Ta över städer

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej alla ni som sitter här på forumet! (Lothoria)
Jag har frågor angående hur man erövrar städer.
Jag hade tänkt erövra 2 städer från sånna jag känner IRL, men jag undrar exakt hur jag måste gå till väga. Jag vet att man måste ha erövring utforskat och det har jag, och att man även måste skicka ett koloniskepp som tydligen gör allt automatiskt..?
Men min frågor är; Måste jag först utplåna alla hans enheter och skepp så mitt koloniskepp inte blir sänkt? Och på vilket sätt kan han försvara sig när koloniskeppet har anlänt? Kan han fortsätta göra enheter som kan förstöra de? Eller kan bara hans allierade komma till undsättning?

Tack på förhand :)

Satchmo.

:cool:
 

DeletedUser1115

Guest
Kolla community projekt och tryck på revolt så här fungerar det;)
 

DeletedUser378

Guest
haha ganska kul att du pekade ut mig som mål för din fråga. Och antar att du genomskådade mig om att jag sitter här jämnt.

Men hur du ska gå tillväga beror mycket på ifall du spelar på alfan eller om du spelar på någon annan server. Men oavsett så måste du alltid rensa ut trupperna som står i staden först. Om fallet inte är sådant att han har flyttat på trupperna för att du ska kunna ta över den direkt.

Så om du ger mig lite mer info så ska jag kunna hjälpa dig på ett bättre sätt.
 

DeletedUser

Guest
Okej!
Haha jag visste att du skulle svara! Jag spelar på alfa. Jag har satt de som prefix på tråden om du kollar. De är väl de prefixet är till för? :eek: Eller har jag fattat fel på den saken? :)
Den ena staden jag tänkte ta över ligger ca 3 timmar bort, och den andra ungefär 26h med anfallsskepp och 42 med transsportskepp.. .__.
Finns det någon mer information du behöver?

:cool:
 

DeletedUser378

Guest
Moderator blev jag precis här om dagen.

Och spelar du på alfan så har du det mer okomplicerade erövringssystemet.
Vilket innebär att du precis som du säger behöver ha forskat fram koloniskepp samt erövring.
Därefter måste staden som skall tas över tömmas på både sjö och land trupper så det inte finns någonting kvar.
När staden är tom är det dags för ditt koloniskepp att anlände. När det anländer så kommer erövringen att börja och 24timmar efter träff så är staden din.

(Om inte staden du anfaller har forskat fram demokrati för då tar det 10% längre tid)

Hoppas du hängde med.
 

DeletedUser

Guest
Det räcker väl med att staden töms i samma anfall som koloniskeppet är med i? Eller måste den tömmas och sen ett anfall med ks?
Var ju ett tag sen jag spelade på alfa så är inte säker..
 

DeletedUser378

Guest
Du har helt rätt zigvard det räcker att staden blir tom när ks anländer. Men är ju att föredra att rensa ut den innan och ligga på den säkra sidan.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp