Spelets mål?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser378

Guest
Har du väldigt rätt i Zigvard men i värsta fall får man väll kriga mot sig själv?:cool:
 

DeletedUser1593

Guest
vem vinner cortuser delta eller gamma kriget kan börja!!
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker inte att man ska "försvinna" om en värld startas om. Jag skull personligen tycka det skulle va roligare om man fick välja 2 städer som man vill ha kvar till nästa värld. Då får ingen något större försprång och man behöver inte börja om från ruta ett! Då skull nog många spelare inte känna sig utslagna utan bara villa klara sig bättre denna gång!
 

DeletedUser

Guest
personligen gillar jag det med grepolis att det pågår (troligtvis iaf) så länge :) då har egentligen vem som helst chans att växa sig stor, även nån som startar om har då chansen. för i travian så är du inte en elit spelare där så kan det för många upplevas som att man aldrig hann med riktigt, och att starta om där är meningslöst, för du hinner inte få upp nåt då. (sez menar jag nu då)
så fortsätt som tidigare, det gillas :)


nästan helt rätt, jag spelade travian ett tag.

I travian handlar det inte så mycket om skills, det handlar om att ha accet igång 24/7 och vara beredd att lägga ut tusenlappar på att vinna en server. Grepolis är visserligen också dyrt ifall man jämför med tribalwars. (vilket jag har spelat i 4 år)

Det bästa med TW och grepolis är att världarna håller igång länge och man kan starta sent.
 

DeletedUser

Guest
nästan helt rätt, jag spelade travian ett tag.

I travian handlar det inte så mycket om skills, det handlar om att ha accet igång 24/7 och vara beredd att lägga ut tusenlappar på att vinna en server. Grepolis är visserligen också dyrt ifall man jämför med tribalwars. (vilket jag har spelat i 4 år)

Det bästa med TW och grepolis är att världarna håller igång länge och man kan starta sent.

klart det handlar om skills i travian, finns mängder med prylar som man kan göra där för att ställa till ett helvete för fienden som inte alla vet om, ha 3st stammisar/senater/hövdingar i flera städer för att sänka lojaliteten snabbare, begreppet "ryggsäck", "klubb-scout", optimera städer (råvarufälten maxade tex) pricka 50st anfall på samma sekund, taktiker med rensningar och katas vågor. för att nämna några nu bara. men visst, det är ett helt annat spel och ska man ligga topp10 där så MÅSTE man ha 24/7 aktivitet, precis som du säger, därför har man flera co-spelare där.
men deras tids system är mycket bättre än Grepolis.
 

DeletedUser

Guest
klart det handlar om skills i travian, finns mängder med prylar som man kan göra där för att ställa till ett helvete för fienden som inte alla vet om, ha 3st stammisar/senater/hövdingar i flera städer för att sänka lojaliteten snabbare, begreppet "ryggsäck", "klubb-scout", optimera städer (råvarufälten maxade tex) pricka 50st anfall på samma sekund, taktiker med rensningar och katas vågor. för att nämna några nu bara. men visst, det är ett helt annat spel och ska man ligga topp10 där så MÅSTE man ha 24/7 aktivitet, precis som du säger, därför har man flera co-spelare där.
men deras tids system är mycket bättre än Grepolis.

tycker egentligen att tribalwars är bäst. det är lagom aktivitet, men top acc är 24/7. Sedan finns det ung lika mycket taktiker som i travian och grepolis, men antagligen några fler. att ha flera "stammisar/senater/hövdingar" är knappast tekniker, det är allmän logik. ;)

men du får fan ge med dig att travian är ett pengahungrit spel. han kan fan köpa autododge, etc. det känns värre än andra spel.

well nu ska nog tråden mer gå tillbaka till området grepolis ^^
 

DeletedUser

Guest
Hej,

Jag håller med Chamie. Jag har själv spelat Trible Wars mycket länge och hade över 1000 byar.

Med premium tog det mig ca 2h varje dag att bara bygga trupper och därtill ytterliggare flera timmar att kriga mm.

Och det var därför jag slutade i spela pga att det inte finns något sk. slut. Ytterliggare ett evighets spel...

Ni som ligger i toppen av detta spel vet vad jag menar att när man har nått över en viss antal städer och har allt så letar man efter något nytt att göra...men istället så tryter motivationen och man slutar... Detta är nog ett problem som detta företag har med alla sina online spel...(evihets-spel)... det finns inget slut...

Hur som helst så ser jag fram emot att ett sk. slut (t ex som många PC spel har en funktion, när man har nått en viss nivå får får man en fråga, fortätta eller börja om, och då får man t ex en utmärkelse osv (t ex Red dead Redemtion).

mvh
Raggarmuffin

Jag tvivlar på att du har spelat tribal så länge när det tar 2 timmar för dig att rekrytera i 1000 byar. Fick du ärva kontot? För mig tog det cirka 30 sekunder för 2500+ byar. Det finns end-game i tribalwars.

Hur som helst så håller jag med att evighets spel inte är optimalt. I ett bra planerat spel så bör det finnas ett sätt att vinna världen inom rimlig tid.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp