Stävjan av App-terror

  • Trådstartare DeletedUser2496
  • Start datum

DeletedUser2496

Guest
Som många av er sätt har vi fått besök på vårt community av ett gäng italienare som har en förkärlek att använda sig av app-terror under natten.
Nu pratar vi inte om något anfall då och då utan systematiskt användande där man på en natt utan några som helst problem skickar 200-300 anfall/natt mot en spelare.
Jag förstår varför de har utan denna taktik svårt att ta städer så det är ett vinnande system. Min fråga är dock vill vi ha det såhär?

Jag har vid flera tillfällen och andra hos mig försökt få fram en no-terror pact, något de snabbt brutit.
Jag har försökt prata med deras förbund om detta (Sanfan och axel) den första sa går vi emot dem får vi det så så så vi låter bl, den andra har inte direkt gett mig ägor klart svar i vad han tycker. Så jag kan tyvärr inte tolka det bättre än att ledarna i dessa två allianser är för ett användande av nattlig app-terror.?
Om inte visa gärna motsatsen.

Det står i Reglerna att mobning av spelare är förbjudet.
Jag kan tycka att 5-7 nätter på raken skicka upp mot 300 anfall / natt är en form av mobning.

Dags för teamet att stävja denna typ av behandling v spelare? Annars är vi nog på en farlig väg och når snart slutet för detta community.
Och vår fina CM blir arbetslös.
 

DeletedUser2483

Guest
Denna fråga är i högt fokus på andra världar med och har varit, dock inte enbart utav dessa italienare(har ingen erfarenhet där) utan utav folk ifrån Sverige med. Att spela fair-play är inget som existerar och folk försöker kontinuerligt att tänja på reglerna för att slå ut större spelare.
Har själv försökt sedan länge med att predika och försöka själv att förändras på alla sorters punkter som kan anses vara inräknade i "fair-game" men utav bemötandet jag har fått och behandlingen efter så kan jag kort konstatera att troligtvis kommer inte det ske någon förändring och folk kommer att bli behandlade på detta sätt tills de antingen stänger av appen eller slutar.

Så mitt tips till skribenten ovan är att försöka ignorera och ge igen emot spelarna som utför detta. Sitter de hela nätterna så anfaller ni dem under dagarna(riktiga anfall, ska behandlas korrekt och inte med samma medel). Alla behöver minst 6 timmars sömn och är få individer som kan klara av att inte få komma in i djupsömn någon gång under dygnet. Ifall de använder sig utav att spam anfalla när ni försöker tajma(belägring framförallt) så får ni tajma tidigare än ni brukar och försöka leta mönster utav dem. Finns flera olika saker men du förstår säkert vad jag menar, leta efter lösningar då förändring kommer ej ske.

Som sagt, det hela är psykologisk krigsföring och det är egentligen enbart en moral fråga och inte en lagfråga än så länge. De som är utsatta hittar sällan sympatier hos folk då de flesta har fått det emot sig och ingen har brytt sig om dem i samma kontext. Bästa är att pina igenom det och försöka finna balans i ens vardag trots detta fenomen(fick själv app-terror under nb nästan varje natt i ett halvår och lärde mig att ibland stänga av den då de oftast inte kom anfall under nb utan först efter nb).
 
Topp