Topp 10 Allianser

DeletedUser

Guest
När jag var med i Björnligan så krossade alla allianser er och ni gjorde en ny allians för att få upp hoppet...

Seriöst läs vad han skrev när han förklarade varför dom bytte namn. Förstår du fortfarande inte så testa att skriva ut det och läs det sen på papper(kan vara lättare då för vissa).

Fortfarande inte förstått?

Dom testade med en allians i varje väderstreck som skulle jobba tillsammans. Detta gick inte bra och det blev ingen bra sammanhållning mellan de olika grenarna. För att fixa till detta skrotades väderstrecksallianserna och istället skapades Red Army + akademi.

Första felet med ditt argument angående namnbytet. Om man byter namn för att skydda sig så tar man nog inte bara bort H44 efter red army.

Andra felet: Varför ha kvar 4 allianser när man bara behöver två?

Kom på nu att du ändå aldrig kommer förstå vad som menas med att försöka samla sig när det går dåligt i ett krig eller det inte fungerar riktigt i en allians. När detta händer i en allians som du är med i så byter allians så fort så du märker inte ens att andra ibland faktiskt försöka spela även i motgång, kanske skulle testa det ibland så kanske någon hade respekterat dig?
Att du ens nämner din tid i Björnligan är bara ett bevis på att du inte ens har vett att skämmas..
 

DeletedUser

Guest
Svar: Varit med om detta på Alfa,Beta,Gamma & Delta börjar bli en tradition nu så ja. Jag är känd för att gå från vän till fiende men det tycks inge bry sig om då man är med i en allians i allafall...

Ok han var Inter men det var en del stöd från er som kom in efter och ni hade stöd där innan också så den var inte direkt jätte gratis ena staden...

Så enligt dig själv så är du känd för att förråda de allianser du är med i. Mycket förtroende WoL eller någon annan kan ha för dig.

Tror det eller inte så finns det folk som bryr sig om heder. Jag personligen hatar förrädare och det var därför du inte fick vara med i Imperatori trots att du körde med snälla snälla snälla.

Att förråda en allians funkar bara om man går från en svag till en stark. I detta fallet så har du gått till en allians som numera är starkast poängmässigt. Det du kommer få erfara är att det är inte den poängmässigt starkaste allliansen som alltid vinner. Det kan man se från andra världar.

Del 2 av ditt inlägg kommenterar jag bara med att säga... Det räcker alltså inte med att spelaren är inaktiv han skall också vara helt utan skydd för att du skall vara nöjd.... asgarvar det visar vilken nytta du tillför i din allians...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Min lista:
1, Wings of Liberty
En bra allians, med eliten (och då menar jag verkligen eliten) från alfa. Mer vet jag faktiskt inte om denna, förutom att den är bäst på delta just nu.
Går uppåt lika fort som Toh går neråt.
2, Imperatori
Enligt rankingen är även detta en bra allians, men Wol har alla riktigt bra spelare, så dem har ett lägre snitt.
3, Illuminati
En allians som inte riktigt har gett sig in i striden mellan toppallianserna, men vi lär väl göra det snart. Diplomaten är betas bästa deffare. Har slagits ihop med Red Army.
4, The League
En stark allians, men jag gissar att det kommer att bli likadant som med Björnligan och Morituri. Tar en hel del städer från Phalacrocorax Stars just nu.
5, *Phalacrocorax stars*
En allians med ett svårstavat namn, och bra teamwork. Förlorar städer till TL, men TL får förmodligen kämpa hårt för dem.
6, Templars of Honor
Vänder kappan efter vinden, och är nu med i Imps sida av kriget. Kommer bli helt och hållet krossade, eftersom alla bytar allians.
7, Illuminati Beta
Illuminatis akademi. Lagom med medlemmar, lagom med poäng.
8, Shadows of Vengeance
Det klassiska fenomenet, "är vi allierade med alla kan ingen attackera oss".
Väljer diplomati och blixtar istället för attacker.
9, Dorerna
Vet inte så mycket om denna allians, mer än att dem hängde efter Toh ett tag, och dem kanske fortfarande gör det. Har tagit Regeringens plats.
10, Illuminati Gamma
Illuminatis andra allians, som dem bara fick under kriget mot The Elite. Hette innan The Elite Academy.
11, Legion of Honor
Toh's akademi. Borde slå sig fria från Toh, och starta ett nytt liv, då Toh bara faller och faller.
12, In varietate concordia
En dålig allians plus en dålig allians plus en till dålig allians. Vad blir det?
En bra allians? Nä, en stor dålig allians. Saknar förmodligen teamwork dessutom.
 

DeletedUser

Guest
Min lista:
1, Wings of Liberty
En bra allians, med eliten (och då menar jag verkligen eliten) från alfa. Mer vet jag faktiskt inte om denna, förutom att den är bäst på delta just nu.
Går uppåt lika fort som Toh går neråt. Vet inte hur tänker men visst WoL har tagit 8 städer av ToH, minst 6 av dem är från inaktiva spelare.de övriga 2 vet jag inte.
2, Imperatori
Enligt rankingen är även detta en bra allians, men Wol har alla riktigt bra spelare, så dem har ett lägre snitt. Hur definierar du "bra spelare"? Dessutom borde de ha ett högre snitt va?
3, Illuminati
En allians som inte riktigt har gett sig in i striden mellan toppallianserna, men vi lär väl göra det snart. Diplomaten är betas bästa deffare. Har slagits ihop med Red Army.Bästa deffare är väldigt intressant när vi snackar om en allians med 80k i defensiva poäng mor toppens över miljonen.
4, The League
En stark allians, men jag gissar att det kommer att bli likadant som med Björnligan och Morituri. Tar en hel del städer från Phalacrocorax Stars just nu.Den gissningen är helt fel.
5, *Phalacrocorax stars*
En allians med ett svårstavat namn, och bra teamwork. Förlorar städer till TL, men TL får förmodligen kämpa hårt för dem.Hel fel med, har sett anfallsrapporter från PS och det tar tom off bort. underskatta inte dessa gossar.
6, Templars of Honor
Vänder kappan efter vinden, och är nu med i Imps sida av kriget. Kommer bli helt och hållet krossade, eftersom alla bytar allians.Vid bytet såg man kanske vilka som var ToH och vilka som var WoL anhängare, Fallet med städer stryps snart, vid varje förbundsskifte etc tappar man alltid lite städer.
7, Illuminati Beta
Illuminatis akademi. Lagom med medlemmar, lagom med poäng.
8, Shadows of Vengeance
Det klassiska fenomenet, "är vi allierade med alla kan ingen attackera oss".
Väljer diplomati och blixtar istället för attacker.
9, Dorerna
Vet inte så mycket om denna allians, mer än att dem hängde efter Toh ett tag, och dem kanske fortfarande gör det. Har tagit Regeringens plats.
10, Illuminati Gamma
Illuminatis andra allians, som dem bara fick under kriget mot The Elite. Hette innan The Elite Academy.
11, Legion of Honor
Toh's akademi. Borde slå sig fria från Toh, och starta ett nytt liv, då Toh bara faller och faller.
12, In varietate concordia
En dålig allians plus en dålig allians plus en till dålig allians. Vad blir det?
En bra allians? Nä, en stor dålig allians. Saknar förmodligen teamwork dessutom.

Kan inte låta blir att kommentera detta...
Tror du borde forska lite om spelarna från andra servrar eftersom det är betydligt mer krig på tex Gamma än vad det är på Alfa..
Visst finns det bra spelare i WoL men såååå bra som du hävdar kan du glömma.
 

DeletedUser

Guest
Dags att göra en egen ser jag....

1, Wings of Liberty
Skickliga spelare med bra off, dock har de många svagheter som de flesta.
Snart kommer dock deras tid på tronen snart vara över.

2, Imperatori
En av allianserna som har chansen på att ta över tronen efter WoL, har i mina ögon de bästa allroundspelarna.

3, Illuminati
En allians som man inte sett så mycket av, smygit upp som en raket i skuggorna. Finns många frågetecken kring dem men faktum är att deras deffpoäng är väääldigt låg. ska bli skoj att se hur de klarar sig när det börjar blåsa.

4, The League
En mycket sammansvetsad allians, består av goda vänner som har en mycket hög nivå på spelet. Ledningen har alltid flera steg i planerna.

5, *Phalacrocorax stars*
Dessa gossar består bara av städer man ser ute på kartan, har tydligen gömt sig bakom WoL. Får se när WoL börjar ta avgift av PS i form av städer för skyddet.

6, Templars of Honor
En allians som just nu står emot en kraftig off från WoL, som vanligt tar WoL de inaktiva. de aktiva rår de inte på.
Kommer starta sin resa uppåt i listan nu igen.


