Top Tio Spelare

DeletedUser3582

Guest
Jag skriver min första lista ever.
Skriver dom fem första i topp just nu.
Även några bubblare som vi säkert kommer se mer av hoppas jag.

5.
Thathanka Iyotake-Den gamle tillbaka enligt profilen,ja du jag känner inte igen ditt nick och aldrig spelat med dig vad jag tror,men visst har du visat kvalitet.
Syns inte om annat i anfalls ranken även om du för det flesta går under radar för säkert fler än jag men tror jag inte du gör så länge till,cred ska du ha.

4.
Bojan Krizaj-Det namnet för mig tillbaka till 80-Talet och fartfenomenet i slalom backen på den tiden som skörda stora framgångar.
Kan bara säga att du visar namnet med stor respekt och har visat att även du skördar framgångar med hög aktivitet.
Ska bli spännande att följa och tror vi ser mycket mer av hen.

3.
LORDI79-Känner man inte till LORDI79 har man inte spelat grepolis nåt värst länge eller geggan som han ibland heter.
Kapacitet är bara förnamnet för det finns det i massor och han kommer finnas med i toppen länge till.Bara han själv som bestämmer över den saken för vi andra kan nog bara se på
när han tar stad efter stad.Det som imponerar mest är hans ihärdighet när han väl bestämt sig,kan bara sig om du är i närheten"vifta med vita flaggan och ge upp"de mest skonsamma alternativet.Tror du mig inte så kolla anfalls ranken.

korvski-Härlig spelare,vilket driv.Denna spelare finns med länge till hoppas jag då hen visar på otrolig aktivitet och vilja och syns ju i ranken eller hur?måste jag säga mer?
Ska bli kul och se fortsättningen på denna spelare samt att få spela mer med dig.Helt klart här för att stanna i toppen.

alessi19-Nånting säger mig att en storspelare gömmer sig under detta nick,vill inte hinta namnet då jag inte är hundra ännu men kan ju bara se att det är serverns etta i antal poäng.
Fast finns frågetecken gällande anfall/deff rank hurvida det är den jag tänker på.Hursomhelst har denna spelare seglat upp som etta.Är det den spelare jag tänker på så kommer det bli en fight
mellan LORDI79 och hen,lär visa sig framöver men otroligt spännande ska det bli att följa utvecklingen för denna.

Listans bubblare eller upcomings

Balbolan-en av servrarnas mest aktive spelare,hur orkar hen?Bestämmer hen sig för att spela här så kommer det smälla ordentligt i städer i hans närhet och hen kommer klättra fort upp
till toppen.Blir spännande att se utvecklingen som många fasar för :)

Axelhe-Varit hårt ansatt till viss del men återhämtar sig väl och får han fason på trupper och dylikt så kommer vi se mer av han var så säkra.

larsthai-Kanske mer jag som hoppas just nu på denna spelare,vet att tiden inte funnits,men finns tiden för denna spelare så kommer många av er få en chock.Där finns kvalitet och starka ledaregenskaper och hoppas verkligen han kommer ha tiden för detta och visa en än gång vem han är.

Skitkul och skriva en lista,fler borde prova på,var min första överhuvudtaget.
Skulle vilja ta fram fler spelare för finns hur många som helst att skriva om.Ni som inte blev omskrivna som ligger topp tio har självklart gjort er förtjänta av eran placering och följer er med spänning.
Hoppas listan blev till godo,blev en lista i alla fall och som sagt finns massa att skriva om men nu måste jag kriga,hälsningar blåbär :)













 

DeletedUser2034

Guest
Kommer kanske göra en lista själv, vet ej om det är värt det dock då det inte känns som att många är här och kollar runt. Personligen gillade jag de redan skrivna listorna trots det att ingen nämnde mig.
smiley_emoticons_wallbash.gif
Föga förvånande dock
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif

///
R45
 

DeletedUser2034

Guest
En aning mer sen än jag hade planerat men har haft ont om tid på många sätt men här kommer nu del 1 av min lista. Kommer komma 2 ytterligare delar, ska försöka klämma in det så att 1/dag kommer ut. Kommer vara ca 5 pers på varje del. Då jag är en gammal lirare som har haft uppehåll sedan många år tillbaka innan jag började igen detta året så är det många spelare som jag inte lirat med innan och även spelare som jag kanske har stött på förr men som har andra nick vilket kanske hade kunnat påverka listan. Min lista kommer utgå ifrån de olika rankinglistorna samt mina egna tankar och erfarenheter.

Del 1

1. Korvski - Har länge dominerat rankinglistan och håller sig i täten med många poängs marginal. Korven är hyperaktiv (en av få som slår mig i den kategorin), planerar bra och med sitt överlägsna stadsantal så kan han trycka igenom även det bästa försvaret. Har haft många bra konversationer med honom och han har gett mig ett relativt gott intryck. Ligger lågt på försvarsstatistiken (1 placering ovanför mig) men jag tror det beror mest på att fåtal spelare vågar anfalla. Om man ännu inte är övertygad om att han är bästa liraren på Byz så är det bara kolla anfallsranken, den säger allt.
smiley_emoticons_skullhaufen.gif


2. Flerp - Samma allians, samma poängmonster. För övrigt andra spelaren på servern som anföll mig sedan jag kom tillbaka. Trots att han besvärade mig med lite tidiga anfall så gav han ett riktigt gott intryck på mig och han har även visat andra att han är en riktigt bra spelare. Näst intill felfri spelare som bara har en svaghet vilket är hans aktivitet. Nu menar jag absolut inte att han är inaktiv, tvärtom han är väldigt aktiv annars kan man inte vara i toppen så länge även om man är en duktig spelare. Menar snarare att han går ibland in i perioder då han inte aktivt gör saker som anfalla och erövra städer. Enda anledningen till att han inte ligger närmare korvski som kämpe. Men när han väl är "vaken" så gör det ont och man tappar städer. Hans defensiv ska vara riktigt bra med.

3. LORDI79 - Har inte lika mycket att säga om "geggan". Dissade mig de gånger jag skrev till honom och jag är inte så förtjust i det
smiley_emoticons_frown.gif
Dock en väldigt bra spelare. Höll förr rank 1 och hade potentialen att behålla den platsen. Anfaller bra men har samma problem som flerp dock större. Denne spelare har under en längre tid varit i dvala. Höll sig på 60 städer i en otroligt lång tid utan att göra någonting. Har börjat plocka lite städer igen så vi får väl se om han har sovit sig igenom vintern nu. Men om det nu är så att dvalan är slut så blir man nästan lite rädd bara genom att tänka på hur många stadsplatser han borde ha lediga

4. Bojan Krizaj - Första spelaren jag har med som inte överensstämmer med rankingen i spelet. Aldrig spelat/skrivit med honom så denna placeringen är gjorde endast för att jag har sett honom dyka upp lite här och där när han anfaller. Har inte mycket mer att säga, hoppas jag kan lära mig lite mer om denne figuren i framtiden.

5. Federley - Det var tider när man hade nöjet att jobba i samma allians som denne snubben. Grymt bra i anfall och en riktigt härlig person. Har potentialen att konkurrera med top 3. Jobb och liknande håller tillbaka honom lite mer än de flesta men jag tror ändå han kommer kunna ta sig in i topp 3-4 spelare och hålla sig där utan några större problem.
smiley_emoticons_steckenpferd.gif



Lite tråkig lista som var relativt lik rankinglistan i spelet, men jag tror att spelarna är där av en anledning. Halvtråkigt med bara byxor också men jag hoppas att listan inte var alltför ointressant så får vi hoppas att del 2 blir lite roligare..
smiley_emoticons_winken4.gif
smiley_emoticons_winken4.gif

///
R45
 

DeletedUser2034

Guest
Del 2

6. Wirf
- Kan inget mer om spelaren än det lilla jag har testat själv. Hen har undvikit anfall både natt och dag som jag skickat så aktiviteten sitter. Brukar även ha lite gunst över att slänga in i smeten. Kommer inte sälja sin plats i rankingen billigt om aktiviteten fortsätter

7. Wakka - Min partner in crime, vi brukar göra vårt bästa för att ställa till lite besvär för våra fiender, sedan lyckas vi kanske inte alltid, vad vet jag? Duktig spelare med en härlig personlighet. Ofta aktiv och ställer oftast upp för sina vänner och allierade. Hyfsad både på offensivt och defensivt spel. Kommer absolut hålla sig inom rank 10 och tror spelaren även kan närma sig rank 5-7.

8. Blåbärspaj - Livlig offensiv spelare. Diggar både hans spelstil och personlighet. Dock växlande aktivitet i sina anfall under den senaste tiden men kanske förbereder sig till julen? Tror att pajen kommer stå på julbordet och får alltså behålla sin rank och även klättra upp lite.

9. Madame GazCar - Den defensiva motsvarigheten till blåbäret. Lika härlig människa, annat spelsätt. Trots bra deffensiv så ska man inte klaga på offensiven heller, men denna spelare matchar blåbäret väldigt bra. Enda anledningen att pajen är placerad högre upp på listan är att jag tror att en aktiv offensiv har små fördelar jämfört med defensiven. Aktiviteten i anfall krävs dock annars kommer Madame inte släppa förbi sin allianspartner.

10. Thathanka Iyotake - För ett tag sedan hade jag placerat denne spelaren mycket högre, men han har enligt mig varit ganska tyst senaste tiden. Tror hen kommer ha svårt att hålla sig kvar på sin ranking och kommer börja falla. Enda anledningen till att spelaren ens är på listan är att hen har bevisat att den tillhör den bättre mängden spelarna men jag ser inte aktiviteten och därmed inte möjligheten för denne spelare att hålla sig kvar. Helt okej om denne bestämmer sig för att bevisa att jag har fel, jag blir bara glad när spelare är och håller sig aktiva, speciellt när de är så pass duktiga.

Sista delen kommer nog inte imorgon då jag har lite annat planerat då, så vi får se när den kommer. God jul allihopa och passa på att njuta av kommande julfriden!
///
R45
 

DeletedUser2034

Guest
Sista delen här nu, hoppas någon har tyckt min lista varit något intressant, eller fått sig ett litet skratt av spelare som är felplacerade :p
Denna delen är en sorts honorable mentions på personer som mycket väl kan konkurrera om top 10, ordningen på dessa har ingen betydelse utan jag bara radar upp några stycken. ska hålla mina motiveringar kortfattade denna gången

Zmackiieee - bra tillväxt, aktivitet, bra i både anfall och försvar
Balbolan - har alltid hört hemma högt upp och nu när aktiviteten kommit tillbaka så är han snart uppe där han bör vara
swedala - väldigt aktiv, anfaller mycket, försvarar bra
philip970501 - har väldigt bra aktivitet, spelar ingen roll om man anfaller tidigt eller sent, han är alltid redo

Edit:
Rasse45 - Bara för skojs skull slänger jag upp mig här med

Skulle kunna lägga till några fler från GL men då blir listan längre än jag vill. God fortsättning på det nya året, tack för mig
///
R45
 
Topp