Ta bort truppgränsen för att erövra bondbyar

DeletedUser

Guest
När man ska erövra bondbyar så krävs det att man har ett visst antal trupper som tillhör staden för att det ska gå att anfalla. På bondby nr 6 behövs det tex att 300 bondgårdsplatser har fyllts upp av trupper. Detta är något som jag finner är väldigt irriterande och anser att man helt ska ta bort. Anledningen till att jag tycker att man ska ta bort det är för att jag inte kan komma på en enda bra anledning till att ha kvar gränsen. Den tillför inte spelet något utan blir enbart ett irritationsmoment i detta förövrigt lysande spel.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Håller med, extremt irriterande och fyller ingen funktion.
 

DeletedUser1115

Guest
Jag tycker att det borde finnas på säg, de 3 första byarna, men att den sen försvinner.

Det här för att nybörjare inte ska "råka" skicka alla sina trupper bara för att få dem dödade!
 

DeletedUser2843

Guest
Jag tycker att man ska behålla truppgränsen

Jag tycker att den tillför en taktisk aspekt som iofs inte är jättestor, men ändå mer än inget.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker att man ska behålla truppgränsen

Jag tycker att den tillför en taktisk aspekt som iofs inte är jättestor, men ändå mer än inget.

Vad är det för taktiskt aspekt som du tycker den tillför? Jag skulle tvärtom säga att ger motsatt effekt när man har en truppgräns.
 

DeletedUser2843

Guest
Det vill jag ju inte berätta :p
De som inte ser vilka taktiska effekter något ger är ju rimligtvis de som förlorar på det

Om du vill ha något ändrat kan ju istället du berätta vilka taktiska aspekter som skulle skapas om man tar bort truppgränsen
 

DeletedUser

Guest
Det vill jag ju inte berätta :p
De som inte ser vilka taktiska effekter något ger är ju rimligtvis de som förlorar på det

Om du vill ha något ändrat kan ju istället du berätta vilka taktiska aspekter som skulle skapas om man tar bort truppgränsen

För att nu så handlar det bara om att trycka ut en mängd trupper så fort som möjligt. Inte så mycket taktik i det utan man ska upp i 600farmplatser så man kan ta byn och sen se glad ut.
Hade man inte haft den gränsen så kunde istället de som tänker räknat ut vilka trupper de behöver och på så sätt skaffa sig en fördel = taktik.
 
Topp