Topp 10 allianser

DeletedUser285

Guest
Ganska fin lista..
Men efter som vi försöker effektivisera våra erövringa i capi så har vi ganska låg anfalls poäng mot vad vi skulle kunna ha.. :)..

Men men..

Annars Skål grabbhalvor.. det är fredag och wiskeyn är öppnad
 

DeletedUser1593

Guest
nej nej. I början var vi 4 pers sedan fick vi in många nya, alla är tillfrågade och alla verkar stanna.
 

DeletedUser1593

Guest
Lol flykting som flydde till anfallande alliansen :eek: maybe not a refugee after all:eek::eek::eek::eek::eek::eek:

Mare Nostrum anföll också VL.... Kanske inte i jätte skala men vi tog 10 städer....Och amante och hercu gick med hos oss, jag anser att de inte är flyktingar utan blev lämnade och strutshals är en flykting då han flydde under en period då ni anföll vatos locos mycket...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Mare Nostrum anföll också VL.... Kanske inte i jätte skala men vi tog 10 städer....Och amante och hercu gick med hos oss, jag anser att de inte är flyktingar utan blev lämnade och strutshals är en flykting då han flydde under en period då ni anföll vatos locos mycket...

Nu vet inte jag vad din definition på flykting är men i mina ögon är en spelare som under ett pågående krig hoppar från allians A som är i krig med allians B till allians C som inte är i krig med allians B just en flykting.

A: VL
B: Veteranerna
C: Mare Nostrum

Om ni så gärna ville ta in amante och hercu så har ni haft väldigt lång tid på er att göra så och inte vänta tills nu då de insett att vi helt kommer rensa dem ur våra hav.

När det gäller Strutshals så flydde han inte från något, han hade helt enkelt egenskaper som gjorde att vi hellre tog in honom än tog död på honom, mer behöver jag inte säga.
 

DeletedUser1593

Guest
Okej, men vi har också anfallit VL ska jag berätta, så ni kan vara allians c för oss.

A VL
B Mare Nostrum
C Veteranerna

Det beror på hur man ser på det.

Amante var nära oss vi hade henne hellre med oss än mosa henne.
 

DeletedUser

Guest
Back to topic kanske?
Det finns en ryktas tråd ni kan gnabba i.
 

DeletedUser

Guest
Okej, men vi har också anfallit VL ska jag berätta, så ni kan vara allians c för oss.

A VL
B Mare Nostrum
C Veteranerna

Det beror på hur man ser på det.

Amante var nära oss vi hade henne hellre med oss än mosa henne.



Bring it on
 

DeletedUser678

Guest
Tillbaka till topic!
1. Capitolium
De har helt klart gjort sig förtjänta av första platsen. De har under nästan hela gammas historia vart i krig med andra topp allianser. Enligt mig den bästa alliansen på gamma, men har kanske fått en utmanare?
2. Veteranerna
Namnet säger väl sig själv? Rutinerade spelare som har spelat tillsammans länge. Består till största delen av gamla BoO spelare. En allians som jag tror kommer vara med i toppen länge.
3. GoF I
Vet inte vad man ska säga om denna. En massinvite allians som endå har gjort det väldigt bra!
4. Segraz
Kanske den tajtaste alliansen på grepolis någonsin? De har gammas högsta snitt och ligger med mycket bra i toppen även om de har få medlemmar. De älskar birems!
5. Vatos Locos I
Dessa vet jag inte mycket om, bara att de är i krig mot Veteranera och åker på ganska mycket pisk.
6. Virus
Dessa vet jag inte mycket om. De är en så länge neutrala i krig.
7. Red Army Fortezza
Var inte detta en dotter allians till Guardians of Fortezza från början?
8. Praetorian Guard
Enligt vad jag hört krigar även dessa mot VL
9. *THC*
Dessa är i krig mot Veteranerna.
10. Motherfakkers
Namnet får säga sig själv.

