Topp 10 allianser

DeletedUser

Guest
Slänger in en värdelös liten lista, Så kanske någon av er som kan det här med listor skapa en ny. För det har varit lite lugnt här ett tag

1 Band of Super Scrubs
Alliansen som legat i toppen sedan starten. Och kommer ligga kvar där ett bra tag till.
Alliansen där jag känner flest spelare (kanske beror på att jag spelar här själv HeHe)
Starka både i offensiv och deffensiv och många med ledaregenskaper.

Offrank: 1
Deffrank: 1
Kämparrank: 1

Framtiden: Denna allians kommer ligga kvar i toppen

2 Korinth
3 Korinth.

Korinth allianserna som tagit pantent på spökstäder. Det har nog ingen missat som är in på stora forumet.
De har flera aktiva och duktiga spelare i båda sina allianser och är nog den mest aktiva alliansen i forumet.
Här har jag spelat mot spelare som Micke79 och Outlaw66 förr men den stora massan är för mig okända här
men de verkar hålla ihop alliansern än så länge i allafall.

Offrank: 3 & 4
Deffrank: 8 & 11
Kämparrank: 3 & 4

Framtiden: Korinth blir kvar i toppen

4 Mostar
Mostar har några toppspelare som presterar väldigt bra så här långt på Lambda. (1.DanLT3 401936 2, kalliok 389420) och en bit ner far Skvätten fram. Vet dock inte hur aktiv alliansen är när man kommer längre ned i listan. Känner igen vissa namn men frågan är om de presterer på topp för att vara en toppallians eller om de mest har en trevlig stund och fördriver tiden.

Offrank: 2
Deffrank: 4
Kämparrank: 2

Framtiden: Mostar blir kvar i toppen om deras 2 topp spelare fortsätter prestera

5 Fjortisfarsan
Fjortisfarsan är 5e alliansen i ranken och här känner jag inte igen en enda spelare. Men kanske de lirar under nya nickname som även jag gör. Eller också är det helt enkelt spelare jag inte haft nått att göra med. De ligger inte speciellt högt i vare sig off eller deff rank så de får nog starta att kriga lite om de vill vara med bland topp 5 allianserna i framtiden.

Offrank: 14
Deffrank: 14
Kämparrank: 15

Framtiden: Fjortisfarsan blir inte kvar i toppen om de inte startar att kriga lite. Lambda är inte byggarebob världen

6 Vitaliebröderna
Vitaliebröderna är alliansen som närmast krigar om en plats 5 i allianstoppen. De har några för mig kända namn sedan tidigare men de har lite för låg aktivitet för att de skall vara med och föra alliansen framåt på denna server. Kanske någon av de andra i alliansen kan få dem upp till rank 4 men högre når de inte tror jag.

Offrank: 6
Deffrank: 9
Kämparrank: 8

Framtiden: Vitaliebröderna deras framtid känns oviss tycker jag. kan nog klättra en placering men kan även sjunka djupare. Deras plats i off och deff rank tyder dock på att de stannar inom topp 10 ett tag

7 Mostalainen MC
Mostalainen MC den finska MC klubben som gjorde patentintrång på kortinths spökstad. Detta fick forumet att se ut som debatten om patent mellan Apple och Google. Här finns det en hel hög av spelare jag känner sedan tidigare. Efter patent intrånget fick de en heldel attacker från Korinth som fick dem att sjunka lite. Lyckas de reda ut stormen mot Korinth så kommer de nog att klättra uppåt igen då de har spelare för det. Men man får känslan av att de inte presterar på topp i denna värld.

Offrank: 9
Deffrank: 3
Kämparrank: 6

Framtiden: Mostalainen MC oviss framtid här. lyckas de stå emot attackerna från korinth och är lite mer aktiva kommer de att klättra i listan. men är de aktiva nog i denna värld för att reda ut det?

8 The Legion of Okeanos
The Legion of Okeanos är en allians jag inte kan nått alls om. Känner inte igen några spelare och har inte sett till dem på haven.
Dock är det flera allianser som ligger ganska nära varandra i poäng så med lite tur/arbete så kanske de kan klättra lite

Offrank: 8
Deffrank: 12
Kämparrank:10

Framtiden: The Legion of Okeanos är en av flera allianser som tampas om att ligga på topp 10 listan.
Lyckas de? jag kan tyvärr inte yttra mig då jag inte kan nått om alliansen och spelarna.

9 Axios
Axios samma som alliansen ovan här. Känner inte igen spelarna och har inte sett dem på haven så jag har svårt att uttala mig om dem
Men de ligger nära Legion of Okeanos i poäng så kanske de kan klättra ett knäpp i allians ranken

Offrank: 11
Deffrank: 16
Kämparrank: 12

Framtiden: Axios är en av flera allianser som tampas om att ligga på topp 10 listan.
Lyckas de? jag kan tyvärr inte yttra mig då jag inte kan nått om alliansen och spelarna.

10 Armageddon I
Armageddon är en av de allianser som varit ivägen för oss i BOSS, men än lever de och ligger på topp10 med sin akademi. den mer utsatta huvudalliansen Armageddon ligger på plats 11. Några kända spelare finns i de bägge allianserna med mängden är för mig okänd.

Offrank: 12 (akademin) 13 huvudalliansen
Deffrank: 15 (akademin) 6 huvudalliansen
Kämparrank: 13 (akademin) 9 huvudalliansen

Framtiden: Armageddon kommer nog inte klättra för vi i BOSS skall nog hälsa på dem lite till nått tag HeHe. Låter vi dock dem vara så kan de nog klättra i denna lista
 

DeletedUser

Guest
Bra lista, och kul funderingar! :)

PS.Tror dock mer på FjortisFarsan! ;)
 

DeletedUser

Guest
Länge sedan någon gjorde en ny lista här med. Mr. VanHelsing, du har ju gjort läsvärda listor tidigare, orkar du med en ny? :)
 

DeletedUser2496

Guest
Så Dags att göra en lite lista nu när servern har varit igång ett tag.

1. BOSS 7,032,437p
Off: 2,832,496 (1)
Deff: 1,484,324 (1)
Tot: 4,316,820 (1)

Kommentar:
Världens kanske aktivaste krigsallians som tycker om att arbeta i team tillsamman.
Har en finblandning av gammalt och nytt som har orken och förmågan att hålle hela vägen.
Spelare att hålla koll på är; JanneE, SPQR och Soeren.

2. Mostar 6,112,816p
Off: 1,914,397 (2)
Deff: 954,503 (3)
Tot: 2,868,900 (2)

Kommentar:
Har några gamla vargar med hos sig men har fortf inte krigat mot något som är större än 1 mille så man undrar lite vad de håller på med.
Men kanske är svårt då man är i förbund/IAP med mer än halva top 10 listan.
Spelare att hålla koll på: Kalliok och DanLT3

3. Vitaliebröderna 5,802,182p
Off: 983,658 (5)
Deff: 748,106 (6)
Tot: 1,731,764 (4)

Kommentar:
Bygger nu sin storhet på att man tagit in efter Korinths fall och andra allianser de större spelarna där.
Orginal alliansen va väll egentligen inte så mycket att ha men med nyrekryteringen så har de fått några bra spelare iaf.
Spelare att hålla koll på är: Outlaw66, abbo, Fyllfet

4. Axios 3,580,094p
Off: 1,097,569 (4)
Deff: 1,014,815 (2)
Tot: 2,112,384 (3)

Kommentar:
Ett gäng nya spelare som visat på att detta spel är sjukt simpelt, har dock ingen större koll på var de krigar men deffa kan d vilket fall (andra plats).
Får se vad framtiden har att ge när de kanske sätts på större prov.
Spelare att hålla koll på är: Underline, Novus Cafe

5. Armageddon I 3,007,001p
Off: 714,080 (7)
deff: 636,486 (10)
Tot: 1,350,566 (7)

Kommentar:
Ja, vet inte riktigt vad jag ska säga, allians som tar in spelare från Invictus som faller nu samman som ett korthus.
Har varken bra off eller deff stat för att ligga så högt upp på allians ranken.
Är antagligen en plantskola för allianser som Mostar och Vitalie.
Spelare att hålla koll på är: Wikings

6. Armageddon 2,890,350p
off: 505,439 (9)
deff: 676,916 (9)
Tot: 1,182,439 (8)

Kommentar:
Lever inte på sina egna meriter utan snarare på att deras grundare är släkt med viktigare spelare på servern.
Vi får se vad som händer nu när servern kanske öppnar upp sig igen när sommaren kommer smygande.
Spelare att hålla koll på är: Inga

7. Mostalainen MC 2,771,257p
off: 574,197 (8)
deff: 915,009 (4)
tot: 1,489,206 (6)

Kommentar:
Byggarbob allians med enheldel gamla rävar och så, men finns även en del nya bekanskaper som visat sig kunniga på detta område.
Vi får se vad framtiden har att ge dem.
Spelare att hålla koll på är: Karamba, GreyFoxMe, Madamelucifer

8. Skärgård 2.531,410p
off: 875,065 (6)
deff: 231,958 (14)
Tot: 1,107,023 (10)

Kommentar:
Allians som flytit fram i dödmanshav, har ännu inte ställts på några prov så vi får se hur det blir sen när de inte kan anfalla allianser på runt 300k utan de ligger mer mot 3mille.
Spelare att hålla koll på är: Maurice Kissenuffs

9. och 10. är två allianser som jag personligen inte ser som några framtidshopp,
Invictus är ett fallande skepp och MAgma får vi se om någon månad hur det ser ut för dem.
 

DeletedUser

Guest
Numera ligger vi 5:a :)

Rolig list att läsa förövrigt. Vet att många hos oss är nya men kan garantera att det är fler att se upp med än våran gode Maurice. Tyvärr har vi hamnat lite utanför centrum, vilket är tråkigt för oss... Men det verkar som att många är på väg ner, så vi får snart se hur bra mur vi är!

Mvh

Graveland
 

DeletedUser2832

Guest
Någon som skulle vilja göra en ny lista? Med tanke på vissa ändringar i listan :)
 

DeletedUser2832

Guest
För att liva upp denna tråd lite har jag valt att göra en ny lista, om ni håller med eller inte bryr jag mig inte ett piss om :)
Har använt grepostats och inte riktiga grepo rankingen så reserverar mig för vissa fel

Band of Super Scrubs
Placering:1
Defensiv rank:1
Offensiv rank:1
Omdöme:
En pre-made allians som är duktig och nog har mest erfarnhet tillsamans i hela Grepo.
Dock har dom nog fått det för enkelt efter att Micke blivit spärrad.

Mostar
Placering:2
Defensiv rank:3
Offensiv rank:2
Omdöme:
Denna allians vet man inte särskilt mycket om...
Men dom verkar vara bra på att kriga, kommer dom vara nästa att utmana BOSS ?

Vitaliebröderna
Placering:3
Defensiv rank:6
Offensiv rank:4
Omdöme:
Vet inte vad jag ska säga....
Hört rykten om att dessa börjat kriga mot BOSS stämmer detta? Isåfall dröjer det nog inte länge tills Mostar hjälper dom

Trash
Placering:4
Defensiv rank:18
Offensiv rank:21
Omdöme:
Nu kommer vi till min allians som nyligen kommit igång, verkar som att vi under 2 dagar fått våra mesta poäng vilket är ganska hyfsat,
Är ett underskattat gäng som ännu inte fått in alla spelare....

Axios
Placering:5
Defensiv rank:2
Offensiv rank:3
Omdöme:
En allians med aktiva spelare, deffa kan det även anfalla. Vet dock inte vad som är mest imponerade, att 5 av spelarna bara kör off eller att resten kör deff

Skärgård
Placering:6
Defensiv rank:12
Offensiv rank:5
Omdöme:
Dessa verkar kunna anfalla iallafall :)
Deras deff tyder dock på att dom inte krigar mot någon stor allians iallafall.


Mostalinien MC
Placering:7
Defensiv rank:5
Offensiv rank:8
Omdöme:
Ett gäng som deffar mer har jag nog inte att säga

Armageddon
[Placering:8
Defensiv rank:9
Offensiv rank:9
Omdöme:
Denna allians kommer kanske vara kvar ett tag till, men isåfall beror det på att Axios är ute ur bilden och att dom har några som deffar dom


Magma
Placering:9
Defensiv rank:4
Offensiv rank:10
Omdöme:
En allians som på något sätt lyckats hålla sig kvar, vet dock inte om deras semester faktiskt var planerad eller om dom inte förlora alla sina städer.


Invictus
Placering:10
Defensiv rank:7
Offensiv rank:12
Omdöme:
Denna allians kommer snart upplösas och gå över till olika allianser.
Så passar på att lägga upp 11 för tillfället


Joculatores
Placering:11
Defensiv Rank:19
Offensiv Rank:16
Omdöme:
Denna allians har endast överlevt på grund av sina förbund denna kommer tyvärr hålla sig kvar en stund
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hade varit kul om någon som gjorde en lista i starten ville göra en nu..

gärna med komentarer om hur det har gått mot vad han/hon trodde då...
 

DeletedUser2832

Guest
Som flakten skrev skulle det vara kul med en lista från någon av dom som skrev i början :)

Nu när micke och hussen är tillbaka får dom gärna göra en lista :)
 
Topp