. Det får helt enkelt bli lite upp till bevis så ser gärna att ni överbevisar att ni ska uppåt och inte neråt. även lite efter på anfall/försvars listorna. kan dock innebära mycket trupper eller bara mindre aktiva.
ögat ligger på: Brune, Holysmoker och Mr Aero. (Dålig koll här kan jag lugnt säga)

Ska försöka motbevisa dig, lovar ;)
 

DeletedUser

Guest
tycker att man känner till några här ;=). kommer bli göt å spela på denna värden.
 

DeletedUser

Guest
Skulle vara trevligt om även folk ville göra en top10 här :)
 

DeletedUser2832

Guest
Skulle vara trevligt om även folk ville göra en top10 här :)

Sagt och Gjort


Radioactive Sheep
Placering:1
Defensiv rank:2
Offensiv rank:1
Omdöme:
Vet inte mycket om denna allians den enda som är "duktig" är nog GråaRäven


Legions of Solace
Placering:2
Defensiv rank:8
Offensiv rank:4
Omdöme:
Detta är som i alla världar en topp allians denna kommer klättra och stanna kvar bara alla spelare stannar kvar...


Månriket Luna
Placering:3
Defensiv rank:7
Offensiv rank:3
Omdöme:
Denna verkar ha några erfarna spelare dock ingen "stjärna" förutom anders

ARISTOCATS
Placering:4
Defensiv rank:1
Offensiv rank:2
Omdöme:
En allians som var på toppen och som snart är på botten.
Deras självmod är deras fall även att dom inte kan hålla sina förbund. Utan sticker dom i ryggen så fort dom har chansen


Gargathors änglar
Placering:5
Defensiv rank:3
Offensiv rank:5
Omdöme:
En allians som såg bättre ut i början.
Om dom rensade bort några oerfarna spelare och började om med rekryteringen skulle den bli betydligt farligare :)


Resten av allianserna känner jag inte igen någon spelare förutom någon enstaka som knappast kan bringa upp en hel allians.
Därför känner jag inte att dom behövs skriva upp
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2143

Guest
Sagt och Gjort


Radioactive Sheep
Placering:1
Defensiv rank:2
Offensiv rank:1
Omdöme:
Vet inte mycket om denna allians den enda som är "duktig" är nog GråaRäven


Legions of Solace
Placering:2
Defensiv rank:8
Offensiv rank:4
Omdöme:
Detta är som i alla världar en topp allians denna kommer klättra och stanna kvar bara alla spelare stannar kvar...


Månriket Luna
Placering:3
Defensiv rank:7
Offensiv rank:3
Omdöme:
Denna verkar ha några erfarna spelare dock ingen "stjärna" förutom anders

ARISTOCATS
Placering:4
Defensiv rank:1
Offensiv rank:2
Omdöme:
En allians som var på toppen och som snart är på botten.
Deras självmod är deras fall även att dom inte kan hålla sina förbund. Utan sticker dom i ryggen så fort dom har chansen


Gargathors änglar
Placering:5
Defensiv rank:3
Offensiv rank:5
Omdöme:
En allians som såg bättre ut i början.
Om dom rensade bort några oerfarna spelare och började om med rekryteringen skulle den bli betydligt farligare :)


Resten av allianserna känner jag inte igen någon spelare förutom någon enstaka som knappast kan bringa upp en hel allians.
Därför känner jag inte att dom behövs skriva upp

Jaha! det var ju en intressant lista:eek: tror nog att du har kopierat den rakt av, från Allians ranken på mu.
Om du inte är ny på GP, så kör du med nytt nick, men du verkar inte ha speciellt mycket koll på spelarna:)
Skulle vilja påstå att i de 5 första allianserna, så har vi säkert gräddan av spelare på GP:)

Men vi alla får tacka för visat intresse!:eek:

En människa med en tro!
är jämförbar med kraften hos 100 000,
som bara har intressen.
 

DeletedUser

Guest
Sagt och Gjort


Radioactive Sheep
Placering:1
Defensiv rank:2
Offensiv rank:1
Omdöme:
Vet inte mycket om denna allians den enda som är "duktig" är nog GråaRäven

Om detta stämmer måste jag berömma fåren som ligger etta i rank och off med bara en duktig spelare.
 

DeletedUser2832

Guest
Jaha! det var ju en intressant lista:eek: tror nog att du har kopierat den rakt av, från Allians ranken på mu.
Om du inte är ny på GP, så kör du med nytt nick, men du verkar inte ha speciellt mycket koll på spelarna:)
Skulle vilja påstå att i de 5 första allianserna, så har vi säkert gräddan av spelare på GP:)

Men vi alla får tacka för visat intresse!:eek:

En människa med en tro!
är jämförbar med kraften hos 100 000,
som bara har intressen.

Detta är min andra värld som startade 2 månader efter min första ;)
Visserligen ni kanske har grädden men vart är tårtan?
Trodde man gjorde grunden först ;)

Zigvard jag är som sagt ny här och den enda spelare jag vet något om som jag vet är duktig blev den GråaRäven i den alliansen, självklart är nog någon av dom andra erfarna men jag har inte orkat ta tid att kolla igenom alla stats dessutom kör nog ganska många med ett nick :)
 
Topp