Topp 10 allianser

DeletedUser378

Guest
Här kan vi skriva in topp 10 allianserna och kommentera dem.

Diskutera, kommentera och så håller vi tråden "clean" och snyggt.

:cool:

Grundfrågor:

- Kommer de nuvarande topp 10 allianserna att bistå?
- Eventuella sammanslagningar?
- Övriga spekulationer?


Med vänliga hälsningar
Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team
 

DeletedUser845

Guest
Grundfrågor:

- Kommer de nuvarande topp 10 allianserna att bistå? ja
ja

- Eventuella sammanslagningar?
nej

- Övriga spekulationer?
nej
 

DeletedUser

Guest
Mejor alianza del mundo Spanish

Vamos Spanish!! // Kommer Spanish!!

Hombres por favor =)
Usted tiene que hablar sueco o inglés aqui, la mayoria de los jugadores no entienden español.

Reglas del foro: http://forum.se.grepolis.com/showthread.php?18-Forumsregler!
Sólo sueco
Esto es principalmente un foro sueco...


Por tu propio bien, hablar español aquí es como hablar chino o ruso, nadie entiende.


EDIT: Svenskar, jag upplyste bara de båda herrarna om att det är meningslöst att skriva på svenska här eftersom i stort sett ingen förstår ett enda ord, samt påminde om att det faktiskt står om det i reglerna också.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2477

Guest
Bra att ni har det mysigt ;) men nu är det dags att hålla sig till denna tråds ämne och funktion.
:)
 

DeletedUser1595

Guest
1. Natus Vincere

En allians som tror på att alliansen aldrig är starkare än sin svagaste länk. En allians med teamplay och högt i tak. Jag tror att vi kommer vara i top 10 så länge servern lever. Sen är det tyvär för få spelare i denna värld för att mitt påstående ska vara kontroversiellt.Bra och kunniga spelare som har haft både med och motgång i andra världar.





2. Band of Super Scrubs

Real madrid, Barcelona eller Manchester United, kärt barn har många namn. En allians full av kunskap som gör att de är favoriter till att vinna denna värld. Det som talar emot dem är en hög individualism, där spelare mest ser till sin egen rank snarare än alliansen. Vet att min stad kommer få det hett inom kort.



3. The Legion of Gods
Kanske serverns mest osäkra allians, vill ha ett seriöst yttre, men jag tror det är lite sisådär med strategi. Finns bra spelare, men tror inte att de kommer ligga top 3 så länge.



4. Korinth

Massa kunskap och aktivitet. Frågan är om humöret klarar av att göra detta till något stort. Trr att interna stridigheter fäller denna allians. Tittar man på deras "ansökans-formulär", så bygger det mest på subjektiva åsikter som ålder osv.

Tror inte att intresset finns att vinna denna värld



5. Armageddon

Tror tyvärr inte på denna allians. Finns en del spelare som jag bara minns om alibispelare som startar en värld, bygger mycket i början och sedan väntar på nästa.






6. Gröna Laget

Samma här, finns ingen som jag tror kommer rycka tag i alliansen och få alla att växa sig starka


7. SWEDISH POWER

Inte hört talas om någon här, Hoppas jag blir positivt överraskad...


8. Legio XXV INVICTA

Spelare från .com. Hängivna och trevliga! Har förhoppningar om att de stannar kvar och blir större. Intressant allians




9. Reunion

Ingen allians att förvänta sig stordåd av tror jag. Har ett poängkrav för att gå med alliansen som nästan understiger medelpoäng. Måste våga mer





10. Lambdas Fördömda

Har en systerallians med namnet II... Tveksamt om de orkar att ta steget in på listan på allvar.





Sammanfattning:

Rent krasst så finns det stor kunskap på servern, men jag saknar kvantiteten där mindre okända allianser kan växa sig stora och överraska. Besvkelse...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2503

Guest
Kul att vi har en till som gillar listor :) Skriver jag en lista själv nu blir den ju typ nästan likadan, så väntar nog någon dag och inväntar nya placeringar ;)
 

DeletedUser

Guest
Härligt med listor!
gillar att läsa dessa, speciellt när alliansen jag lirar i får bra betyg!
 

DeletedUser

Guest
Finns en del sköna allianser längre ner också med få medlemmar, ligger på låg rank nu när det bara är första städernas poäng som räknas in men dom dyker upp sen när det börjar erövras =)

Bra lista koffe!
 

DeletedUser

Guest
1 Natus Vincere
En allians med nästan bara kända namn från tidigare servrar. Kommer att ligga kvar bland topp 3 väldigt länge......

2 Band of Super Scrubs
Toppnamn rakt igenom..... För denna allians med idel toppspelare kommer diplomatin att bli oerhört viktig. Även dessa Kommer att ligga bland topp 3 väldigt länge.... SPQR visade ju med sitt Sagittis att han tillhör de bättre spelarna på Grepolis så tillsammans med bl.a. Bajenbrudar så blir de tuffa för övriga allianser att rå på.

3 Korinth
När Toysan anslöt så blev det här en väldigt intressant allians och med en duktig diplomat i Agne så blir Korinth att räkna med länge bland topp allianserna.

4 Armageddon
Här får mikakallio en tuff uppgift då denna allians inte har lika namnkunniga spelare som ovan nämnda allianser. Tror du kommer att sjunka på listan och om de kommer att klamra sig kvar på Topp 10 elller inte beror på hur de lyckas med diplomatin.

5 The Legion of Gods
Här är det kända namnet skvätten, men jag tror de får det tufft att ligga kvar så här långt upp på topp 10 listan.

6 Legio XXV INVICTA
Bara Maestro87 som är bekant för mig här. Tror de får kämpa för att behålla sin plats bland topp 10 men möjligheten att lyckas med det tror jag finns.

7 Reunion
Okända namn för mig... Diplomatin blir viktig för om de lyckas hålla sig kvar på topp 10 listan eller inte.

8 Gröna Laget
Tror de får det svårt att behålla platsen på Topp 10.

9 SWEDISH POWER
Ytterligare en allians som får svårt att behålla platsen på denna lista.

10 Lambdas Fördömda
Möjligheten att behålla platsen på listan finns men de kommer att få kämpa hårt om de skall lyckas med det.

Bubblare:

Vitaliebröderna
Denna allians kommer att ta sig in på topp 10 inom en snart framtid.

*S.a.S*
Rutinerade spelare som kommer att jobba sig upp på rankingen och kommer att bli en allians att räkna med.

Mostar
En mycket intressant allians som med tiden kommer att stiga på rankingen.

Templars of Honor
Kommer att klättra...

Mostalainen MC
En liten allians just nu men med idel Topp spelare som med tiden på något sätt kommer att tillhöra toppallianserna.

Mors Principium Est
ÄVen denna allians kommer att stiga på rankingen för att ta sig in på topp 10
 

DeletedUser2503

Guest
1 Natus Vincere
En av de helt klart starkaste allianserna på Lamda-servern. Finns i princip bara erkänt duktig spelare med nya som gamla nick. Men till skillnad från några allianser nedan har flera av dessa spelare inte spelat i en ybertrimmad allians så ska bli väldigt spännande o se hur de fungerar tillsammans och hur de första krigen på servern urartar sig för denna allians vilket kommer till stor del påverka om denna allians är rankad 1 eller 4, men oavsett hur det går är jag säker på att sålänge dem inte ger upp har de en säker placering inom top 5.
3spelare man ska se upp för: korvgrillen4, Dazalarian & Soeren

2 Korinth
Allians som har flera gamla rävar. Deras två spelare Micke79an & vildhussen var även först med att skaffa sig sin andra stad, båda genom grundning. Denna allians var även först bland top-allianserna att offentligt visa deras underallians och de är antagligen dem enda som kommer att ha en också. Personligen är jag mer för att man kör utan förbund och utan underallianser, men jag är inte heller den som är den. Tror de kan gå väldigt bra för denna allians då de har gott om bra spelare och har startat med en geografisk bas som ligger ganska bra till. Det som kan fälla denna allians och som antagligen kommer göra det är inre konflikter, men om inte kommer de hänga kvar i toppstriden länge.
3spelare man ska se upp för: Toysan, Micke79an & vildhussen

3 Band of Super Scrubs
Vet inte om denna allians är planerad redan innan servern eller ej, men annars har de i alla fall haft otroligt höga intagningskrav och lyckats fint med deras rekrytering. För denna allians är helt klart den allians som är bäst "på pappret". Är bara kända namn inom grepolis världen och jag skulle nog jämföra denna allians med ett monster. Dem kommer nog sluka det mesta i dess väg om inte ovanstående allianser bjuder upp till dans. Men likt ett monster gör den ofta det klassiska felet när/om de blir för överlägsna att de börjar erövra så hej vilt utan någon vidare plan. När allianser får för stor makt slutar ofta många tänka strategist och erövrar bara saftiga städer i serverns mitt. "Ett klassiskt monster" brukar även gilla att vara för sig själv och inte ha en massa förbund, men det innebär inte att andra inte kommer ha det. När andra allianser sedan växt sig starka runtomkring monstret är det med stor risk så att alla går ihop och dem blir slagpåse. Eller dem behöver inte ens gå ihop, att ha front på flera håll är oftast svårt att hålla även för den bäste. Jag säger inte att det kommer bli på det här viset, men det finns helt klart den risken för en allians som denna, då det börjat bli en "klassiker". Men med en hårt jobbande ledning behöver den inte alls bli så för just den här alliansen, men risken finns...
3spelare man ska se upp för: Therealheffi, SPQR & Bajenbrudar

