Skandinavisk server (google translate)

DeletedUser

Guest
Hej. Den norska Grepolis forumet har vi på ett tag diskutered två alternativa förslag till en gemensam skandinavisk server, och vi undrar vad ni tycker om detta.

Förslag 1:

Vad händer om du sätter ihop den norska, danska och svenska server till en skandinavisk server? Alla världar som började på lokala servrar kommer självklart att spelas och slutade där, men alla nya världar kommer till den skandinaviska. Då måste det givetvis vara världar oftare än nu, men inte så ofta som det kommer på alla servrar kombineras nu.

Förslag 2:

Du kan ställa in en dedikerad server Scandinavian parallellt med de lokala norska, danska och svenska servrar, så det kunde komma ut mer sällan än på lokala servrar.

I det ursprungliga förslaget, klicka här.

Beklagar om eventuella stavfel.
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är en bra idé och jag skulle direkt haka på:)
 

DeletedUser176

Guest
det hade nog varit ganska bra då hade det blivit lite fler aktiva spelare tror jag.. dem flesta världar dör ju efter bara några månader pga att folk tröttnar när det inte är tillräckligt med aktivitet
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Många världar är döda, hade varit en bra idé för att samla fler spelare på en server.
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är en bra ide
Skulle vara roligt med lite nytt folk
Alla på .se känner ju till varann mer eller mindre
På en skandinavisk server kanske nya konstellationer kunde skapas och ge liv åt spelet
 

DeletedUser1978

Guest
Mycket bra förslag, det finns många hav att fylla upp och vore roligt om det blev lite annorlunda dynamik på spelplanen.
 

DeletedUser2469

Guest
ända problemet jag ser är ju om vi då skulle ha en nordisk server att de från Finland t.ex. kommer att prata engelska vilket kommer göra att de unga spelare från Sverige eller Norge t.ex. kommer inte kunna förstå vad de säger och på så sätt ha det svårt i alianser. sedan kanske det kommer bli många allianser som enbart består av spelare från ett land.
 

DeletedUser1216

Guest
ända problemet jag ser är ju om vi då skulle ha en nordisk server att de från Finland t.ex. kommer att prata engelska vilket kommer göra att de unga spelare från Sverige eller Norge t.ex. kommer inte kunna förstå vad de säger och på så sätt ha det svårt i alianser. sedan kanske det kommer bli många allianser som enbart består av spelare från ett land.

Vilket skitsnack. Kunnat engelska sen jag var 6år. Upp till var och en om man lär sig det vanligaste språket eller ej. Kan man det inte får man skylla sig själv. Finns ingen i ungdomen som inte kan engelska om dom inte är rent av lata.
 

DeletedUser

Guest
Erfarenheten säger dock att det kommer att bli väldigt mycket spioneri allianserna emellan för att försöka skaffa sig en fördel, första hand då från norrmän.

Får man fråga varför norrmän i första hand skulle ägna sig åt spioneri ifall det blir en nordisk server? :confused:

Iallafall tycker jag att idén är bra, och som någon redan har skrivit så kommer det säkert innebära att folk från samma länder håller ihop på den första världen, dock blir det nog fler samarbeten över nationsgränser om det blir fler världar och man börjar vänja sig vid att spela med andra och kommunicera på engelska eller någon härlig blandning av de nordiska språken.

Frågan är om det finns möjligheter för det här att hända?
Hade helt klart blivit en förbättring enligt mig om man hade fler aktiva spelare på en värld och inte så få som det i dagsläget är på de flesta SE världarna.
 

DeletedUser

Guest
Detta låter riktigt roligt! :)
Men om det nu skulle bli grupperingar så gör ju inte det så mycket eftersom att det då blir fler krig och enorm skillnad på aktiviteten! :p
 

DeletedUser

Guest
ända problemet jag ser är ju om vi då skulle ha en nordisk server att de från Finland t.ex. kommer att prata engelska vilket kommer göra att de unga spelare från Sverige eller Norge t.ex. kommer inte kunna förstå vad de säger och på så sätt ha det svårt i alianser. sedan kanske det kommer bli många allianser som enbart består av spelare från ett land.

Norrmän, danskar och svennar var det väl tal om nu, inga finnar. Skandinavien = inte Finland.

Jag tycker att det låter som en rolig idé, vore intressant att se hur det utvecklade sig. I början av servern kommer det säkert bli grupperingar efter vilket land man kommer ifrån, men som vi vet spricker allianser, slår ihop sig till nya allianser, spelare byter upp sig, spelare blir sparkade och det kommer blandas mer och mer. Jag tror att man i slutändan kommer se mer till geografiskt läge och vilka man trivs att spela med, kommunikationen går alltid att lösa på ett eller annat sätt.
Om ni går in på http://forum.no.grepolis.com/ och spanar runt lite så märker ni nog att man redan förstår det mesta som sägs.
 

DeletedUser2469

Guest
Tycker själv det kunde vara en kul ide. precis som många andra säger så kommer det bli grupperingar från början i vilket land man är ifrån men det kommer att splitras upp mer och mer och det kommer kanske i slutänden vara blandade allianser. Sedan får vi ju se hur mycket de från Norge växer, om de köper guld då de säger att de är så himla rika i det landet :p
 

DeletedUser

Guest
Nu borde det väll vara upp till Lothoria att lämna in förslaget till Tyskland då kanske? Kan inte vara så svårt att genomföra detta kan man tycka, och innogames lär ju tjäna mer på detta än en vanlig server.
 

DeletedUser

Guest
Har bevakat forumet en tid och detta låter mycket intressant, spelar själv EN-server endast just nu men blir det här verklighet kommer jag testa.
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp