Övrigt Stöd rapporter visas ej på städer

DeletedUser3065

Guest
Hej allihopa!


Jag sparar rapporter. Alla anfall mot mig/stöd till mig när en av mina städer är belägrad som kan ge mig info om vad för slags stad det är sparar jag under flikar. Det kan sen användas när man blir belägrad igen, då har man koll på ungefär vad det är som kommer in eftersom man redan sett vad som finns i den staden.
För att snabbt se om jag har en rapport från en stad sedan tidigare går jag in på stadens info där de senaste rapporterna visas. (Så här ser det ut, och hoppas det är okej för dig MaximilianB att jag använde en av dina städer som exempel, den var närmast och visade rapporterna bra): http://puu.sh/eFwsZ.jpg

Men jag har märkt att inte alla rapporter visas - om man har fått stöd från staden visas det inte.
Här kan ni se att jag har en rapport men den visas inte där den borde visas. http://puu.sh/eFwUh.jpg

Det jag vill säga är att detta kan vara en bugg, och är den det så kommer den inte att vara spelförstörande men den kommer vara irriterande när man får leta igenom sida efter sida av rapporter för att hitta en specifik rapport.

Det kan även vara ett medvetet beslut att inte ta med stöd rapporterna på detta ställe och om så är fallet meddela gärna så får jag skriva detta som ett förslag istället.


Detta är ett problem som förekommer i alla webbläsare jag provat.




PS: Man var tvungen att välja en prefix och jag förstår inte vad de gör. Jag valde Övrigt och om det är nåt problem med det ber jag om ursäkt. Tar gärna också en förklaring på betydelserna av dem.
 

DeletedUser

Guest
Som jag tolkar det är det rapporter om vad som hänt mot en stad som visas så en stöd rapport skulle i såna fall visas när du kollar din stad inte den staden som skickat stödet.

Det skulle även gå att missbruka den funktionen genom att skicka 100 stöd till en stad och ta tillbaka dom direkt så att du sitter med 100 oväsentliga rapporter.
 

DeletedUser3065

Guest
Som jag tolkar det är det rapporter om vad som hänt mot en stad som visas så en stöd rapport skulle i såna fall visas när du kollar din stad inte den staden som skickat stödet.

Det skulle även gå att missbruka den funktionen genom att skicka 100 stöd till en stad och ta tillbaka dom direkt så att du sitter med 100 oväsentliga rapporter.

Tack Palle, självklart är det så. Dumt av mig att inte inse det.

Vad gäller att missbruka den så är det nog inte så farligt. Skickar nån en massa stöd till mig tar jag bara bort dem, det är ingen skillnad mellan att göra det och att skicka en massa 1k spioner.
 

DeletedUser2832

Guest
Tack Palle, självklart är det så. Dumt av mig att inte inse det.

Vad gäller att missbruka den så är det nog inte så farligt. Skickar nån en massa stöd till mig tar jag bara bort dem, det är ingen skillnad mellan att göra det och att skicka en massa 1k spioner.

Bortsett från att med dem spionerna så förlorar man faktiskt något ;)
 
Topp