Skriva städer i BB

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej!
Har sökt i wiki, här på forumet samt läst igenom nästan varenda tråd, men ack..
Jag får inte till att skriva städer i BB-koder. när jag trycker på knappen med hjälptexten: "stad", kommer det upp en ruta där man ombeds o skriva i stadens namn. När det är gjort kommer det en liten svart cirkel i textrutan som snurrar o snurrar o snurrar i all oändlighet. inget mer händer.. Vad gör jag för fel?

// Victor
 

DeletedUser

Guest
Ja jag har samma fel, har inte listat ut vad man ska skriva som Stadens namn än... den borde inte funka.. men det skulle vara nice om den gjorde det.. mycket lättare att komma in på rätt stad för spelaren å så.. än att skriva spelarens namn å om den har 2 byar skriva byns namn eller skriva att det är andra byn eller nått.. mycket bättre som påpekats förut att ha kordinater till varje stad som på TW.
 

DeletedUser

Guest
Funktionen verkar trasig. Får det inte att fungera alls.

Det går dessutom inte att skriva [town]stadsnamn[/town] eftersom man behöver stads-id'et att skriva in mellan [town]-taggarna.
 

DeletedUser

Guest
Haha! Tack Cordazar! [Town]id-nummer[/Town] gjorde susen!! Om man ska ha en stad i BB-koder, ska man alltså gå in på spelarens profil och hovra med musen över den byn som man vill ha i BB-koder. Då kommer det upp längst ned på "statusbaren" vilken länkaddress det är, och i den så står det: town_id=xxxx (fyrasiffrigt nummer). Då är det bara att ta de fyra siffrorna o skriva enligt ovan! Tack!! :)
 

DeletedUser

Guest
Hm Nice, men jag fattar inte hur man hittar de fyrsiffriga koden typ.. har kollat lite, men fattar ej ^^
 

DeletedUser

Guest
Det är en intern kod som Grepolis använder, som vi som spelar egentligen aldrig ska se. prova att högerklicka och välj typ 'granska komponent' eller 'visa källinfo' eller nått annat som ger dig lite inblick bakom användargränssnittet. Du ska leta efter nått som heter: "town_id=" o så fyra siffror. lite knepigt, men det går att få fram vilken by som helst;)
 

DeletedUser

Guest
Det är därför som den står och tänker när man ska ange stadsnamnet, meningen är att funktionen ska plocka fram stads-id och lägga in en town-länk.
Förhoppningsvis åtgärdas det till nästa version, alternativt tidigare :)
 

DeletedUser

Guest
men här kommer ju ett dilemma.. när det finns två byar med samma namn?
 

DeletedUser

Guest
Efter som det är stads ID:t och inte namnet som styr, som jag fattar det, så borde det ju inte göra något. Länken går till den stad med samma ID.

Jo men eftersom funktionen ska söka efter stadsnamnet och plocka ut stads-id automatiskt så vet jag inte hur det fungerar när det finns flera olika städer.
 

DeletedUser

Guest
Men detta funkar ju inte så bra.. har testat..

Jag får denna kod: player_id=3895&town_id=3851

Av vem jag än kollar på.. då tar jag ju Town koden å får min egen Stad i BB-koder... och Player koden kommer bara till en okänd spelare om man skriver den som en stad ^^

sedan fråga jag en kompis att kolla en annan spelare om koden.. å gjorde samma där.. hans kod kom också tills hans egna Stad..

Så man kan ej få reda på andras BB-koder endå..

Bara innom Alliansen kan man be alla att kolla detta å be de skriva ner deras egna Kod till deras Stad.. Kolla själv om ni ej fattar eller tror mig...
 

DeletedUser

Guest
Så man kan ej få reda på andras BB-koder endå..

joo! det kan man!
kom på ett enklare sätt att kolla. man går in på den spelarens profil som man vill kolla staden, och hovrar med musen över: "Centrera kartan på den här staden"
Då kommer det upp en länk i statusbaren i webbläsaren och man skall då istället leta efter: target_town_id=xxxx (fyra siffror), och DÄR är det riktiga ID för den staden!
 

DeletedUser

Guest
joo! det kan man!
kom på ett enklare sätt att kolla. man går in på den spelarens profil som man vill kolla staden, och hovrar med musen över: "Centrera kartan på den här staden"
Då kommer det upp en länk i statusbaren i webbläsaren och man skall då istället leta efter: target_town_id=xxxx (fyra siffror), och DÄR är det riktiga ID för den staden!

Ah det funkar ;P Nice =)
 

DeletedUser

Guest
Jag har gjort som ni har sagt och gjort bilder på det :) fast jag har visar bara hur man gör med sin egna... :/

gör som pilarna och markörerna visar på bilderna :)

2lw2a1w.jpg


sedan skrollar du ner lite och kopierar den markerade texten
mr2yvr.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
aha det går ju inte på Windows Explorer annars äre bara min dator som ej kan kolla på Källkod, jag går in på Egenskaper om jag skulle kolla sin egen kod..

men som Mr. Sorensen skriver, det funkar utmärkt att se andras stads koder =)
 

DeletedUser4

Guest
Buggen är rapporterad och kommer att åtgärdas.


Personligen lyfter jag hatten åt de som gått så långt att de kollar källkoden. (Tummen upp för nytänkande!)

Men som sagt, ni ska inte behöva leta efter ID-nummer, så det ska vara rätt inom en snar framtid.

Anser frågan vara besvarad med guide och hela fadderullan, så därför stänger jag den.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp