Tid för truppers återkomst

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
När man skickar iväg sina trupper för anfall på tex andra spelare eller bondbyar så ser man restiden och vid vilken tidpunkt de förväntas vara framme.

Jag skulle vilja ha en lite uppgift till som underlättar ens spelande. Tidpunkten när trupperna är hemma igen efter fullbordat uppdrag. Man kan givetvis räkna fram det själv, men det är lättare om spelmotorn gör det åt en.
 

DeletedUser

Guest
Håller med dig. Bör vara lätt fixat. Själv tänker jag att det bara är och dubbla det som jag brukar göra (snabbt grovt huvudräknat). Men hade varit bra att få ett så exakt svar som möjligt ifall du ska tima farming tex
 

DeletedUser

Guest
Ska den koka en kopp kaffe åt dig när vi ändå håller på? :)

Om all information som alla vill ha med ska finnas synlig hela tiden så skulle det inte vara ett spel längre utan ett avancerat kalkylblad. Restid + ankomsttid tycker jag räcker fuller väl och mer information skulle bara stöka ner och känns för min del helt onödig. Om man behöver hjälp med att räkna ankomsttiden + restiden för att få fram när trupper/skepp återvänder, om de ska återvända, då finns kalkylatorn och huvudräkning till hands.
 

DeletedUser

Guest
håller med Cordazar här, skulle bara vara för mycket info överallt, man vill hålla spelet rent från överflödig information, dessutom ser jag inte vad det skulle vara för nytta av det. Att se när dom kommer fram är ju bra, men att se när dom är tillbaks är ju ingen viktig info precis...
 

DeletedUser

Guest
Att se när dom kommer fram är ju bra, men att se när dom är tillbaks är ju ingen viktig info precis...

Ingen viktig info? Jag håller inte med dig. Klart det är viktig info att veta när ens trupper kommer hem igen så att man vet när man ska vara vid datorn.
 

DeletedUser

Guest
Klart det är viktig info att veta när ens trupper kommer hem igen så att man vet när man ska vara vid datorn.

Eller så loggar man bara in med jämna intervaller helt enkelt...
när dom är tillbaks ser man ju när dom är påväg tillbaks, dessutom är det ju aldrig helt säkert att dom kommer tillbaks alls, så man bör inte göra det antagandet.

hoppas att jag inte förolämpar någon när jag säger detta men det känns som att våga anta att trupperna kommer tillbaks är lite av ett nybörjarmisstag...

själv har jag alltid en "backup" plan om dom skulle dö i ett anfall...
 

DeletedUser

Guest
Eller så loggar man bara in med jämna intervaller helt enkelt...
när dom är tillbaks ser man ju när dom är påväg tillbaks, dessutom är det ju aldrig helt säkert att dom kommer tillbaks alls, så man bör inte göra det antagandet.

hoppas att jag inte förolämpar någon när jag säger detta men det känns som att våga anta att trupperna kommer tillbaks är lite av ett nybörjarmisstag...

själv har jag alltid en "backup" plan om dom skulle dö i ett anfall...

Vi spelar uppenbarligen på helt olika sätt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp