Spelets mål?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser973

Guest
hey, jag hade för mig att jag hade läst att spelet faktiskt hade ett mål, att en allians skulle äga 75% av alla städer i världen, men det kanske va något jag drömt, för hittar inget i faqen.


vad Är målet med spelet?
det borde finnas ett mål så blir det mycket roligare att spela, annars gör man ingenting, bara dödar tid.. då kan man lika gärna sluta satsa på spelet.

jag har spelat travian tidigare, där finns det ju skatter/artifakter att hitta, och att allianser ska bygga världsunder när tiden är kommen.

ni borde införa någonting så spelet går att vinna, ta en diskussion med de som ligger bakom spelet
 

DeletedUser834

Guest
Ett mål är väl att få så många utmärkelser som möjligt.
 

DeletedUser4

Guest
Öppnat denna tråd för diskussion. Även satt den som viktig.
_______________


Just nu finns det inget slutgiltigt mål för spelet. Det är att erövra och bli störst.

Liknande spel har %-dominans och "end-game", så det kanske blir något för Grepolis också.

Vad föreslår ni? Slutfas? Händelse? Stort event? Låt fantasin flöda.
 

DeletedUser834

Guest
Det hade varit lite tråkigt om världarna stängdes och det kom nya.Jag hade inte velat ha något mål typ.det är alltid tråkigt med sådana spel där man kan vinna till sist.Men jag tycker huvudmålet ska vara att bli högst på rankningslistan.
 

DeletedUser378

Guest
Möjligheten att faktiskt kunna komma till ett slut på världen känns ett bra sätt att få folk motiverade samt till att hålla kvar folk vid spelet.
Annars blir det lätt så att när du är utslagen så slutar du och tillslut kommer det bara finnas ett fåtal spelare på varje server.
Om världen tar slut vid något tillfälle betyder det att den kommer att startas om och alla kommer få en chans att börja på lika villkor igen.
 

DeletedUser834

Guest
Tja,på ett vis håller jag med dig,men jag ligger på rank 500 och skulle inte vilja se mig med 0 poäng,p.g.a att Alfa servrn startades om.
 

DeletedUser

Guest
Men på Alfa lär det dröja om 1 Allians ska äga allt då man måste typ erövra alla städer från de andra top 12 allianserna.

T.ex. The 300 måste erövra hela alliaserna

Souls of Elysium
DiablOutlaws
BoerBoel
Saints from HELL
Imperium Internum
Master of Horror
Fortezza
Legends of Troy
SSOT
UNIONEN
-VIK-

och då måste dom ta över 2000 städer :p.

Det dröjjer ett lååååååååååååååååångt tag så oroa dig inte GeneralCalle123

Jag är själv rankad 169 och har över 100 000 poäng så de blir ju inget skoj om allt startas om men de dröjjer nog något år eller så innan om någon allians lyckas ha ca 80-90% av städerna på servern

Mvh // Timinius
 

DeletedUser1292

Guest
Men på Alfa lär det dröja om 1 Allians ska äga allt då man måste typ erövra alla städer från de andra top 12 allianserna.

T.ex. The 300 måste erövra hela alliaserna

Souls of Elysium
DiablOutlaws
BoerBoel
Saints from HELL
Imperium Internum
Master of Horror
Fortezza
Legends of Troy
SSOT
UNIONEN
-VIK-

och då måste dom ta över 2000 städer :p.

Det dröjjer ett lååååååååååååååååångt tag så oroa dig inte GeneralCalle123

Jag är själv rankad 169 och har över 100 000 poäng så de blir ju inget skoj om allt startas om men de dröjjer nog något år eller så innan om någon allians lyckas ha ca 80-90% av städerna på servern

Mvh // Timinius

Känns sjukt gött att min allians ligger med på listan här ^^

Men jag håller med någon form av End Game hade varigt trevligt. När tiden är kommen då.

Men som jag uppfattar det är Grepolis ett ganksa nytt spel och utvecklas under tiden vi spelar. När jag började fas tex inte utmärkelserna, och jag hör att man har ett annat system för att erövra städer på de andra servrarna.

/Ovadim
 

DeletedUser

Guest
Känns sjukt gött att min allians ligger med på listan här ^^

Men jag håller med någon form av End Game hade varigt trevligt. När tiden är kommen då.

Men som jag uppfattar det är Grepolis ett ganksa nytt spel och utvecklas under tiden vi spelar. När jag började fas tex inte utmärkelserna, och jag hör att man har ett annat system för att erövra städer på de andra servrarna.

/Ovadim



Jo på Beta och Gamma kör man med "Revolt systemet" Då ska man starta revolt och när revolten gått över till fas 2 så ska Koloniskeppet anlända och om de ej stoppas så taddá har man en ny stad ;)
 

DeletedUser

Guest
personligen gillar jag det med grepolis att det pågår (troligtvis iaf) så länge :) då har egentligen vem som helst chans att växa sig stor, även nån som startar om har då chansen. för i travian så är du inte en elit spelare där så kan det för många upplevas som att man aldrig hann med riktigt, och att starta om där är meningslöst, för du hinner inte få upp nåt då. (sez menar jag nu då)
så fortsätt som tidigare, det gillas :)
 

DeletedUser

Guest
men om man startar om då har ju säkert någon guld kvar så den kan bli etta snabbt
och såna spelare (som jag) kanske inte vill slösa pengar på guld.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
personligen gillar jag det med grepolis att det pågår (troligtvis iaf) så länge :) då har egentligen vem som helst chans att växa sig stor, även nån som startar om har då chansen. för i travian så är du inte en elit spelare där så kan det för många upplevas som att man aldrig hann med riktigt, och att starta om där är meningslöst, för du hinner inte få upp nåt då. (sez menar jag nu då)
så fortsätt som tidigare, det gillas :)

Word!

Möjligheten att faktiskt kunna komma till ett slut på världen känns ett bra sätt att få folk motiverade samt till att hålla kvar folk vid spelet.
Annars blir det lätt så att när du är utslagen så slutar du och tillslut kommer det bara finnas ett fåtal spelare på varje server.
Om världen tar slut vid något tillfälle betyder det att den kommer att startas om och alla kommer få en chans att börja på lika villkor igen.

Om man blir utslagen får man en ny chans att ge igen eller bli störst. Det startas nya servrar hela tiden som är till för just DIG. Som inte klarar av att börja mitt i en runda, du kan börja på vilken server du vill och bli störst. Du har en chans på lika villkor som alla andra eftersom du kan bli stor och ge dig på de större spelare som är placerade längre mot centrum av servern.
 

DeletedUser845

Guest
Hej!

Jag är en väldigt aktiv spelare som lägger ned mycket tid på grepolis som definitivt håller med om att någon mål bör finnas.

För det första så tycker jag att det är kul att sträva efter ett mål, jag vet att tanken med grepolis är ett "evighetsspel" men vad mer exakt innebär det?
Ett evighetsspel betyder att folk spelar tills de tröttnar och lägger av för att de tycker att det börjar bli för meningslöst.

Ifall det hade funnits ett mål så hade man kunnat se de nya världarna som öppnades som någon sorts "omgångar".
Nu blir det istället att spelare måste själva betrakta en värld som "vunnen av X och därmed slutspelad". När spelare betraktar en värld som detta så blir den inaktiv och de som spelar kvar får till slut enorma avstånd till varandra.
Se bara på hur död alfa är nu jämfört med gamma...

Jag tycker helhjärtat att man exempelvis borde kunna säga att "The 300" har erövrat och vunnit alfa. Ifall allianser kommer ikapp dem så beror det nog snarare på att spelarna i The 300 tröttnar och blir inaktiva än något annat.

Underverken är iaf ett steg närmare ett mål i spelet vilket jag ser fram emot otroligt mycket av den anledningen!
GOGO 2.0! ;)
 

DeletedUser

Guest
Håller självklart med om att det ska finnas någon mål för spelet. Men verkligen inget "End-Game" där servern bara stängs ner. Skulle kännas otroligt tråkigt och många spelare skulle sluta med spelet.
 

DeletedUser

Guest
jag tycker att spel som börjar om är sämre än dom som ej gör det, gör 2 nya servrar som är +-% så vinner man och det börjar om, för de som vill ha det så kan ju bara joina.... och kanske en server där man måste uppnå ex 50000exp för att kunna joina..... jag vet inte men det e mina förslag..

jag gillar underverken, men det borde vara så att när man i alliansen tar över underverken så hammnar man på wall of fame eller nåt sånt, inte att alla och även de som spelar för att det e ett evighets spel, måste starta om....
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
om ni ska ändra på någonting så tycker jag att alla ska få möjligheten att rösta om det.
 

DeletedUser

Guest
Hej,

Jag håller med Chamie. Jag har själv spelat Trible Wars mycket länge och hade över 1000 byar.

Med premium tog det mig ca 2h varje dag att bara bygga trupper och därtill ytterliggare flera timmar att kriga mm.

Och det var därför jag slutade i spela pga att det inte finns något sk. slut. Ytterliggare ett evighets spel...

Ni som ligger i toppen av detta spel vet vad jag menar att när man har nått över en viss antal städer och har allt så letar man efter något nytt att göra...men istället så tryter motivationen och man slutar... Detta är nog ett problem som detta företag har med alla sina online spel...(evihets-spel)... det finns inget slut...

Hur som helst så ser jag fram emot att ett sk. slut (t ex som många PC spel har en funktion, när man har nått en viss nivå får får man en fråga, fortätta eller börja om, och då får man t ex en utmärkelse osv (t ex Red dead Redemtion).

mvh
Raggarmuffin
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Bättre Utseende för Utmärkelser.

*bättre utseende för utmärkelser.
Jag skulle vilja kunna se en typ av flik med kryss rutor som fylls i allt eftersom man klarar olika delmål, kunna följa vad nästa utmärkelse/mål är.

Som Milstolpar i Epsilon forumet.
När man plundrat visst antal resurser, precis som utmärkelser. Vad jag menar är alltså att det borde se bättre ut, man borde kunna i spelet se vad nästa mål efter att man t ex plundrat 50,000 resurser är.

Om detta redan finns, har jag absolut missat vart i spelet man kan se dessa, och önskar att någon skulle kunna hänvisa mig.

På det sättet kommer nog folk sitta och spekulera, glo och drömma om hur och när de fyller i de kryss rutorna. Det kan jag se vara en lika stor morot som att folk dras till att bygga en "perfekt stad".
 

DeletedUser

Guest
om man ska få spelet att vara mer spännande kan man väl starta så att det blir typ "World War" där världar krigar mot varandra :) ;)


Over and Out :cool:
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
om man ska få spelet att vara mer spännande kan man väl starta så att det blir typ "World War" där världar krigar mot varandra :) ;)


Over and Out :cool:

Det är nog lite illa, alla servrar ger ju olika förutsättningar vilket inte ger samma startmöjlighet vid ett världskrig.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp