Stadsstater

DeletedUser

Guest
Vore kul om man kunde välja olika stadsstater, som har olika trupper och lite olika byggnader. Ungefär som Trav..., fast med Grekiska stadsstater.
 

DeletedUser

Guest
Det låter som en bra ide tycker jag! Kanske det i så fall skulle vara att nordväst e Spartaner, sydost är grobianer Osv, osv... Fast då kanske nordväst skulle va' lite överbefolkat?
 

DeletedUser

Guest
Tycker det fungerar bra som det gör nu. :) Varför krångla till det med idéer från andra spel som kräver total ombyggnad av spelet som vi känner det idag.
 

DeletedUser

Guest
Det finns en tanke bakom nuvarande spelstrukturen. Även om det vore lite kul med diversitet från andra spel så är det ändå rätt så enkelt. :cool:
 

DeletedUser1173

Guest
låter riktigt bra tycker jag:) då kunde de ju vara så att slumpade städer överallt på kartan befolkades av t.ex. spartaner, athenare, macedoner mm:)
 

DeletedUser834

Guest
När vi ändån är inne på något sådant som jag tänker framföra,så undrar jag vrf vi inte kan ha olika utséende på städer.Sen är det så som du säger Jacce:

Vore kul om man kunde välja olika stadsstater, som har olika trupper och lite olika byggnader. Ungefär som Trav..., fast med Grekiska stadsstater.

Om man väljer spartaner så blir det ett specielt utséende.Vet inte ´vad ni tycker:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker det inte vore så lämpligt att lägga in flera olika stadsstater.

Det finns redan så många olika enheter att hålla reda på redan. Vi har markenheter, skepp, mytiska enheter, ska alla dem göras om då för att passa de olika staterna. Ska det blir bra harmoni mellan staterna måste man balansera fram nya enheter med för och nackdelar och göra så till flera med nya forskningar är ett väldigt stort arbete. Ska de ha olika inriktningar också? Andra gudar?

Då är det bättre att anpassa så att de som vill byta bilder kunde ändra theman. Det skulle troligen gå utan allt förstora ändringar i koden. Sedan om man väljer att Grepolis ska göra theman eller om de låter fantasi fulla spelare skapa och ladda upp.

Kunde bli en tävling i forumet ?
 

DeletedUser

Guest
spartaner och athenare kanske :) men mer som grafik paket isåfall, oftast blir det alltid någon obalans när man har 2 olika "raser" som slåss mot varandra, oavsett hur mycket jobb som läggs för att få det balanserat

men grafik paket vore trevligt ^^
 

DeletedUser

Guest
Ja grafikpaket[så! inte särskrivet!] vore lite kul, gärna att man kunde ställa in tema per stad! :D

Då tycker jag man ska ta olika folkslag från Age of Empires. T ex byzantiner! Och kanske osmaner!
 

DeletedUser

Guest
Hej.

Ni pratar om att man ska kunna bilda olika stadsstater och på vissa låter de som att man ska kunna välja olika typer av soldater i varje stat.

Har då aldrig hört talas om någon arme som innehöll Till Exempel : Romare och Galler.

Sen så tycker jag att vi ska sluta försöka göra Grepolis till Trib... Eller Trav.. Utan detta är ett spel för sig som många tycker är roligt och precis som de nämns här ovanför så skulle de kräva en total ändring av det spelet vi känner till idag.
 

DeletedUser

Guest
Låter inte bra alls, inse att de aldrig kommer hända. Ni borde ta detta i offtopic, eller helt enkelt skapa ert eget. :cool:
 

DeletedUser1292

Guest
Ni pratar om att man ska kunna bilda olika stadsstater och på vissa låter de som att man ska kunna välja olika typer av soldater i varje stat.

Har då aldrig hört talas om någon arme som innehöll Till Exempel : Romare och Galler.

Sen så tycker jag att vi ska sluta försöka göra Grepolis till Trib... Eller Trav.. Utan detta är ett spel för sig som många tycker är roligt och precis som de nämns här ovanför så skulle de kräva en total ändring av det spelet vi känner till idag.

Väl talat! Så som det är nu är det balanserat, alla har samma chans i början. Spel som Travian är ju skamligt sorgliga om man kollar på balanseringen (bara tillfällighet att alla toppspelare spelar som germaner?).
 
Topp