Speed-server - limited

DeletedUser1880

Guest
Speed-server - limited

Om servern:
Denna server syftar till att spelarna måste kriga taktiskt och inte ösa på med trupper. En spelar kan endast ha 5 städer vilket gör att man måste fokusera på att optimera städerna och kriga för att få krigspoäng. Den allians som först uppnår 500.000 krigspoäng vinner.
Detta är alltså en server som kommer att vara över på bara någon månad. Det blir en intensiv, pressad och rolig upplevelse för alla spelare. Då spelare vet att servern är kortlivad så tror jag att intresset för att spela aktivt kommer att vara jätte stort och förmodligen kommer många gulda fram trupper i stor skala vilket InnoGames tjänar mycket pengar på. ;)


Världsinställningar:
Hastighet:4.0
Enhetshastighet:3.0
Nattbonus:Aktivt, 00-06
Nybörjarskydd:4 dagar
Alliansgräns:20 per allians
Stadsgräns:5 per spelare
Erövringssystem:Belägringsbaserat
Erövringstid:12 timmar
Moral:Inaktiverat
Handelshastighet:Standard
Gudar:Alla gudar utom Artemis.
VU-gräns:Inaktiverat
Krigspoängsgräns:500.000(?)

FAQ:
F: Detta kommer väl bara leda till att alla deffar för att behålla sina städer?
S: Nej, jag tror att folk kommer att attackera i större skala då man ändå bara kan ha 5 städer.

F: Kommer inte spelarna bara fokusera på sig själv?
S: Nej, eftersom det är alliansens KP som räknas så spelar det inte så stor roll om en spelare blir av med alla städer, KP:n finns kvar i alliansen.

F: Varför ska man anfalla en allians då man bara ger dom KP?
S: Detta är nog det stora problemet. Om en allians håller på att vinna så vore det taktiskt mest korrekta att ducka alla anfall från alliansen.

F: Varför så små alliansen?
S: För att det ska vara taktiskt viktigt att kriga rätt, ha rätt diplomati och aktiva spelare. Jag tror att det skulle leda till många allianser, men inte så många förbund. Toppen kommer kriga mot botten för att inte ge KP till konkurerande allianser vilka i sin tur gärna hjälper de mindre allianserna med stöd mot konkurrenterna.


Detta förslag bygger på mina egna åsikter och tankar kring en ny server. Vinnare är förmodligen den allians som kan kriga mest taktiskt och optimerat.

Kom gärna med förslag som kan bygga vidare konceptet då detta knappast kan vägas nog fram och tillbaka i balansens vågskål. Vad tycker ni? :)
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker att det skulle vara sk*t kul att ha en sådan server som bara håller på i en månad. Det låter jättekul!
 

DeletedUser378

Guest
Ett väldigt välskrivet förslag.
Jag ser till att vidarebefordra ditt förslag till rätt person och återkommer med eventuella framtida frågor.
 

DeletedUser1880

Guest
Tack Loth!
Tar gärna emot fler kommentar från spelare som gillar idén, men också gärna från spelare som är skeptiska. Bring it on! ;-)
 

DeletedUser

Guest
Tack Loth!
Tar gärna emot fler kommentar från spelare som gillar idén, men också gärna från spelare som är skeptiska. Bring it on! ;-)

Jag säger KANON förslag, sen kanske man kan justera stadsgränsen något, max 10 städer möjligen...

sen dock lite skeptisk om totala krigspoängen ska vara vinstkrav? vi kanske kan sätta offensiva krigspoäng? och inte räkna deff? eftersom grepolis ger deffarna så otroligt mycket mer gratispoäng på bekostnad av anfallarna...
 

DeletedUser1880

Guest
Jag säger KANON förslag, sen kanske man kan justera stadsgränsen något, max 10 städer möjligen...

sen dock lite skeptisk om totala krigspoängen ska vara vinstkrav? vi kanske kan sätta offensiva krigspoäng? och inte räkna deff? eftersom grepolis ger deffarna så otroligt mycket mer gratispoäng på bekostnad av anfallarna...
BRA feedback! Håller helt med dig! Räknar man bara off-poäng som vinst-poäng så kommer det bli en riktigt offensiv server också. Bort med deff-fördelen helt enkelt. :)
 

DeletedUser

Guest
BRA feedback! Håller helt med dig! Räknar man bara off-poäng som vinst-poäng så kommer det bli en riktigt offensiv server också. Bort med deff-fördelen helt enkelt. :)

Dock utvecklar det andra problem lite.. Ifall en spelare med max antal städer då anfaller mig så finns det ju ingen som helst anledning för mig att ta emot anfallet, i och med att han inte kan ta fler städer så kan han inte längre skada mig med sina anfall? För den med max antal städer kommer då allting handla om att försöka lägga anfall när folk inte är inloggade, eller så nära inpå ett KS att försvararen inte ska våga ducka. Fast jag vet inte, det kanske inte är så stor skillnad mot hur det är nu.
 