Jag orkade inte kommentera de övriga för jag vet inget om dem.
 

DeletedUser1593

Guest
1 Wings of Liberty Kör nu nästan ensamma emot Toh Imp och TL tycker vi klarar det bra, tajt allians med riktigt bra ledare! :) Kanske har litat för mycket på ToH

2 Imperatori de som enligt mig bär upp, toh tl och imp men ledarna borde inte tjafsa så mycket i detta forum. Känner några där och de är bra på att välja allianser så denna är antagligen bra. Eftersom de är 2:a är de antagligen bra och har stått emot ToH ( närde var med WoL ) och WoL länge, starka meriterade spelare.

3 Illuminati Har inte gått in i striden på riktigt men de måste de nog snart göra. Blir kul att se hur de är på att strida i stor skala, mot jämnstora allianser ( poängmässigt ).

4 The League Imperatoris kompisar som hållit ihop länge, de är bra på att jobba tillsammans. Känner några i denna allians med som vet vilka allianser som är bra. de brukar välja bra allianser så antar denna också är bra.

5 *Phalacrocorax Stars* en outsider som inte heller gått in i striden på riktigt, vet inte så mycket om dem om jag ska vara ärlig, ska se hur bra de är på att strida i stor skala.

6 Templars of Honor Spelade med WoL men sedan efter ett tag bytte de sida, vet inte varför men antar att de vill ha mer odds med sig, vet inte om de går att lita på längre, i medvind eller i motvind. Vet inte så mycket om varför de bytte sida, allt jag hört är bara vinklat för att få WoL till ``elakingarna´´.

7 Illuminati Beta Illuminatis ena underallians, se Illuminati.

8 Shadows of Vengeance Vilka?! någon som kan fylla i tack

9 Dorerna Bytte samtidigt som ToH vet inte riktigt var de står, byter nog när det går dåligt ( om det gör det förr eller senare ).

10 In varietate concordia vilka?! Har sämst medel i topp 10.



Såklart är väl denna listad vinklad efter att jag är med i WoL men så här är hur jag ser det. Har inte blivit påverkad i alliansen utan mest här på forumet. Något som är fel kommentera gärna. Jag har försökt att inte skriva utifrån att jag är med i WoL, men något undermedvetet har säkert spelat in i mina kommentarer. :cool:
 

DeletedUser962

Guest
1 Wings of Liberty
En helt OK allians, Tror att det kommer att bli en hård kamp mellan dessa och Imp. Ifall de som stöder dessa går under, så kommer WoL att försvinna.
2 Imperatori
Enligt mig den bästa, men det kommer att bli en hård kamp mellan dessa och WoL.
3 Illuminati
Verkar "äntligen" ha valt sida i kriget, då de verkar ha valt WoL. Ifall mina kontakter stämmer.
4 The League
Står på Imp sida i kriget, och en av de bättre allianserna i spelet.
5 *Phalacrocorax Stars*
Verkar stå på WoL sida i kriget, men de kommer snart att försvinna då jag inte tror att de klarar av större krig.
6 Templars of Honor
har bytt sida från WoL till Imp efter de blev trötta på WoL
7 Illuminati Beta
Samma som "3"
8 Shadows of Vengeance
Vet inget om dessa?
9 Dorerna
Verkar inte göra så stort väsen av sig, tiden får avgöra vad som händer med dom?
10 In varietate concordia
Vet inte ens vilka det är-


Ja, vad tycker ni? ( Och ja, det är äntligen en top 10 lista )
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
1 Wings of Liberty
En helt OK allians, Tror att det kommer att bli en hård kamp mellan dessa och Imp. Ifall de som stöder dessa går under, så kommer WoL att försvinna.
2 Imperatori
Enligt mig den bästa, men det kommer att bli en hård kamp mellan dessa och WoL.
3 Illuminati
Verkar "äntligen" ha valt sida i kriget, då de verkar ha valt WoL. Ifall mina kontakter stämmer.
4 The League
Står på Imp sida i kriget, och en av de bättre allianserna i spelet.
5 *Phalacrocorax Stars*
Verkar stå på WoL sida i kriget, men de kommer snart att försvinna då jag inte tror att de klarar av större krig.
6 Templars of Honor
har bytt sida från WoL till Imp efter de blev trötta på WoL
7 Illuminati Beta
Samma som "3"
8 Shadows of Vengeance
Vet inget om dessa?
9 Dorerna
Verkar inte göra så stort väsen av sig, tiden får avgöra vad som händer med dom?
10 In varietate concordia
Vet inte ens vilka det är-


Ja, vad tycker ni? ( Och ja, det är äntligen en top 10 lista )

Tycker den känns ganska överensstämmande med verkligheten...
 

DeletedUser962

Guest
1 Wings of Liberty
En helt OK allians, Tror att det kommer att bli en hård kamp mellan dessa och Imp. Ifall de som stöder dessa går under, så kommer WoL att försvinna.
2 Imperatori
Enligt mig den bästa, men det kommer att bli en hård kamp mellan dessa och WoL.
3 Illuminati
Verkar "äntligen" ha valt sida i kriget, då de verkar ha valt WoL. Ifall mina kontakter stämmer.
4 The League
Står på Imp sida i kriget, och en av de bättre allianserna i spelet.
5 *Phalacrocorax Stars*
Verkar stå på WoL sida i kriget, men de kommer snart att försvinna då jag inte tror att de klarar av större krig.
6 Templars of Honor
har bytt sida från WoL till Imp efter de blev trötta på WoL
7 Illuminati Beta
Samma som "3"
8 Shadows of Vengeance
Vet inget om dessa?
9 Dorerna
Verkar inte göra så stort väsen av sig, tiden får avgöra vad som händer med dom?
10 In varietate concordia
Vet inte ens vilka det är-


Ja, vad tycker ni? ( Och ja, det är äntligen en top 10 lista )

Nu går vi över till top 10 allianser igen -.- i
fall ni två små barn vill fortsätta, så får ni leka i propaganda tråden
 

DeletedUser378

Guest
Vad sägs om att någon lägger upp en faktiskt lista här snart?
 

DeletedUser

Guest
Och då skulle jag vilja be er att återgå till ämnet igen tack.
Trådens ämne är: Topp 10 Allianser

Håll en god ton mot varandra, ni får självklart kommentera varandras listor men låt det inte gå överstyr. ;)



amp.
 

DeletedUser

Guest
Länge sedan det kom en lista.

Om det dyker upp minst en från varje sida så lovar jag att jag gör en också!
 

DeletedUser285

Guest
Min Lista:)

1. Wings of Liberty:
Legat etta sedan de bildades men känns som om de trotts sina poäng på 8415855 och med sina 44 medlemmar faktiskt nu är på nedåtgående då de tappat kanske hela själen i sin allians genom att MrBD slutat?
Upp till motbevis för resterande av er...

2. Imperatori:
Kanske inte den största alliansen på Delta.
Men garanterat den mest aktiva på off fronten.
Med sina 36 medlemmar på 6453193p har man ändå lyckats skrapa ihop i skrivande stund 2787435 offensiva krigspoäng. Vilket är väldigt bra om man tar t.ex WoL som "bara" har 1944148 så vet iaf Imp hur man anfaller.

3. Illuminati:
Ett gäng ganska okända spelare. Det va inte många namn man kände igen från andra världar. 39 man stark allians men till detta bör ni då ha i beaktning att de har sisådär 2 akademier vilket gör dem till en av två FN allianser på denna server. De har dessutom förbund med *Phalacrocorax Stars*, iaf om man ska tro *Phalacrocorax Stars*'s sida.. Så tillsammans har de två ungefär 200 medlemmar..

4. The League:
Ett litet men naggande gott gäng krigare. Blev dock lite överraskad nu när jag läste Off poängen och där låg de "bara" på en 5e plats.. :O Men men de kanske kommer igen? ;)

5. Templars of Honor:
En trevlig lite allians med en hel del kända ansikten framförallt från Gamma. Ligger på en tredje plats på anfalls ranken vilket är bra... MEN själva poängen va kanske inte det jag hade hoppats på när man läser laguppställningen för denna alliansen..

6. *Phalacrocorax Stars*:
Läs Illuminati...

7. Shadows of Vengeance:
Det enda namn man kände igen här hade en så låg poäng att denne helt garanterat inte kan spela alltför seriöst här.. Ev t.om lagt ner?
Helt ok placering dock på anfallslistan men som sagt va okända spelare betyder att de inte är så aktiva på offen och det ser man också på deras poäng som BARA är på 371223.

8. Dorerna:
Det är mer eller mindre samma klass på dessa som Shadows of Vengeance..
Finns inte mkt att säga mer än att de måste bli mer aktiva om de ska överleva denna server..

9. Illuminati Beta:
Läs Illuminati

10. Shadows of Vengeance III:
........


Vill bara säga till alla allianser som tror att de ligger bra till för att de har hög poäng..
Titta på er off poäng om ni ligger nu under 1miljon som allians.. kommer ni få det väldigt jobbigt i framtiden..

:cool:
 

DeletedUser

Guest
Välgjord lista, vore skoj att höra lite synpunkter på den!
 

DeletedUser

Guest
dålig kunskap och mycket skit snack som vanligt :)


men har lärt mig att inte vänta mig mer :p


men alltid kul läsning :)
 

DeletedUser

Guest
Det snackas mkt om off poäng. Men ingen tittar på hur många spelare som finns eller hur många spelare som offrats på vägen. Skulle man ta med i beräkningen alla de spelare som har strukit med/sparkats så skulle vi få helt andra siffror.

Och om vi skulle ta ett medianvärde istället så skulle det se annorlunda ut.

Så för enkelhetens skull tar vi helt enkelt och räknar offpoäng per spelare som finns idag.
Allians - Poäng - Spelare - Snitt

Imp - 2797046 - 36 - 77695
TL - 1147763 - 25 - 45910
WoL - 1951292 - 44 - 44347
ToH - 1183198 - 35 - 33805
Illuminati - 1163381 - 39 - 29830
Kråkorna - 698460 - 56 - 12472
 

DeletedUser285

Guest
dålig kunskap och mycket skit snack som vanligt :)


men har lärt mig att inte vänta mig mer :p


men alltid kul läsning :)

hur mena du nu?.. ;s
jag gav er väldigt mkt cred men anser at tni är på väg utför då ni tappar spelare efter spelare och erat senaste tapp är väll det jobbigaste någon allians tappat på delta? :S

Det snackas mkt om off poäng. Men ingen tittar på hur många spelare som finns eller hur många spelare som offrats på vägen. Skulle man ta med i beräkningen alla de spelare som har strukit med/sparkats så skulle vi få helt andra siffror.

Och om vi skulle ta ett medianvärde istället så skulle det se annorlunda ut.

Så för enkelhetens skull tar vi helt enkelt och räknar offpoäng per spelare som finns idag.
Allians - Poäng - Spelare - Snitt

Imp - 2797046 - 36 - 77695
TL - 1147763 - 25 - 45910
WoL - 1951292 - 44 - 44347
ToH - 1183198 - 35 - 33805
Illuminati - 1163381 - 39 - 29830
Kråkorna - 698460 - 56 - 12472

ok?.. men om man tittar på vad ni klarat av på andra servrar så ah.
dessutom har ni inte alltid varit så få.. ;)..
Men men..

Man vill alltid hitta ursäkter =)
Man vet ju eran potetial så.. :9
 

DeletedUser

Guest
Det snackas mkt om off poäng. Men ingen tittar på hur många spelare som finns eller hur många spelare som offrats på vägen. Skulle man ta med i beräkningen alla de spelare som har strukit med/sparkats så skulle vi få helt andra siffror.

Och om vi skulle ta ett medianvärde istället så skulle det se annorlunda ut.

Så för enkelhetens skull tar vi helt enkelt och räknar offpoäng per spelare som finns idag.
Allians - Poäng - Spelare - Snitt

Imp - 2797046 - 36 - 77695
TL - 1147763 - 25 - 45910
WoL - 1951292 - 44 - 44347
ToH - 1183198 - 35 - 33805
Illuminati - 1163381 - 39 - 29830
Kråkorna - 698460 - 56 - 12472


Intressant, tror det är ett bra sätt att räkna på faktiskt.;)
 

DeletedUser

Guest
hur mena du nu?.. ;s
jag gav er väldigt mkt cred men anser at tni är på väg utför då ni tappar spelare efter spelare och erat senaste tapp är väll det jobbigaste någon allians tappat på delta? :S



ok?.. men om man tittar på vad ni klarat av på andra servrar så ah.
dessutom har ni inte alltid varit så få.. ;)..
Men men..

Man vill alltid hitta ursäkter =)
Man vet ju eran potetial så.. :9

vi har ju inte tappat mer än ni, så det ser faktiskt bättre ut än någonsin :)

vår vän MrBd kommer alltid finnas kvar någon stans var inte orolig min lilla vän :p

lev väll :cool:
 
Topp