Topp 10 allianser

DeletedUser

Guest
1 Band of Super Scrubs
Ännu en gång har ett "dream team" bildats på en svensk server, enda gången det har fungerat är väl med Kladdig Hest annars har dessa allianser faktiskt rasat efter en tid.
Den här gången har Lothoria dragit samman en massa bra spelare men också en massa individuella spelare som tidigare haft lite problem med att passa in i en allians där laget står före jaget.
Flertalet av dessa spelar eller har spelat i enmansallianser till slut, BB är det senaste exemplet på Kappa tex.
Lyckas de att dra åt samma håll kommer de vara svårslagna, kommer de att lyckas?
Nja, svårt att svara på så jag passar.

2 Korinth
Ett gäng jag till motsats mot andra faktiskt tror en del på.
De har lyckats få en bra start positionsmässigt och har redan flera spelare med 2 städer.
Om det räcker till en topp 3, nja jag tippar på att när servern satt sig en smula så ligger man topp 5 iallafall.
Det finns ett gäng spelare som måste bevisa för mig vad de går för...

3 Natus Vincere
Ett gäng som bildades i smulorna av de "elitallianser" som bildats, har startat med en fantastisk laganda och här finns det potential.
Många och då menar jag många riktigt bra spelare som gömmer sig bakom nya nick.
Enda nackdelen är väl att alla ledsnat på ledarroller från andra servrar så det är mer ett kollektiv för tillfället, haha
Topp 3? alla gånger säger jag!!

4 Reunion
Kommer sjunka som en gråsten, deras toppspelare Ottokar har redan tappat sin stad och kan man inte skydda en sådan viktig stad så kan man nog inte skydda något alls.
Spelarmässigt känner jag inte igen mycket alls så här luktar det disband inom kort.

5 Legio XXV INVICTA
Serverns mest underskattade allians, de gäng som tycker man gjort bra värvningar har nog missat en del spelare i det här gänget.
Finns tiden och lusten kommer dessa kriga om topplatserna och de kan nog greppa en topp 3.
Jag tror detta kan bli en stekhet outsider!

6 Armageddon
Känner igen ett par och det är mest från mellanallianser, de vill ha lojalitet, aktivitet och att alla har roligt och de kriterierna kan räcka till en 5-10 plats om de håller i.
Dock finns det ett gäng allianser under topp 10 som jagar friskt.

7 The Legion of Gods
Känner inte igen mer än ett par, poängkrav 1000 poäng borgar för att man tar in nästan allt bara man har plats i alliansen.
Tror inte dessa är topp 10 om en månad.

8 Lambdas Fördömda
Började med en stor systerallians, sådant håller väääääldigt sällan. Tro mig, jag har själv provat ett antal ggr.
Kommer på grund av mängden spelare kunna plocka in nytt hela tiden men de kommer aldrig lyfta.
Risken är att de kommer få ett antal krig mot sig på en gång...

9 SWEDISH POWER
Redan en akademi och 4 förbund?
Nja, det är inte min kopp med te. plats 15 inom kort....

10 Gröna Laget
Kommer rasa, max 15-20 om en månad.
Det finns massor med mindre allianser som jagar och som innehåller grymma spelare.

Bubblare:

Mors Principium Est
Innehåller en del kapabla spelare, plats 7-10 ligger inom räckhåll inom kort.

Mostalainen MC
Innehåller en del av mina gamla alliansvänner som jag fortfarande håller som GP:s bästa spelare och lagspelare.
Får de fart och kanske rätt förbund kan de bli galet bra.


Nu är ju den här listan tidig, vi vet inte om allianserna har tålmodiga spelare eller vilka förbund som kommer ordnas så jag kan ha en hel del fel.
Jag hoppas på en välspelad server med fair play utan en massa tjafs och gnabb.

Ses där ute!

Danzap aka Deathwiskey aka Liten gosse...
 

DeletedUser2496

Guest

Den här gången har Lothoria dragit samman en massa bra spelare men också en massa individuella spelare som tidigare haft lite problem med att passa in i en allians där laget står före jaget.


trist att du inte har koll.. ;)
Loth har kommit med 2-3 spelare.. ;)
Resten är min arbetsverkstad.. :p
 

DeletedUser2503

Guest
Fin Lista!

Självklart är det tidigt men det är ändå väldigt kul o läsa vad andra tror. Sen gillar även jag att titta tillbaka och se vad folk skrev i början och hur det urartade sig. Ni som har ork, skriv en lista för tusan! :)
 

DeletedUser

Guest
Kul lista, och skoj att se att nån tror på oss :)
Jag väljer att avvakta med min lista för jag har för dålig uppfattning om andra allianser ännu, tycker det vore mer rättvist om jag har "mer kött på benen" innan jag uttalar mig
 

DeletedUser2496

Guest
Så dags för mig att producera fram en top tio lista igen..
senaste gången blev jag dock censurerad så får se hur denna gång blir :)


1. Band of Super Scrubs
Allians med spelare som 2/3 av ledningen i Kladdig Hest från Zeta plocka ihop.
Har nog en av serverns starkaste spelarmaterial och nog den stabilaste/starkaste ledningen.
Är här för att ha skoj och kriga!

2. Natus Vincere
Har ett starkt spelarmaterial.
Dock verkar de som om de inte har en enhetlig ledning utan mer ett kollektiv?
Kan fungera eller så fungerar det inte alls..
Många spelare här dock som brukar lägga ner servrar ganska snart.
Får se om detta sker även här?
Zappen?

3. Korinth
Den enda allians på top 3 som redan har en akademi.
Kan de tyda på att man redan nu är orolig för IE? :O
Har ett ganska blanda spelarmaterial men en allians som Toysan spelar i ska man alltid se upp med..
risken är stor att detta blir en 3 persons allians ganska snart dock..

4. Reunion
Den allians på top5 idag som jag tror kommer ha svårast att ligga kvar länge.
Många spelare ändå kunde man inte skydda sin största spelare när denne tappade sin stad.
känns som om detta är ett gäng som är här för att lära och se för att sen komma tillbaka till en annan server?

5. Legio XXV INVICTA
Många killar från Eta och tror att de kan komma att ge Korint en fin kamp om herraväldet i framförallt h45 nu till en början.
Detta är en allians för dagens top3 att se upp med om ni frågar mig.

6. Armageddon
Känns här som om dessa kommer ha ett sho med att deffa sina städer.
Ligger i samma hav som BOSS, Reunion och TLoG.
Ger dom tyvärr inte stora förhoppningar om att i denna konstelation eller position vara en top tio allians..
tyvärr.

7. Lambdas Fördömda
Den första alliansen på Lambda som skaffade sig en akademi..
Vet inte vad de säger er andra men för mig luktar det massrekrytering lång väg..
Tittar man sen på namn och aktivitet så känns det även så i nästa steg på känsloskalan också.
lär dock ligga kvar i top 10 en stund pga sin akademi..

8. TLoG
Skvätten får se hur många grundningar han tar på denna server..
brukar va bra på det om jag inte mins fel.
är också deras bäste spelare..
När han faller faller nog alliansen ner i glömska också..

9. SWEDISH POWER
Har skaffat sig ett gäng allierade redan.
Kan vara deras ända chans?
Spelarlistan är varken skräckinjagande eller imponerande..
Möjligt att folk "fejk" nickar men känns som om de skulle gjort ett bättre jobb då.

10. Vitaliebröderna
Många kända namn.
Dock inte kända pga sin kunskap eller "spelskicklighet" utan mer på andra grunder ...
Dock inte helt tappade bakom en vagn.
Kommer nog tillslut bli en top5 allians om de kan hålla sams.
vilket kanske kan bli lite svårt?

Bubblare:
Haha kanske ska skriva några allianser som jag tror kan bli top 10.

Mostar - Spelkunskapen finns, aktiviteten lika så.
bara dagar innan denna allians knuffar ner någon av allianserna 5-10 under top10 sträcket..


Säg en värld där SAS inte funnis sen Delta..
De är nog svårräknade..
vet dock inte om de i denna uppsättning kommer komma top10 snart.. men tillslut är de nog där ska ni se..

MC gänget..
Kommer dock nog aldrig komma top10.
Karamba kommer tröttna på pojkarna och pojkarna kommer tappa mo Korint.

Hoppas alla tog åt sig och känner..
"Ah, han har nog rätt.." och att ni sen känner.
"Nä nu tar vi tag i denna server och gör den rolig och inte bygger två stora block som vi brukar göra på .se"

Så..

Må Väl!
 

DeletedUser1595

Guest
Bra lista, men att det skulle censureras vette tusan, du börjar lägga av dig :)
 

DeletedUser

Guest
Haha, mycket copy/paste från en tidigare lista...hrmmm...

Bra lista bubben, ladda för slayer i sommar nu!
 

DeletedUser

Guest
Ingen som har några teorier om Givarna Älskar då? Det går rykten om att det är ett premade gäng av gamla veteraner som kommit överens om att spela under nya nick.
 

DeletedUser2649

Guest
1 Band of Super Scrubs

Ja va ska man säga.. Hittils visat att alliansen innehåller dom flesta av gp.ses främsta spelare. Bajenbrudar har redan börjat sticka iväg och på så vis lär bereda väg för hela alliansen. Svår slaget.. Detta är rank1 alliansen servern rätt igenom.. Kanske låter självsäkert men så är de bara :)

2 Korinth

En allians som innehåller några duktiga spelare, många spelare som ja inte känner igen, Kommer vara top 3 allians servern rätt igenom eller iaf sålänge dom finns kvar. Dock har BOSS rykt iväg poängmässigt och lär fortsätta rusa iväg. Att man gjort en under allians kan vara både positivt och negativt på olika sätt.. Helt klart en allians att räkna med!

3 Natus Vincere

Denna alliansen kanske tvärt imot vad många andra tycker.. så e ja osäker på hur denna allians kommer fungera.. Problemet kan vara att detta är en allians med potential att bli något.. De problem dom har är att dom ligger dumt till och kanske hamnar i vägen.. Hamnar dom i vägen för fel fiende så e de tyvärr inte mycke kvar av alliansen.. Kan dock hoppas detta blir de framtida tredje blocket! Ja säger top5 placering sålänge den är aktiv och deras bra spelare börjar prestera bättre!

4 Armageddon

Extremt osäker på denna allians... Detta är en allians som har nån enstaka vettig spelare men mer än så e de inte... Många hungriga nya spelare kanske?.. blir intressant och se hur dom fortlöper och om dom kommer finnas kvar.. Min gissning är att inom någon månad är denna alliansen upplöst och antagligen seglar deras medlemmar mot någon av deras nya allianser.. lyckas dom finnas kvar så e detta en allians som inte har kapaciteten till att klara av ett ordentligt krig för tillfället..

5 Legio XXV INVICTA

Jag har förstått att detta är spelare från ETA bland annat Aratari osv.. Detta är antagligen den allians ja tippar högst skulle ta NVs plats om dom halkar ner.. Helt klart en top5 allians.. och detta är antagligen en allians som kommer hålla ihop sålänge dom existerar på servern..


Alla dom andra top10 allianserna.. Reunion, Swedish power osv osv... är allianser som kommer försvinna om nån månad. Nya konstilationer eller spelare som går över till någon av dom andra allianserna... Inte specielt många bra spelare i någon av allianserna... Dock skall de ju såklart finnas några allianser som tar över botten av top10... så visst finns de chans att nån av dessa blir kvar... Men inte för att dom är bra utan för att ingen annan allians är bättre... -.-


Detta är en intressant server.. och min gissning är att den kommer bli storslagen så som ZETA och ETA varit.. hoppas på detta.. och hoppas att de blir en klarare syn på vilka som blir kvar och inte... Och att dessutom krig utbryter i större skala inom kort. Hoppas även dom större allianserna kan ge fan i att förbunda halva servern.. undviker dom större förbund, så har vi snart en riktigt actionfylld server!


//Heffi123 :S?
 

DeletedUser107

Guest
MC gänget..
Kommer dock nog aldrig komma top10.
Karamba kommer tröttna på pojkarna och pojkarna kommer tappa mo Korint.

*Host host* Pojkarna? :p
För det andra tror jag inte min bäste herre besitter tillräckligt med kunskaper om vilka som faktiskt spelar här, det är en allians med enorma erfarenheter, kunskaper och meriter.

Detta är rank1 alliansen servern rätt igenom.. Kanske låter självsäkert men så är de bara
Förutsatt att alla stannar kvar, att de undviker interna stridigheter, IRL problem / IE etc. etc. som vi alla som har varit med ett tag upplevt. Ja då är det sannerligen en allians vars chans att vinna är otroligt hög.
Finns nog bara en spelare som kan stoppa dom, Ismannen, om han nu väljer att satsa här eller ej det kvarstår att se. ;) hehe
 
Topp