screen shot?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
jag har tänkt ta en screen shot... efter många försök hittade jag rätt knapp men nu vet jag inte var bilderna hamlar... vet ni?
 

DeletedUser

Guest
Om du hittat knappen "Print Screen" så finns bilden i minnet och måste klistras in i ett grafikprogram. Har du inget av de bättre programmen installerade, kan man alltid använda sig av Paint som följer med Windows eller liknande.

Spara sedan bilden i formatet JPG alt PNG, där du självbestämmer var den ska ligga på hårddisken. Därifrån kan du sedan ladda upp bilden till t ex TinyPic, varifrån du sedan kan länka in bilden i forumet "or what ever"
 

DeletedUser

Guest
Använder du PC och Windows hamnar bilder i mappen Bilder som i sin tur finns under Mina dokument.
 

DeletedUser

Guest
Titta i papperskorgen, dom kanske ligger där ;)
Jag skulle nog starta om datorn annars och hjälper inte det får nog starta om den andra dator, den som sitter på axlarna ;), så kanske du kommer ihåg var de finns.
 

DeletedUser

Guest
Kära nån..
Öppna programmet Paint. Print screena det du vill ha. Gå in i Paint och klicka ctrl + v (klistrar in bilden). Sedan sparar du bilden på ett bra ställe i JPG-format.
 

DeletedUser

Guest
@nikita, på PC ligger bild mappen under användarens map, inte dokument, iaf på nyare operativsystem än XP ;)

@mini

1: printscreen

2: öppna paint

3: Håll inne CTRL och tryck V

4: Håll inne CTRL och tryck S

5: Spara någonstans där du hittar den

6: om du ska ladda upp den på nätet sen så kan jag rekommendera Snelhest upload, den är såpass simpel att använda att jag tvivlar starkt på att du behöver instruktioner för den ;)
 

DeletedUser

Guest
?

klickar på ctrl+V funkar inte att få upp nåt fönster...
 

DeletedUser4

Guest
@nikita, på PC ligger bild mappen under användarens map, inte dokument, iaf på nyare operativsystem än XP ;)

@mini

1: printscreen

2: öppna paint

3: Håll inne CTRL och tryck V

4: Håll inne CTRL och tryck S

5: Spara någonstans där du hittar den

6: om du ska ladda upp den på nätet sen så kan jag rekommendera Snelhest upload, den är såpass simpel att använda att jag tvivlar starkt på att du behöver instruktioner för den ;)

Där har vi den lättaste lösningen. Tackar för det och låser därmed tråden.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp