Ta bort konto för att börja om?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Min vän blev erövrad och tvingades ut till kanten, så jag tänkte klicka på "Börja om" (som finns i TW) och göra honom sällskap. Jag skickade alla mina trupper på självmordsuppdrag och alla råvarorna till grannen, och upptäckte sen att det inte finns någon "Börja om". Enligt forumet måste man ta bort sitt konto och vänta 7 dagar.

Det jag inte fått något svar på är:

Om jag tar bort mitt konto och väntar 7 dagar, kan jag skapa ett "nytt" konto med samma namn som jag har nu? Jag är väldigt fäst vid nilli och vill helst inte heta något annat.
 

DeletedUser

Guest
Alternativt undrar jag om det anses vara ett regelbrott att skapa ett andra konto om man har påbörjat borttagningen av sitt första?
 

DeletedUser

Guest
Offtopic: Hatar The 300, det var de som erövrade mig ...

Ontopic: Jag kunde lika gärna ta det i alliansforumet, men jaja, du bör nog leta efter ett sätt att kontakta admins, de verkar inte så aktiva på forumet och de borde veta vad som skall göras.
 

DeletedUser

Guest
Svar från supporten

Hej nilli,

Det är inte ditt grepolis-konto som raderas, utan endast det som registrerats på världen. Alltså, ditt konto kommer att finnas kvar, men inte på värld 1. Självklart går det att logga in på nytt och börja om efteråt.

Med Vänliga Hälsningar
Erik "Phamlol"
Grepolis Team
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp