Topp 10 Allianser

DeletedUser

Guest
här är en tråd som brukar vara med och ger oftast rolig läsning då många har olika syn på världen.

man rangordnar allianserna 1-10 vilka man tror på i framtiden och skriver lite om de om de är bra eller för strikta eller har "mass invite". Lite fakta backom varje och hur ni tror de kommer lyckas i framtiden.
 

DeletedUser

Guest
Rank...Namn........................Poäng........Spelare..........Poängsnitt
1.Templars of Honor.............1160555........48................24178
2.Imperatori.........................829954........39................21281
3.Björnligan..........................515060........31................16615
4.The League.......................379931........42.................9046
5.Legion of Honor..................333144........56.................5949
6.Band of Outlaws.................315198........52.................6062
7.The Holy Roman Empire........252009........43.................5861
8.Red Army H 44...................201763........60.................3363
9.Morituri.............................181127........11...............16466
10.Dorerna...........................176171........31.................5683
11.Ratio Belli.........................133348........31.................4302
12.* Phalacrocorax Stars *.....119211........50.................2384

Är poängställningen!

Templars of Honor 1:a Är ett gäng Alfa och Beta och Gamma Veteraner som billdat denna Topp Allians. Dom har en stark ledning och Ett riktigt bra teamwork inom alliansen ser du ut att vara. Dessa ska man passa sig för ;) (Undrar bara varför Godlajk inte är en ledare då han är en toppen ledare på Alfa under tide jag var med dem)

Imperatori 2:a Är ett gäng som endast består av ELITEN från Gamma och består av en stark ledning. Bra teamwork som försöker anpassa sig för 2.0 genom att ta alla städer på öarna.Akta er för dessa då dom även är elit spelare. Riktigt bra ledare (Men undrar varför ej Chamie som e så bra ej är ledare då han styr Capitolium på Gamma)

Björnligan♥ 3:a Såklart bästa alliansen eller? Jag gick med dessa efter att jag inte fick gå med i en annan allians (en av de ovan) i början av servern. Först trodde jag att dessa var en RIKTIGT oseriös allians med tanke på namnet och medlemsantalet (11 från början) Men jag skicka en ansökan och fick gå med. Med tiden växte vi och var inte alls en oseriös allians med Ett gäng toppspelare från olika servar. Våran Ledning är underbar och går ej göras bättere förutom att jag kanske kan få en plats :p
Så om ni gillar Kalle Anka och hans vänner se upp för oss Björnbusar ;)!

The League 4:a Dom verkar bra men dom släpper in för många spelare med lite för låga poäng för att va en sådan allians. Dom verkar bra på stödja och hjälpa varandra med. hade ni plockat bort ungefär 15 medlemmar med låga poäng skulle ni se så mkt bättre ut!

Legion of Honor 5:a En akademi till Templars of Honor. Ja allt som jag sa om ToH stämmer även in här. Vet att Yiio är en toppen ledare så de var bra att han blev de ;)!

Band of Outlaws 6:a Verkar vara en halv seriös allians med tanke på alla 15 medlemmar med knappa 3000p. Dom finns som vanligt i H54 som BoO alltid gör. Vet ej så mkt om deras ledning men tycker att dom kan ta och kicka de inaktiva eller skapa en akademi för de med lägre poäng för att tas på allvar. Kanske vart en mass-invite

The Holy Roman Empire 7:a Ytterliga en halv seriös allians som kanske varit en mass-invite. Kicka de med lägre poäng för att tas på allvar som sagt. Vet ej så mkt om ledarna så kan ej skriva ngt där.

Red Army H44 8:a Min FAVORIT ALLIANS för de ger bort städerna gratis med knappt ngt motstånd (endast från spelare med över 7000p) annars så fick man städerna gratis i början. Ja har endast en sak att säga MASS-INVITE och inte en seriös allians med tanke på alla gratis städer som snart håller på att ta slut.

Morituri 9:a Ett gäng bra spelare men ni kommer inte komma så mycket högre på ranking listan om ni inte får fler medlemmar...
Men ni är riktigt seriösa och har en bra teamwork och kämoarglöd!
Rekrytera fler för att växa som sagt!

Dorerna 10:a Dom har 10-15 bra spelare resten är knappt värda att behålla. Vet att eran ledning är ok och ni spelare som är 1-7 i alliansen är duktiga men sedan faller de andra...
Ja ni har säkert en bra sammarbetsförmåga i toppen av alliansen för att klarat er så länge!

Ratio Belli 11:a Ytterliga en Mass-Invite allians med alltför många dåliga spelare. Dessa ger nästan också bort städerna. Ja vet ej varför ni som ligger rankade 1-5 i alliansen stannar där för de verkar som ni är de enda som är hyfsade...
Ett tips för er bra spelare BYT ALLIANS!

* Phalacrocorax Stars * 12:a Säger bara detta MASS-INVITE+INGA VIDARE SPELARE...

ALLA FÅR GÄRNA FYLLA I DE DOM TYCKER JAG HAR GLÖMT OCH GLÖM EJ DETTA ÄR ENDAST MINA ÅSIKTER SÅ NI KAN KOMMA MED EGNA!!!
 

DeletedUser

Guest
Inga egna åsikter?

53 personer har läst och tydligen så håller alla med om mina åsikter eller?

KOMMENTERA ANNARS HÅLLER VÄLL ALLA MED OM ALLT!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser962

Guest
Angående Chamie och Godlajk,
Chamie har fullt upp i Gamma, kriget med BoO.
Godlajk, har fullt upp i alfa, Han ligger ju Etta där :p

Men allt annat verkar stämma, ;)

ToH, är som du säger en Elit allians, samma sak med imp och Björnligan. '
 

DeletedUser

Guest
Tack för ett svar! Äntligen en som vågar svara :D! Stora applåder och förväntar mig att fler ska våga skriva för jag bits inte som sagt om ni fått för er de :p
 

DeletedUser

Guest
Glom inte alliansen rankad 13 just nu. Vi ar pa vag upp. :)
 

DeletedUser

Guest
Glom inte alliansen rankad 13 just nu. Vi ar pa vag upp. :)

Så fort ni klättrat upp ändrar jag listan ;)!

(PS ge mig lite info om eran allians hur ni kör och om ni har bra teamwork osv. Så jag kan skriva mer saker än att ni har sjuuukt bra snittpoäng och endats har 3 medlemmar och en grymt schysst ledare ;)!
 

DeletedUser

Guest
(PS ge mig lite info om eran allians hur ni kör och om ni har bra teamwork osv. Så jag kan skriva mer saker än att ni har sjuuukt bra snittpoäng och endats har 3 medlemmar och en grymt schysst ledare ;)!

Behövs det mer?! :) Men skickar lite snabb info till dig via mail.
 

DeletedUser

Guest
Tycker väl din analys är ganska bra.

Bättre än de du brukar göra på gamma, hahahaha!!
 

DeletedUser

Guest
Tycker väl din analys är ganska bra.

Bättre än de du brukar göra på gamma, hahahaha!!

Brukar vara "irreterad" när jag gör den på Gamma för att ingen annan gör den och alla skriver hela tiden kan ingen göra de. Så jag gör en snabb analys om sådant som hänt enligt mig :p.
 

DeletedUser

Guest
1 Templars of Honor : Har ej förändrats enligt mina åsikter allt jag skrev om dem förut stämmer fortfarande ;) (Ligger på samma rank som förut)

2 Imperatori : Ej förändrats allt jag skrev stämmer fortfarande (Ligger på samma rank som förut)

3 Björnligan : Jag har blivit rekryterare :p annars har vi inte förändrats allt stämmer fortfarande (Ligger på samma rank som förut)

4 The League : Ej förändrats allt stämmer fortfarande (Ligger på samma rank som förut)

5 Legion of Honor : Samma som ja skrev på ToH (Ligger på samma rank som förut)

6 Band of Outlaws : Ej förändrats samma som förut (Ligger på samma rank som förut)

7 Morituri : Ej förändrats samma som förut (stigit 2 ranker)

8 Dorerna : Ej förändrats samma som förut (stigit 2 ranker)

9 The Holy Roman Empire : Ej förändrats samma som förut (tappat 2 ranker)

10 * Phalacrocorax Stars * : Ej förändrats samma som förut (stigit 2 ranker)

11 Wings of Liberty : MrBd´s allians. Dom är ett gäng tajta spelare och söker endast spelare i deras närområde. De "Lever" för nuet och inte framtiden. Står ni i deras väg kan ni bli krossade... Denna allians skapades av MrBd PGA att han var missnöjd på ledarna i ToH. (Stigit 2 ranker)

12 Red Army : De håller på att ta bort alla Red Army H44-45-54-55 och kommer ha denna och en akademi. (Tappat 4 ranker)
 

DeletedUser

Guest
Sedär nu fick lilla Wings of Liberty också en plats i finrummet. :)
 

DeletedUser962

Guest
1 Templars of Honor En allians, med många eliter från de flesta andra världar
2 Imperatori En elit allians (enligt mig den bästa allians, ) Spelarna består av eliter från hela Gamma
3 Björnligan Samma sak här, verkar vara en elit allians men många bra spelare
4 The League Verkar vara en allins med duktiga spelare. och vi få se hur det kommer se ut i framtiden för dem.
5 Legion of Honor Är akademi för ToH.
6 Band of Outlaws En halv seriös allians, där en större del av alliansen inte ens spelar?
7 Wings of Liberty Eliten från Alfa ( och Delta ?) Detta verar vara en spännande allians
8 Dorerna Finns några bra spelare i alliansen, men för att bli bättre måste ni rensa upp de "mindre bra" och inaktiva spelare. Även försöka hitta bra spelare att ta med.
9 Morituri Verkar vara en likadan allians som WoL, fast med mindre poäng och mer spelare. Försök växa lite ;) och få in nya och bra spelare ;=p
10 * Phalacrocorax Stars * En massrekryterings allians, som inte kommer överleva om dem inte börja rensa i alliansen.
11 The Holy Roman Empire Finns lite seriösa spelare där, men de flesta verkar vara oseriösa.
12 Regeringen En allians på topp 12. Som jag tror det kommer gå bra för ;) Rensa lite bland de minsta spelarna och försök få in bra spelare ;P

Min 12 lista :p hoppas ni gillar den ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag är ganska säker på att om en vecka är WoL top 3, minst.. För varje gång dom får en ny spelare, försvinner lika många poäng från från nån av de bättre Allianserna. med andra ord så kommer deras poäng att öka samtidigt som de andra alliansernas kommer minska i poäng, frågan är inte om WoL kommer överst på listan, frågan är när?
 

DeletedUser

Guest
Jag är ganska säker på att om en vecka är WoL top 3, minst.. För varje gång dom får en ny spelare, försvinner lika många poäng från från nån av de bättre Allianserna. med andra ord så kommer deras poäng att öka samtidigt som de andra alliansernas kommer minska i poäng, frågan är inte om WoL kommer överst på listan, frågan är när?

Det vll jag säga var fina ord om WoL och vi tackar ödmjukast för dem. Jag det har hänt en del i WoL senaste dagarna och det börjar bli mer och mer roligt att spela på Delta igen.
Eftersom vi fått lista på allianserna och kommentarer från spelare i Björnligan och Imperatori så kanske det är daxs att en spelare från Wings of Liberty tar och försöker sig på den ädla konsten att kommentera de andra allianserna utifrån den kontakt jag haft med de olika. Kan passa på att säga att detta är min syn på det hela och i ingen väg representerar det vad WoL tycker.

1 Imperatori - Den allians som är mest samlad med sina städer och kör med hårda regler mot andra allianser och enligt information som passerat mig kräver att spelarna tar byar på specifika öar.
2 Templars of Honor - En allians som tappat en del spelare senaste dagarna och orsaken till detta bör de ta tag i för att få alliansen stabil igen, har annars bra teamwork mellan spelarna men lite oorganiserad ledning.
3 Björnligan - En allians med bra öppen attityd mot alla andra och så har de en pratglad rekryterare. :)
4 The League - Ledningen är oroliga för att tappa spelare och de tar in spelare utan att kolla upp dem ordentligt. Bör fokusera på spelarna de har så de växer innan de tar in fler då de har lägst snitt av top 5 allianserna.
5 Wings of Liberty - Egna alliansen och består av grädden från Alfa världen till största del.
6 Legion of Honor - Akademi till ToH som har separat diplomati.
7 Morituri - Liten allians med aktiva spelare som verkar ha bra koll på sin omgivning.
8 Regeringen - Borde hjälpa varandra bättre annars blir de mycket enkla mål
9 Dorerna - Allierade med ToH mycket mer vet jag inte om dessa.
10 * Phalacrocorax Stars * - Borde fokusera på att växa och samla sig då de bor lite var stans.
11 Illuminati - Borde fokusera på att växa och hjälpa sina spelare lite bättre
12 Band of Outlaws - Har börjat hjälpa varanda lite bättre än de har gjort
 

DeletedUser

Guest
Blev ju också sugen på att göra en lista.


1 Imperatori - En allians med bra spelare som kommer vara i toppen och fightas en lång tid framöver.
2 Templars of Honor - En allians som har börjat få problem, kommer raseras snart om inte ledningen får ihop en stark ryggrad. Trist eftersom de skulle kunna bli en riktig bra allians med en ljus framtid.
3 Björnligan - Se upp för de här, de verkar spralliga och lite barnsliga men bakom fasaden finns det spelare som är hungriga för städer och krigspoäng.
De verkar värva snålt men klokt dessutom.
4 The League - En allians som har en grupp mycket kapabla spelare, finns en risk dock att de är aningen för utspridda och kanske inte har den bredden av spelare för att det ska räcka till.
5 Wings of Liberty - En ny av dessa otaliga "elitallianser", har startat sin vandring starkt med bra värvningar. Har precis som fler av toppallianserna inte en enda dålig spelare.
6 Legion of Honor - En akademi vars framtid helt ligger i händerna på ToH:s öde, kommer troligen bli uppätna ifall moderalliansen splittras.
7 Morituri - Alla servrar har en allians som satsar på mycket få medlemmar men som klarar sig mycket bra, dock tror jag dessa har en nackdel. 2 av spelarna står för en mycket stor del av poängen så deras medelpoäng hänger mycket på dem vilket gör att de kan få problem.
8 Regeringen - Kommer nog ligga kvar i de här trakterna beroende på vart de ligger i haven och hur de lyckas med förbunden.
9 Dorerna - Dessa kommer också vara beroende av hur det går för ToH, troligvis kommer de ligga kvar i trakten runt plats 10.
10 * Phalacrocorax Stars * - Utgår från 2 hav vilket aldrig brukar vara en särskilt bra taktik, kommer få det mycket vårt troligen.
11 Illuminati - Har en lång väg att vandra.
12 Band of Outlaws - En allians jag känner en del för men som aldrig lyckades etablera sig här, många startade The League istället och då hämtade sig aldrig BoO. Kommer troligen att tyna bort.
 
Topp