DeletedUser

Guest
Dock utvecklar det andra problem lite.. Ifall en spelare med max antal städer då anfaller mig så finns det ju ingen som helst anledning för mig att ta emot anfallet, i och med att han inte kan ta fler städer så kan han inte längre skada mig med sina anfall? För den med max antal städer kommer då allting handla om att försöka lägga anfall när folk inte är inloggade, eller så nära inpå ett KS att försvararen inte ska våga ducka. Fast jag vet inte, det kanske inte är så stor skillnad mot hur det är nu.
Det där har du rätt i Bob men om han med max poäng hjälper en annan spelare i alliansen, då blir det ju farligt om den med icke max poäng skickar ett ks. På så sätt måste man hjälpa alla inom alliansen och det krävs ett samarbete.
 

DeletedUser1915

Guest
Vet inte om någon har nämnt detta tidigare, men vilka är de som ska ta städer? Eller de går inte nolla en spelare? Utan allt handlar om KPn?

Så egentligen är de bara och sitta och tok anfalla spelare eftersom man ändå inte kan bli erövrad för alla har 5 städer … Då kan man lika bra ta bort erövringssystemet och endast kriga emot varandra utan att kunna erövra. :)
 

DeletedUser

Guest
Vet inte om någon har nämnt detta tidigare, men vilka är de som ska ta städer? Eller de går inte nolla en spelare? Utan allt handlar om KPn?

Så egentligen är de bara och sitta och tok anfalla spelare eftersom man ändå inte kan bli erövrad för alla har 5 städer … Då kan man lika bra ta bort erövringssystemet och endast kriga emot varandra utan att kunna erövra. :)

Fast alla kommer ju inte ha 5 städer. Utan max antal städer är 5, tills man har så många är det ju bara att erövra. Sen kommer ju servern som sagt inte hålla på så länge så alla kommer nog inte hinna få fem städer. Och när de aktivaste spelarna i en allians har fått ihop fem städer så kan de satsa på att hjälpa sina mindre aktiva kamrater erövra städer från fiendens mer aktiva spelare, vilket ger större chans för den egna alliansen att få ihop det angivna antalet kp och vinna servern = mer teamwork i allianserna.
 

DeletedUser

Guest
Fast alla kommer ju inte ha 5 städer. Utan max antal städer är 5, tills man har så många är det ju bara att erövra. Sen kommer ju servern som sagt inte hålla på så länge så alla kommer nog inte hinna få fem städer. Och när de aktivaste spelarna i en allians har fått ihop fem städer så kan de satsa på att hjälpa sina mindre aktiva kamrater erövra städer från fiendens mer aktiva spelare, vilket ger större chans för den egna alliansen att få ihop det angivna antalet kp och vinna servern = mer teamwork i allianserna.
Ja, om man ska ha en sån här server och man vill satsa på att vinna så är team-work det absolut viktigaste som alliansen har.
 

DeletedUser

Guest
Ett lite mer udda förslag kanske och inte fullt genomtänkt än...

Hastighet: snabb på allt ;)
Revolt (helst) eller belägring
Alliansstorlek runt 15spelare
ingen moral!
ingen nattbonus i min åsikt

Alla börjar med 5-10städer
och istället för att erövra så byter anfallaren och försvararen städer om ks går igenom
trupper som överlever flyttar över till den nya staden
Allians som "tagit" flest fiende städer när önskad tid är slut vinner
sen möjligen att KP finns kvar som vanligt för att man ska kunna erövra(byta) på nytt

Tror det skulle bli väldigt mycket krigande då och man få dessutom planera mycket som allians..
lite annorlunda om inte annat ;)

min lilla åsikt gillar ni är det bara att jobba vidare på den :)

P.S kräver ju att dom ändrar spelet lite så kommer väll troligen inte hända..
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser4

Guest
Det är faktiskt inte helt omöjligt att kunna göra något i en liknande stil. Visst, vi kan inte ta bort konceptet av VU eller avaktivera dem, men alla de övriga inställningarna är som sagt inte omöjliga.

En snabbare värld med små allianser är det som sticker ut mest, så det blir ju varierat i hastighet och i antal.

Jag hoppas och tror att vi kan göra en sådan värld i framtiden, tyvärr inte slutkravet, men de övriga inställningarna. :)
 

DeletedUser

Guest
Jag håller för dejarls idé det låter mycket roligt med en snabb värld som kräver mycket taktisk samarbete med alliansens kp som mål:p

Ps: Bra idé dejarl
 
Topp