Kommentera gärna.
/benny
 

DeletedUser845

Guest
Mace, vad snackar du om? haha :).
GoF hette visserligen Guardians of Fortezza från början, vilket GoF är en förkortning av. Det var dock samma allians på fler sätt än vad Capitolium skulle vara samma allians då som de är nu. GoF och Cap har funnits sedan början av gamma båda två, även fast medlems rostern givetvis inte varit likadan hela tiden.
 

DeletedUser

Guest
Mace, vad snackar du om? haha :).
GoF hette visserligen Guardians of Fortezza från början, vilket GoF är en förkortning av. Det var dock samma allians på fler sätt än vad Capitolium skulle vara samma allians då som de är nu. GoF och Cap har funnits sedan början av gamma båda två, även fast medlems rostern givetvis inte varit likadan hela tiden.

Mace snackar om statistiken, att det inte är rättvist att jämföra att. poängen då Cap funnits sedan augusti medan GoF I (Custodes) sedan december.
 

DeletedUser845

Guest
Mace snackar om statistiken, att det inte är rättvist att jämföra att. poängen då Cap funnits sedan augusti medan GoF I (Custodes) sedan december.

Aha okej, då hänger jag med! :)
Bara att lägga ihop Guardians of Fortezza attack poängen med GoF 1 annars.
 

DeletedUser

Guest
Mare Nostrum anföll också VL.... Kanske inte i jätte skala men vi tog 10 städer....Och amante och hercu gick med hos oss, jag anser att de inte är flyktingar utan blev lämnade och strutshals är en flykting då han flydde under en period då ni anföll vatos locos mycket...

På sätt och vis kan man väl kalla mig en flykting. Jag övergick ifrån VL först efter att jag blivit anfallen.

Jag kan bara tacka för de anfallen, eftersom de skapade kontakt till det som nu heter veteranerna, samt att det gjorde att jag fick tummen ur och faktiskt sökte mig bort från något som jag länge vetat skulle bli mitt fall.Så att jag tappade städer var ingen större skräll, det visste jag om att jag skulle göra och får skylla mig själv som inte är bättre diplomat än att jag behöver bli hårt antastad för att skapa en kontakt :p

Jag hamnade i precis samma situation som amante och hercu och är inte på något sätt mer eller mindre flykting än dem.

Jag är just nu i precis samma läge. Men denna gången har jag en slagkraftig allians i ryggen och jag kan bara tacka er i Mare Nostrum för krigspoängen.

Tack och på återseende
(Lite off topic, ber om ursäkt för det. Men jag ville gärna komma till tals efter dessa antaganden)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1593

Guest
Men då menar du alltså att du är lika mycket flykting som de?!

Då har ju inte vi gjort något fel som tog in dem eftersom ni gjorde det, lovar om jag får svar på denna ska jag inte förstöra tråden mer, ska då sända meddelande till strutshals själv
 

DeletedUser

Guest
Den enda som försökt sära på de olika alliansbyterna vad jag kan utläsa är väl du själv. Så jag vet inte om du kommer någonstans med någonting just nu. Själv ser jag mig som minst lika lämnad åt vargarna (tihi), som de spelare du jämför med.

Grattis till de värvningar ni gjorde dock. Strategiska rent geografiskt, precis av samma orsaker jag länge var intresserad av dåvarande Tlow. Att jag tillsist även hamnade där är väl ganska logistk. Två eniteter som delar spelide och mål möts och förenas. En lyckad krock vilket ni kanske själva fått erfara

PS. Du kanske vill uppdatera din A,B,C-lista. Av anfallen att dömma är A och B snarare allierade än i krig
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
En liten uppdaterad lista då (då jag inte vet mkt om endel allianser så får ni komplettera lite själva)

1. Veteranerna
En allians av många erfarna spelare, krigar väll i hela havet och emot de flesta allianser förutom i hav 45? :)
2. Capitolium
Har förlorat sin 1:a plats som de haft länge. Tappade en skara av sina bästa spelare och har en massa att göra internt. Ligger i krig mot en massa allianser och verkar förlora endel städer mot Segraz och Veteranerna. Tiden får utvisa vad som händer här.
3. Redrum Custodes
Vet inte vad man ska säga om denna. En massinvite allians som endå har gjort det väldigt bra!
4. Segraz
Kanske den bästa alliansen på gamma enligt mitt tycke. Tight allians som ligger mycket samlade, ointagliga städer och kraftfull offensiv när de vill.
5. Virus
Dessa vet jag inte mycket om, har några vettiga spelare iaf.
6. De Omutbara
Samma som ovan
7. Praetorian Guard
En skara spelare som har ngn sorts mass invite allians vid sin sida?
8. The Red Evils
En mass invite? Vet ingeting om dem.
9. Motherfakkers
Namnet får säga sig själv.
10. *THC*
Samma som allians 5,6,7,9.

Man kan väll säga att det är Segraz, Veteranerna och Cap som har ngt att säga till om här på gamma i detta läge.
Iaf verkar som de flesta börjat köra Segraz style :)
 

DeletedUser

Guest
Man kan väll säga att det är Segraz, Veteranerna och Cap som har ngt att säga till om här på gamma i detta läge.
Iaf verkar som de flesta börjat köra Segraz style :)

Haaha ja helt rätt. Men det måste vara jobbigt för cap att köra så. Då dom alltid säger att segraz kan bara deffa segraz vet inget om offensivt spel. Haaha 6st på topp 12 i anfalls poäng. säger ju en hel del.

Sen att vi tar precis alla dom städer vi vill ta. Dom kan inte göra ett skit. :)

Underbart att se cap gå ner sig så mycket som dom har gjort. :) Men nu kommer ni ju säga att ni inte är aktiva och tar det inte så hårt. Men varför är det så många som skickar deff eller varför har ni så mycket deff i städerna där vi har revolt? Men anfaller man rätt spelar det ingen roll hur mycket deff ni har. :p :cool:

pizzz
 

DeletedUser2042

Guest
1. Veteranerna
Namnet säger sitt ;)

2. Capitolium
Snart kommer väl capi upplösas dom hör inte hemma här :cool:

3. Redrum Custodes
Erfaren allians, tappar nästan aldrig städer, erövrar varje dag.

4. Segraz
Ja, gammas antaglien bästa allians...
Om Veteranerna startade krig mot dom skulle det bli j**ligt jämt

5. Pretorian Guard
Vet inte mycket om den alliansen, men jag tror det är bra spelare där

6. Virus
Verkar som dom gömmer sig för nåt... :eek::eek::eek:

7. De Omutbara
Inte så bra om man kollar på statsen

8. Motherfakkers
Ett stort ? Är dom seriösa eller inte!?

9. The Red Evils
Ganska neutral allians

10. *THC*
Skit bra på statsen med tanke på deras rank

:cool:
 

DeletedUser

Guest
1. Veteranerna
Namnet säger sitt ;)

2. Capitolium
Snart kommer väl capi upplösas dom hör inte hemma här :cool:

3. Redrum Custodes
Erfaren allians, tappar nästan aldrig städer, erövrar varje dag.

4. Segraz
Ja, gammas antaglien bästa allians...
Om Veteranerna startade krig mot dom skulle det bli j**ligt jämt

5. Pretorian Guard
Vet inte mycket om den alliansen, men jag tror det är bra spelare där

6. Virus
Verkar som dom gömmer sig för nåt... :eek::eek::eek:

7. De Omutbara
Inte så bra om man kollar på statsen

8. Motherfakkers
Ett stort ? Är dom seriösa eller inte!?

9. The Red Evils
Ganska neutral allians

10. *THC*
Skit bra på statsen med tanke på deras rank

:cool:

Man tackar man tackar. En som vet vad Segraz går för. :D Men som du skrev "om veteranerna startar krig i mot oss blir det jämnt" Det tror jag med. Men jag hoppas inte på ett krig mellan oss då vi har bra kontakt och sammarbete. :cool:
 
Topp