4 Reunion
En allians som förflyttat sig hit från Hyberborea. Tror inte dem kommer hålla sig kvar sålänge utan mest bli snabbmat för andra allianser. Men jag kan ha fel, de har bland annat spelare som Ottokar (som jag minns var med i toppen på Iota-servern under en tid) som kanske kan leda alliansen till ett bättre öde.
3spelare man ska se upp för: Ottokar, rofferaket & ValhallaViking

5 Legio XXV INVICTA
Verkar som att Black Death-Elite alliansen från ETA, hittat hit men med andra duktiga rekryteringar. Denna allians kommer absolut haka på top-striden, men några av deras riktiga ess verkar inte fullt så aktiva som tidigare. Satsar denna allians är den helt klart något att räkna med.
3spelare man ska se upp för: aratari, aley68 & cpt hammock

6 Armageddon
Ett gäng spelare som det brukar gå lika bra för varje gång... De har några riktigt duktiga spelare som helt klart skulle platsa i en topp-allians, men de tar hand om alldeles för många spelare som bara åker räkmacka och är ansträngande att ha i alliansen. Räddningen för dem här, skulle vara att de gjorde en stor rensning bland deras spelare och började om på nytt men med en mycket strängare rekrytering denna gång, alternativt rensa och gå ihop med en annan mindre allians.
3spelare man ska se upp för: mikakallio, Senseianders & Protomelas

7 The Legion of Gods
Skulle säga massinvite som snart försvinner.
3spelare man ska se upp för: skvätten, katinar & Renax

8 SWEDISH POWER
Har några duktiga spelare och med lite tur samt en liten resning av spelare tror jag faktiskt denna allians kan ligga mellan rank 6-4 under en längre period. Dem har ju ett förbund med Reunion så en ihopslagning om kanske 2veckor av de bästa spelarna tror jag skulle gynna båda allianserna.
3spelare man ska se upp för: Theo Gonks, Burran & Pellonicus Rex


9 Lambdas Fördömda
Det finns nästan alltid en fördömd allians på varje server och denna är definitivt dömd nu redan innan. Kommer halka ner från top 10 inom snar framtid.
3spelare man ska se upp för: nanne, ElAlfo & stonevalley

10 Gröna Laget
Försvinner när som helst.
3spelare man ska se upp för: - - -

Veckans Bubblare:

Mostalainen MC
Ett gäng grabbar som bara måste vara med på listan. Bestämmer de sig för att vara top 10 så kommer dem vara top 10. Den enda som inte talar för den här alliansen är hurvida dem satsar eller ej.


-EDIT- BOSS har återtagit andra plasten och Korinth finner ni på tredje.
 

DeletedUser

Guest
Fin lista Holios, bra kommentarer med mycket tid och tanke bakom, det uppskattas =)
 

DeletedUser

Guest
2 KorinthDet som kan fälla denna allians och som antagligen kommer göra det är inre konflikter, men om inte kommer de hänga kvar i toppstriden länge.

Det var väldigt vad allianser/personer tror att vi kommer fällas av inre konflikter hela tiden, enda jag kan tänka mig är grunden till detta är pga saker som hände mig och alliansen Beta på Achilles, där jag blev förådd av personer jag inte trodde kunde göra sådana saker, kommer jag inte bli förådd igen kan jag försäkra att det kommer inte handla nånting om inre konflikter och eftersom så många uppgett att det skulle vara den enda sak som skulle fälla Korinth så måste vi väl finnas kvar länge då ;) vilket är vårat mål oxå.

Spelare att se upp med i Korinth: hela Korinth
 

DeletedUser

Guest
ojoj en hel allians att passa sig för det var inte illa. gäller det även akademin?

Det är sällan en hel allians brukar vara bra. Vissa har inte tiden, vissa bryr sig inte och det finns massor med andra anledningar. Även de med kända namn presterar sämre på vissa världar. Så att hela alliansen skall vara nått att se upp för tror jag inte riktigt på.
 

DeletedUser

Guest
ojoj en hel allians att passa sig för det var inte illa. gäller det även akademin?

Det är sällan en hel allians brukar vara bra. Vissa har inte tiden, vissa bryr sig inte och det finns massor med andra anledningar. Även de med kända namn presterar sämre på vissa världar. Så att hela alliansen skall vara nått att se upp för tror jag inte riktigt på.

vad bra :)
 
Topp