Top 10 Allianser

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser1724

Guest
Kolonin ares underverk - var en strategisk plan - utifrån av Grepolis utlovade underverk... Ares fyllde ön med kolonier... jag deltog... och det var deff från h55, det var deff från h44, från våra förbundsallierade också - inte bara h45

och deffar bygger man upp på ca 3-4 dagar... alla gånger på en vecka...så det går inte att säga att den kolonin sänkte 1337...

ska vi bara ge bort gratis öar...? när grepolis utlovar underverken i januari...och vi gör det för att hindra andra allianser att bygga underverk...

att underverken sen inte kommer förrän 9 månader senare, ja, det blev ett "olycksfall" i arbetet... men om du bygger en strategi utifrån segerkraven - är den då felaktigt skapad - från början , bara för att spelet ändrar reglerna allteftersom (inte införa underverken i januari-mars...)

och Krios var ju en relativt ofarlig front...i mångt o mycket...

anfaller bara inaktiva spelare...och visst... IE-städer som "förlorades" men inte "aktiva allierade"... och inaktiva städer kan man aldrig försvara i längden...

och att man som en allians finns i flera hav - visar just på svårigheterna just med de långa avstånden... titta på ex. Drakens Rike på epsilon, väldigt koncentrerat område, visst dom finns i olika hav, och näraliggande, precis som jag och M79 diskuterat just avstånden...

men att hävda att jag med 50-60 städer av mina 75 i sydöstra h55 ska ha något att säga till om i h45...är ju rent patetiskt löjligt... 3-4 städer gör varken till eller från - offensivt/defensivt - men visst gör det symbolmässigt en del...

visst kan jag bidra med lite deffar i sydöstra h45 som är närmast min sydöstra h55, men då har jag mer i h65 att göra...och h56...än h45...avståndsmässigt...


Uhm en deff stad byggs inte upp på 3-4 dagar om man inte skickar råvaror dit och gunstar.

Mer eller mindre all deff från H45 gick förlorad pga din stad som skulle skyddas strategiskt sätt så var det en av de sämsta planer jag varit med om på grepolis från en sådan bra spelare.

För jag tycker att du är/var en bra spelare utan tvekan men det beslut som du tog där är ett beslut som bara var ren idioti då vi krigade på många fronter och hur ska man försvara en stad på 1k utan MUR, falang, ramm, torn? ALLT blir totalt slaktat i de städerna lätta KP för ens fiender.

Peace
 

DeletedUser1724

Guest
Missade den här inga andra än mina egna har stupat i mina städer(förutom 1a månaden jag spelade).Sen har jag varit en liten plutt omringad av fiender och jag ledde deff överlägset på den tiden,man anpassar spelet efter hur stor man är jag duckade tex alla anfall (farmningar) av pog i en dryg månad flyttade trupper råvaror när de satte igång en omgång farmning i alla mina städer men lämnade lite kvar så det såg ut som att de rensade allt och att jag bara slöspelade(utan allians givetvis).Men jag hade hela tiden en plan,jag hade 4 städer fienden 14-15 (på den ön)nu har jag 19 på den ön och jag har personligen kört ut alla därifrån och från ön bredvid och ön bredvid den osv osv(jag skrev ett meddelande till den alliansen ta alla mina städer eller ni kommer att ångra er senare dom är borta och jag är kvar).den perioden lärde jag mig att försvara mina städer en läropeng många missar då de direkt tillhör en allians och lär sig att ropa efter deff så fort de blir anfallna,många av dem har blivit sk stora spelare men de saknar ett försvarstänk som får mig att gå i taket och jag kallar dem inte stora spelare utan egoister,sen om någon tycker en mindre bra spelare är bra säger det väll mer om den spelaren för ju sämre man själv är desto fler "bra" spelare finns det.


vad hade det med saken att göra att du lyckats ducka massa anfall när du var ensam? Är man aktiv så klart man kan ducka osv. INGEN klarar sig emot en bra allians själv spelar ingen roll hur duktig man är, ens deff klarar inte emot en allians.

Sen angående "ju sämre man själv är desto fler "bra" spelare finns det" Uhm så om jag tycker att Zeze i din allians är en bra spelare för att han ställer upp för sin allians så menar det att han är bättre än mig? :confused:

Även om ZTS säger att han skulle stått emot så vet han nog själv att det ALDRIG skulle funka i längden för revolterar en allians 20 av hans städer så måste han prioritera och försöka punktdeffa alla för att ens ha någon chans.

Tillslut så förlorar man ena staden efter den andra sen är det slut på det roliga :)

Peace

<3
 

DeletedUser

Guest
Bästa allianserna på beta:) lista krios överlägset bäst



Alliance Overall rank Overall points Offense rank Offense points Defense rank Defense points
Krios 1. 20,442,929 1. 9,873,346 1. 10,569,583
Epiales 2. 13,421,757 2. 5,450,477 2. 7,971,280
CR1ME 3. 3,732,466 4. 1,308,038 3. 2,424,428
icewolfz 4. 2,931,711 3. 1,772,698 5. 1,159,013
KOBRAKAI 5. 1,801,193 6. 533,392 4. 1,267,801
 

DeletedUser

Guest
Bästa allianserna på beta:) lista krios överlägset bäst



Alliance Overall rank Overall points Offense rank Offense points Defense rank Defense points
Krios 1. 20,442,929 1. 9,873,346 1. 10,569,583
Epiales 2. 13,421,757 2. 5,450,477 2. 7,971,280
CR1ME 3. 3,732,466 4. 1,308,038 3. 2,424,428
icewolfz 4. 2,931,711 3. 1,772,698 5. 1,159,013
KOBRAKAI 5. 1,801,193 6. 533,392 4. 1,267,801

Rätt pinsamma siffror när man tittar på "Stora starka" Krios, alliansen skapades 2010-10-06 och man har bara 20 miljoner i totala poäng, skämmigt.

Kul att tf skryter om dessa pinsamma siffror, innan Nike upplöstes så hade dom 26,065,267 och den skapades 2011-01-31

Med lite härlig matte så kan man då se att Krisos har ökat med 42,237 Kill points/dag vilket är rätt tafatt.

Nike å andra sidan ökade med 99,485 Kill points/dag vilket är mer än det dubbla.

Kul att tf försöker visa med siffror hur bra hans allians är, det han inte inser är att han motverkar sitt eget syfte.

Kan fortsätta denna matte lite med att kika såhär: -NWO- har funnits i 16 dagar, vi har samlat på oss 993,826 attackpoäng.

Under samma tidsperiod har Krisos samlat på sig: 271,606 attackpoäng

I rest my case.
 

DeletedUser

Guest
Gah! TF är överallt och kladdar ner!

Quazi - TSE, Ares och eximius hade rätt snygga off poäng också ;)
 

DeletedUser

Guest
Rätt pinsamma siffror när man tittar på "Stora starka" Krios, alliansen skapades 2010-10-06 och man har bara 20 miljoner i totala poäng, skämmigt.

Kul att tf skryter om dessa pinsamma siffror, innan Nike upplöstes så hade dom 26,065,267 och den skapades 2011-01-31

Med lite härlig matte så kan man då se att Krisos har ökat med 42,237 Kill points/dag vilket är rätt tafatt.

Nike å andra sidan ökade med 99,485 Kill points/dag vilket är mer än det dubbla.

Kul att tf försöker visa med siffror hur bra hans allians är, det han inte inser är att han motverkar sitt eget syfte.

Kan fortsätta denna matte lite med att kika såhär: -NWO- har funnits i 16 dagar, vi har samlat på oss 993,826 attackpoäng.

Under samma tidsperiod har Krisos samlat på sig: 271,606 attackpoäng

I rest my case.

håller med, och Korinth hade cirka 80% av krios siffror men var bara till cirka 45% i storlek. Pinsamt krios!
 

DeletedUser

Guest
Sluta skriv om allianser som inte klarade betas svårigheter de e passe och krossade de hade inget hjärta sådana allianser klarar sig inte i längden de bestod av en massa missnöjes spelare.men kolla dkw är 6e bäste allians
 

DeletedUser

Guest
Sluta skriv om allianser som inte klarade betas svårigheter de e passe och krossade de hade inget hjärta sådana allianser klarar sig inte i längden de bestod av en massa missnöjes spelare.men kolla dkw är 6e bäste allians

ännu en gång skriver du på forumet och bevisar för alla som läser hur dålig du är på matte och hur korkad du verkligen är! starkt jobbat! du gör jobbet så mycket lättare för andra som ska motargumentera dig bara genom att öppna munnen haha
tvivlar starkt på att TF ens hänger med på den grejen och kommer väl nåt inlägg som handlar om massa svammel igen som vanligt, haha
 

DeletedUser914

Guest
När blir man så pinsam ? gissar enda anledningen för ingen annan från krios backar upp dig tf är för de tycker exakt samma som vi andra... kan ingen verkligen få dig förstå hur barnslig du är? och jag tror inte längre du bara driver för försöka provocera, du är bara rent utsagt en omogen vuxen.
 

DeletedUser

Guest
Uhm en deff stad byggs inte upp på 3-4 dagar om man inte skickar råvaror dit och gunstar.

Mer eller mindre all deff från H45 gick förlorad pga din stad som skulle skyddas strategiskt sätt så var det en av de sämsta planer jag varit med om på grepolis från en sådan bra spelare.

För jag tycker att du är/var en bra spelare utan tvekan men det beslut som du tog där är ett beslut som bara var ren idioti då vi krigade på många fronter och hur ska man försvara en stad på 1k utan MUR, falang, ramm, torn? ALLT blir totalt slaktat i de städerna lätta KP för ens fiender.

Peace

gunsta befolkningstillväxt och rop från havet... och maxade kaserner/hamnar gör ju att det byggs hyfsat snabbt... vi fick mer kp än vad Ares fick - eller rättare sagt, "jag", även om det var mycket som gick åt...så gick mycket av ares off åt också - mycket marktrupper som dog i hamnarna....
 

DeletedUser

Guest
Hade inget att göra så ville bara slänga in min personliga lista av bästa allianser.

1: Krios kero ja dios (oväntat? =D)
- Var som bäst när vi var ett fåtal spelare (30-40st) men aktiva som dårar och täta i en klump på kartan.
Var länge vi höll "nollan" i förlorade städer.
Men sen hände det tråkiga att många duktiga spelare började sluta en efter den andre.

2: The Expendables
- För att vara en så liten allians gjorde dom mer motstånd än vad jag fått känna av från andra top allianser.
Krios var betydligt mycket fler så efter några veckors hårt pressande anfall började det bli en rutin för oss att anfalla och TE att deffa. Och deffa kunde dom kan jag lova!!!!! (Fick damp på er efter alla punktdeffningar)

2: Korinth
- "Dessa fantasifyllda smurfarna" (min IngameProfil för att fatta ^^) fantiserade inte bara utan såg till att Krios inte fick det lätt. Duktiga i både anfall och deffning.
Dom väckte min spelglädje på nytt när vi hamnade i krig efter en lång och tråkig "simcity" spelstil som fick mig att nästan sluta spela.
De hade en hel del kompetenta spelare som var roligt att se för jag ville ha värdigt motstånd och inte bara kriga mot en allians som endast deffar för att dom inte kan göra annat.

3: NWO
-Vet inte riktigt vad man ska säga här...
Anfaller som man ska men när deras trupper möter en stenmur med biremer så .. ja, då går som det går (illa :p) trots att deras spelare kan få in en hel del anfall på samma minut.
Aktiva spelare (dom har ju trots allt fått in råvaror till Underverken snabbast) så det kan bli jobbigt att kriga mot dessa.(och så har dom fått med Korinth så man förväntar sig inget mindre)

4: Athenapolis
-Var nu ett tag sen men när vi krigade mot dessa fick vi inte det motståndet JAG förväntade mig.
Kan ha berott på dålig aktivitet och oengagerade spelare.. vad vet jag.

Dessa 5 är de enda jag tycker är värdiga att finnas på min lista.
Korinth och The Expendables ligger på delad tvåa för att TE var den första alliansen vi fick motstånd av.
(Men annars så hade jag nog slängt upp Korinth på 2:a plats och TE på 3:e)

Sen fortsätter lista med allianser jag haft, i stort sätt, noll respekt för eftersom dom verlkigen inte levde upp till förväntningarna.
Slänger in dom efter hur besviken man blivit av dom. Mest besviken högst upp

6: 1337
7: Iaog
8:..... Tror listan tar slut här. Har inget att säga om andra allianser

Epiales hade hamnat på topp 5 någonstans men eftersom jag personligen inte haft så mycket att göra med dom och inte krigat mot dom vet jag inte riktigt vad dom gick för.
 

DeletedUser

Guest
Hade inget att göra så ville bara slänga in min personliga lista av bästa allianser.

1: Krios kero ja dios (oväntat? =D)
- Var som bäst när vi var ett fåtal spelare (30-40st) men aktiva som dårar och täta i en klump på kartan.
Var länge vi höll "nollan" i förlorade städer.
Men sen hände det tråkiga att många duktiga spelare började sluta en efter den andre.

2: The Expendables
- För att vara en så liten allians gjorde dom mer motstånd än vad jag fått känna av från andra top allianser.
Krios var betydligt mycket fler så efter några veckors hårt pressande anfall började det bli en rutin för oss att anfalla och TE att deffa. Och deffa kunde dom kan jag lova!!!!! (Fick damp på er efter alla punktdeffningar)

2: Korinth
- "Dessa fantasifyllda smurfarna" (min IngameProfil för att fatta ^^) fantiserade inte bara utan såg till att Krios inte fick det lätt. Duktiga i både anfall och deffning.
Dom väckte min spelglädje på nytt när vi hamnade i krig efter en lång och tråkig "simcity" spelstil som fick mig att nästan sluta spela.
De hade en hel del kompetenta spelare som var roligt att se för jag ville ha värdigt motstånd och inte bara kriga mot en allians som endast deffar för att dom inte kan göra annat.

3: NWO
-Vet inte riktigt vad man ska säga här...
Anfaller som man ska men när deras trupper möter en stenmur med biremer så .. ja, då går som det går (illa :p) trots att deras spelare kan få in en hel del anfall på samma minut.
Aktiva spelare (dom har ju trots allt fått in råvaror till Underverken snabbast) så det kan bli jobbigt att kriga mot dessa.(och så har dom fått med Korinth så man förväntar sig inget mindre)

4: Athenapolis
-Var nu ett tag sen men när vi krigade mot dessa fick vi inte det motståndet JAG förväntade mig.
Kan ha berott på dålig aktivitet och oengagerade spelare.. vad vet jag.

Dessa 5 är de enda jag tycker är värdiga att finnas på min lista.
Korinth och The Expendables ligger på delad tvåa för att TE var den första alliansen vi fick motstånd av.
(Men annars så hade jag nog slängt upp Korinth på 2:a plats och TE på 3:e)

Sen fortsätter lista med allianser jag haft, i stort sätt, noll respekt för eftersom dom verlkigen inte levde upp till förväntningarna.
Slänger in dom efter hur besviken man blivit av dom. Mest besviken högst upp

6: 1337
7: Iaog
8:..... Tror listan tar slut här. Har inget att säga om andra allianser

Epiales hade hamnat på topp 5 någonstans men eftersom jag personligen inte haft så mycket att göra med dom och inte krigat mot dom vet jag inte riktigt vad dom gick för.

cobra kai tycker jag förtjänar en notis på listan :mad:
 

DeletedUser

Guest
Se där, IAoG ligger på 7e plats av alla allianser någonsin enligt dig då Cass, då kan dom väl inte ha varit såå dåliga, eller? ;) hehe


P.S

Hade ju varit vettigare om du gjorde en "ny" lista för dom dåliga allianserna som började om med 1,2 osv...

t.ex

Topp 10

1.NWO

2.Nike

3.Korinth

4.Eximius

5.Ares

6.TSE

7.Heretics

8.REA

9.DMD

10.TE



Topp 10 sämsta allianser: (Sämst först)

1.KKJD

2.Epiales



Ja, där tog listan slut, nu har jag sett till helheten i alliansen, inte att det finns några eller ett par bra spelare ur dom, för det gör det. Och dom två allianser som ligger på sämst-listan har jag enbart tagit hänsyn till slutstriden, det var så mkt snack och sen ingen verkstad, men då kanske folk tycker att Epi och Krios borde byta plats på listan.

Men, jag har en annan respekt för Epi då dom anföll aktiva spelare och inte som Krios som enbart går på dom inaktiva, kan förvisso verka som en smart taktik och det är det. Och egentligen har jag inget emot det, man ska utnyttja svagheten hos sin fiende, men som Krios som har satt det i system att enbart gå emot inaktiva är bara trams och då kan man ju lika gärna köra SimCity eller något annat spel där det inte finns mänskligt motstånd.

:cool:
 

DeletedUser

Guest
Iaog låg där för att det enda jag hade att göra med dom var nån veckas krig sen splitrades dom.
Man fick aldrig kriga redigt mot dom så man har ingen bättre bild av dom. ^^

Listan är grundad mest efter krig mellan oss i Krios och andra. Där jag fått känna av hur bra dom kämpar som en allians.
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp