Säkerhetsfråga vid inloggning

DeletedUser1290

Guest
Hade gjort en snabb koll på alla servrar förutom Achilles. När jag skulle logga in där fick jag förutom användarnamn o lösen, en säkerhetsfråga med några tal jag skulle räkna ut innan jag öh blev insläppt. Ska det vara så?
 

DeletedUser1990

Guest
Weird.

Jag fick en sån nyss på Kappa. När jag varit inloggad en bra stund..

Tänker omedelbart att det är nån fjant som inte har koll på mitt o ditt som leker runt, men det kanske är nånting annat?
 

DeletedUser

Guest
Det är en funktion som kom i senaste uppdateringen, meningen är att den ska förhindra botar som skickar ut såna där spam massmejl om andra spel och liknande. Jag tror att den slumpar ut säkerhetsfrågorna, har fått den 1 gång på bägge servrarna jag spelar på, vid olika tillfällen.
 

DeletedUser

Guest
Precis som osten säger så är det ett bot-skydd för att förhindra användandet av botar till att bygga och träna trupper etc.
 

DeletedUser1290

Guest
Går det inte att lösa på annat sätt?

Det är fruktansvärt irriterande. Har fått upp den 2 ggr på achilles sen jag skrev här. Är rätt ofta online via android - web-baserat, och då är det tämligen bökigt när det hoppar upp.

Och jag kan bara ana hur förbannad jag kommer o bli när jag sitter o tajmar på sekunder och har många städer som ligger tätt i tid, när den rutan hoppar upp och orsakar att jag missar att skicka en eller flera .... vi hörs nog igen då ;)
 

DeletedUser

Guest
Går det inte att lösa på annat sätt?

Det är fruktansvärt irriterande. Har fått upp den 2 ggr på achilles sen jag skrev här. Är rätt ofta online via android - web-baserat, och då är det tämligen bökigt när det hoppar upp.

Och jag kan bara ana hur förbannad jag kommer o bli när jag sitter o tajmar på sekunder och har många städer som ligger tätt i tid, när den rutan hoppar upp och orsakar att jag missar att skicka en eller flera .... vi hörs nog igen då ;)

För att inte tala om klockan 6 på morgonen efter 3 timmars sömn när man knappt ser skärmen för att man är så trött ;)
 

DeletedUser

Guest
Och jag kan bara ana hur förbannad jag kommer o bli när jag sitter o tajmar på sekunder och har många städer som ligger tätt i tid, när den rutan hoppar upp och orsakar att jag missar att skicka en eller flera .... vi hörs nog igen då ;)


Angående den biten jag kan säga något om.
Det dyker upp en rapportsymbol när det är dags att fylla i och då har du 2min på dig att besvara den innan den låser fönstret. Så det ska inte vara några problem vid anfall/försvar.
 

DeletedUser1290

Guest
Angående den biten jag kan säga något om.
Det dyker upp en rapportsymbol när det är dags att fylla i och då har du 2min på dig att besvara den innan den låser fönstret. Så det ska inte vara några problem vid anfall/försvar.

Exempel: Du ska skicka ett 20-tal städer inom 5 minuter. Du har puls och är superkoncentrerad för du vet att du bara har några få sekunder mellan vissa. På den tiden ska du plocka upp staden, ladda om, tajma och skicka.
Mitt i allt detta rolig spännande dyker en larvig symbol upp, du måste släppa koncentrationen och tänka om för du ska dessutom räkna ut nåt fånigt tal. Jag lovar, största delen av spelglädjen försvinner ... jag är ju redan nu irriterad på att den dyker upp och jag måste släppa det jag pysslar med fast jag kanske bara sitter och bygger.

Mindre saker än ovanstående har fått mig att ta mina pengar och gå tillbaka till att spela poker igen ... jag lovar!
 

DeletedUser

Guest
Håller med maran här, kan man inte göra så att man får en "förvarning" tidigare än 2 minuter innan fönstret låser sig?
10 eller 20 minuter bör väl inte göra någon skillnad för en bot :)
 

DeletedUser

Guest
Håller med maran här, kan man inte göra så att man får en "förvarning" tidigare än 2 minuter innan fönstret låser sig?
10 eller 20 minuter bör väl inte göra någon skillnad för en bot :)

håller fullt med där börjar bli trött på den här rutan då jag ofta är trött också och tankarna ligger på strategier så kommer det där talet upp som man väldigt lätt svara fel på , speciellt på morgonen när man har försovit sig och snabbt ska fixa allt på grepolis fast att man är halvt borta och vet att man har 5min på sig att fixa byggköer mm
 

DeletedUser

Guest
Jag förstår att det kan vara riktigt irriterande ibland och att dessa kommer olägligt för det mesta. Ingen är ju inne på Grepolis för att räkna mattetal på det sättet.

Jag är helt säker på att spelet kommer vara rättvist nu när alla måste spela personligen. Hur dessa kommer upp och i vilka situationer kan ju du som spelare ha synpunkter på.

Om ni märkt att det kommer för tätt så kontakta support. Utan Er upplevelse kan vi inte rätta till det så det fungerar både som stopp för fuskare och inte förstör Er spelglädje.
 

DeletedUser1290

Guest
3 gånger på Kappa idag. Och ett par på dom andra servrarna oxå. Dessutom blir det aldrig rätt första gången man skriver svaret..... irritationen stiger och gränsen för vad jag fixar kommer allt närmare med stormsteg.
 

DeletedUser

Guest
3 gånger på Kappa idag. Och ett par på dom andra servrarna oxå. Dessutom blir det aldrig rätt första gången man skriver svaret..... irritationen stiger och gränsen för vad jag fixar kommer allt närmare med stormsteg.

hmm håller med dig lite för jag får inte ofta rätt första gången heller beror väl mest på att man inte ofta är så taggad på matteräknande :) det är ju ganska svåra tal som ska räknas ut
 

DeletedUser

Guest
Exempel: Du ska skicka ett 20-tal städer inom 5 minuter. Du har puls och är superkoncentrerad för du vet att du bara har några få sekunder mellan vissa. På den tiden ska du plocka upp staden, ladda om, tajma och skicka.
Mitt i allt detta rolig spännande dyker en larvig symbol upp, du måste släppa koncentrationen och tänka om för du ska dessutom räkna ut nåt fånigt tal. Jag lovar, största delen av spelglädjen försvinner ... jag är ju redan nu irriterad på att den dyker upp och jag måste släppa det jag pysslar med fast jag kanske bara sitter och bygger.

Mindre saker än ovanstående har fått mig att ta mina pengar och gå tillbaka till att spela poker igen ... jag lovar!

det h'ände migockså många gånger sitter där och ville timer in stöd till en spelare på kappaså kom det en fråga upp som ville veta vad summan var så min stöd komm försent och fiender tog över staden
 

DeletedUser

Guest
Vet inte om det har tagits upp men det gick inte att anfalla eller skicka deff eller kontrollera tid, efter att jag hade fått säkerhetsfrågan och svarat på den, var tvungen att uppdatera sidan. Lite irriterande när man skulle tima anfall!
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp