Ryttaren

DeletedUser

Guest
bryt du gärna ner mina argument, (som egentligen är motargument mot dina oerhört dåligt underbyggda teorier)men gör det på ett konstruktivt sätt. Ser gärna fram emot en vuxen och konstruktiv diskussion. Men att som du, ifrågasätta intelligensen hos den man diskuterar med, det är väl om något att sänka sig själv?? Dessutom vittnar det ju om en mycket dålig social kompetens och oförmåga att föra och genomföra ett civiliserat samtal.
 

DeletedUser

Guest
bryt du gärna ner mina argument, (som egentligen är motargument mot dina oerhört dåligt underbyggda teorier)men gör det på ett konstruktivt sätt. Ser gärna fram emot en vuxen och konstruktiv diskussion. Men att som du, ifrågasätta intelligensen hos den man diskuterar med, det är väl om något att sänka sig själv?? Dessutom vittnar det ju om en mycket dålig social kompetens och oförmåga att föra och genomföra ett civiliserat samtal.

Okey, men nu vet jag inte om jag spelar för att vare sig få vänner, socialt umgänge etc. Ett civiliserat samtal har man när man har en diskussion och med verkliga förutsättningar och jämför något och ger dessa samma förutsättningar vilket jag gjort.
Att någon sedan vill förändra grundfakta och ge en part/del i jämförelsen andra förutsättningar för att "verka" bättre är inte seriöst.

Att du sedan kallar mina faktiska och exakta beräkningar för dåligt underbyggda teorier vittnar också om att du inte ens förstår vad de säger, så då blir argumenten i stället att man inte är social kompetent eller civiliserad i sitt språk.

Faktum är att du inte hänger med ...

Edit
... trots att det är vanlig enkel matematik + - * / (dvs Addition, Subtraktion, Multiplikation och Division), vilket man har ganska klart för sig när man börjar i 4:e klass.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
jag bryr mig ärligt talat inte alls om varför du spelar. Jag bryr mig däremot om den ton du har i detta forum, den är ofta undermålig. Du har inget intresse av att lyssna till andra synpunkter utan vill gärna ha sista ordet, och när dina argument tryter så är du nedvärderande mot dina medspelare/forumsskribenter. Tycker det tyder på en social omognad.

Vad gäller att ändra grundfakta? Ja det gjorde du ju galant, först gällde frågan slungor kontra ryttare. Därefter blandar du in hoplitar, skapar orealistiska "låtsaslekar" för att "bevisa" din sak.

Grundsaken är att du ifrågasatte ryttarens existens och menar att slungkastaren gör ett bättre jobb, jag försvarar ryttaren i vissa sammanhang, vill inte kategoriskt rata den, utan ser den som ett komplement till andra vapenslag som behövs mot vissa typer av försvar.

Kan mycket väl vara så att jag inte "hänger med"..men jag respekterar iaf ALLAS åsikter, och ser dom som just åsikter/synpunkter utan att nedvärdera den som framför dom.
 

DeletedUser

Guest
Självklart behövs en balansering i slagvapen så att vi får ett truppslag som är ett jämbördigt alternativ till slungor och hopliter vad gäller tidsåtgång och kostnad. Nu brukar det inte vara snabbt truppbygge och brist på råvaror som är det som fäller en spelare i det långa loppet, utan möjligtvis brist på social kompetens och bristande aktivitet.

Ryttaren fyller redan nu en viktig funktion tycker jag, med sin relativt höga slagstyrka mot motsvarande försvarsstyrka på defftrupp, så kanske bör man istället satsa på rekryteringstid och/eller råvaruåtgång i balanseringen istället för att öka slagstyrkan.
Ryttaren är en bra allroundenhet, och det bör åtminstone finnas med några lass med ryttare om man kör på en osedd spelare, dvs går på kraft. Kör man på en sedd spelare så bör man såklart inte använda dom mot ett starkt hoplit eller vagnförsvar, lika lite som man använder slungor mot svärd.

(För upplysnings skull ska tilläggas att jag både har blivit av med städer, och tagit tillbaks dom) :)

Det verkar vara någon gunstkraft i detta inlägg som gör att alla svarsinlägg försvinner.
 

DeletedUser

Guest
jag bryr mig ärligt talat inte alls om varför du spelar. Jag bryr mig däremot om den ton du har i detta forum, den är ofta undermålig. Du har inget intresse av att lyssna till andra synpunkter utan vill gärna ha sista ordet, och när dina argument tryter så är du nedvärderande mot dina medspelare/forumsskribenter. Tycker det tyder på en social omognad.

Vad gäller att ändra grundfakta? Ja det gjorde du ju galant, först gällde frågan slungor kontra ryttare. Därefter blandar du in hoplitar, skapar orealistiska "låtsaslekar" för att "bevisa" din sak.

Grundsaken är att du ifrågasatte ryttarens existens och menar att slungkastaren gör ett bättre jobb, jag försvarar ryttaren i vissa sammanhang, vill inte kategoriskt rata den, utan ser den som ett komplement till andra vapenslag som behövs mot vissa typer av försvar.

Kan mycket väl vara så att jag inte "hänger med"..men jag respekterar iaf ALLAS åsikter, och ser dom som just åsikter/synpunkter utan att nedvärdera den som framför dom.

Nu börjar det bli alldeles för mycket OT så ...

Jag respekterar andras åsikt. Och jag har sagt att jag inte kan påverka din och det är inte dig jag argumenterar med heller bara visar på att dina argument inte håller om de olika enheterna ges samma förutsättningar.

Att inte förstå enkel matematik tyder på något mindre intelligens än vad man borde ha om man går in i en diskussion och uttrycker att ett realistisk men framför allt ett exempel där alla enheter har samma förutsättningar utifrån en 1x server är oerhört dåligt underbyggda teorier är inte bara ett ociviliserat argument utan ett rent och skärt ett sakfel. Mer korrekt än Exemplet mellan Spelare A, B och C kan du inte få.

Du får gärna konstruera ett scenario så länge du håller dig till sakliga förutsättningar för samtliga inblandade enheter så ska jag visa att mina valda enheter vinner över dina.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ryttaren är en förvånansvärt stark enhet redan, med utmärkt hastighet och byteskapacitet. Den saknar 'naturliga' fiender och är endast hårt kontrad av mytiska enheter (pegas, medusa). Den är dock alldeles för dyr i jämförelse med t.ex. slungare.

Förslag:

+ 2 ytterligare attackpoäng (till ett totalt av 57 atk/enhet eller 19 atk/befolkning, vilket skulle betyda att den går 1:1 mot stridsvagnar)
+ Silverkostnad 295 (ned från 324 silver)
 

DeletedUser

Guest
ett enkelt och realistiskt scenario: du har 11 städer på en ö, en av dom är under belägring, i den belägrade staden står 9k biremer, 2500 svärd, 5000 bågar, 1500 hoplitar 1500 vagnar. uppgift bryt belägringen med minst antal mo.

Du som gör det OT..jag försöker hela tiden komma tillbaka till din kärnpunkt, ryttaren är INTE död och begraven till förmån för slungkastaren.
Och än en gång tycker du till om min intelligens..undanber mig kommentarer som är personliga eller som nästan kan räknas som personliga påhopp, kan du prova att föra ett civiliserat samtal?
 

DeletedUser2748

Guest
Ryttaren är absolut mycket förmånlig och stark enhet ,lite dyr bara men det är värt.
 

DeletedUser

Guest
Här spårar ni ur. Denna tråd ska handla om balansering av ryttaren. Återgå till ämnet är ni snälla.

Med vänlig hälsning Rockolga
 

DeletedUser1978

Guest
Ryttaren är en förvånansvärt stark enhet redan, med utmärkt hastighet och byteskapacitet. Den saknar 'naturliga' fiender och är endast hårt kontrad av mytiska enheter (pegas, medusa). Den är dock alldeles för dyr i jämförelse med t.ex. slungare.

Förslag:

+ 2 ytterligare attackpoäng (till ett totalt av 57 atk/enhet eller 19 atk/befolkning, vilket skulle betyda att den går 1:1 mot stridsvagnar)
+ Silverkostnad 295 (ned från 324 silver)

Håller med här, och vill gärna sänka rekryterinstiden med så att den är i paritet med tiden för 3 slungor.
 
Topp