tips om: alla byggnader och dess användning

DeletedUser

Guest
Senat:Senaten är en av de viktigare byggnaderna i grepolis, här kan man bygga eller uppgradera de man redan har, ju högre nivå senaten har desto snabbare går det att färdigställa andra byggnader


Resurser
Sågverk:producerar trä, ju högre nivå den har desto mer trä produceras i timmen.

Stenbrott : producerar sten, ju högre nivå den har desto mer sten produceras i timmen.



Silvergruva: producerar silver, ju högre nivå den har desto mer silver produceras i timmen.



Lager:lagret är till för att kunna samla mera resurser, utan lager är högre nivå på resursbyggnader ingen idè

Bondgård: i bondgården tillverkas livsmedel för att försörja soldater och arbetare alltså: utan bondgården kan inte staden växa i varken soldat mässigt eller resurs mässigt.

Försvar/Anfall
Kaserner:i Kasernern kan du bygga trupper och även mytiska enheter, ju högre nivå Kasernern har dessto snabbare går det att utbilda soldater

Stadsmur: skyddar mot anfall, den ger högre bas försvar men även högre försvar på soldaterna

Hamn: i hamnen bygger man skepp, transport skepp eller anfalls skepp, som vanligt: ju högre nivå hamnen har dessto snabbare går det att bygga skeppen

Grotta: i Grottan anlitas spioner för att spionera på fientliga städer.

Annat:
Akademi: i akademin så forskar man, om man uppgraderar den högre så kommer bättre och fler uppgraderingar att bli möjliga att forska fram

Tempel: i Templet dyrkar man gudar. Gudarna har olika krafter/bonusar och kan väcka mytiska soldater till liv, detta kräver gudomlig gunst som du får i templet, dessto högre nivå templet är i, dessto högre gunst får du

Marknadsplats: i Marknadsplatsen kan du skicka resurser till andra spelare och även handla med Bonde-byarna på din ö






Jag skulle rekomendera att man börjar att uppgradera resurserna (silver, sten och trä) till ungefär nivå 3-4 sedan uppgradera senaten till 2-4.
Efter man har gjort det (0-2 dagar) så rekomenderar jag att bygga upp lagret till högre nivå, resurser igen.

Håll på så tills du får ungefär 150 resurser vardera i timmen, sedan bygger du ut kasernern och skapar soldater som ska plundra bonde byar.
Detta borde ge 400 resurser i timmen om man spelar konstant, sedan är det bara att uppgradera Akademi, utforska nya soldater och tidsnog får du koloniskepp och kan ta över andra städer....

när ni har kommit dit förstår ni nog själva vad som behöver göras..:p

ni får gärna fråga här eller i ett pm om ni har frågor :p
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser285

Guest
TACK!

Nu vet jag hur jag i fortsättningen ska bygga.. ;/
 
Topp