Roligt att spela ?

DeletedUser

Guest
Hejsan,

Varför är vissa toppspelare så arroganta,spydiga och förnedrande mot nybörjarspelare ?
Vi spelar för att vi tycker att det verkar roligt detta spelet,men får man en massa spydiga kommentarer då blir det inte roligt längre,jag kan då förstå att många slutar,men det är kanske det toppspelarna vill.

Jag själv tycker detta spelet är kul och vill lära mig så mycket som möjligt av detta spelet.

Kramisar.
 

DeletedUser3174

Guest
Du har rätt inställning, man spelar för att det är kul!

Alla spelare är inte elaka, du har väl bara haft otur med de du träffat på hittills =)
 

DeletedUser3025

Guest
för att dom i toppen kan inte ta städer av varandra *duckar* då går man på dom nya..
 

DeletedUser

Guest
Då undrar man,om dom inte vill ha en juste och hård fight mot varandra,med samma förutsättningar.
Tänk så mycket dom kan lära ut istället och visa lite hyfs och fason,och var har all respekt mot medmänniskor tagit vägen.

Jag själv försöker alltid köra en vänlig ton,även om jag förlorar eller vinner.

Vissa som förlorar förklarar bort det och vissa som vinner är stora och förnedrande i munnen.
Nej fram för respekt inför varandra,vi är bara några som vill spela och ha roligt.
 

DeletedUser2937

Guest
Nej dessa uppblåsta GP divor som tror att dom är gudabenådade för att dom spelat på ett par gamla server vill inte lära ut. Dom trivs bäst i sina "elit" allianser där dom tryckt ihop sig och sitter och skryter om gamla bedrifter.

Visst kan dom ett par knep eller två som dom lärt sig på resans gång men mycket bättre än oss "vanliga" spelare är dom inte :)

Fick min kämpaglöd och motivation av dessa dryga spelare när jag var nybörjare.

Hoppas dom har samma effekt på dig ;)
 

DeletedUser

Guest
Jo jag spelar på ändå,fast jag kände för att skriva av mig.

Måste tillägga att det inte är alla toppspelare som saknar hyfs och fason,finns många som är bra och respektfulla också.
 

DeletedUser

Guest
Jag vill nog tillägga att det är Många små spelare och nybörjare som är Riktigt otrevliga i tonen ibland med! ;)

Jag minns på min första server när jag hade 4-5 städer och anföll en som just grundat din andra.. ojojoj de var inga trevliga ord som kom från den stackaren :/

Jag instämmer dock tillfullo, attityden som finns hos viss spelare (stora som små) är väldigt tråkig! Men problemet ligger tyvärr inte bara här på grepolis.se. Hela "IT-generationen" har genom att kunna sitta bakom en datorskärm och moppsa sig utan att få stå till svars för sina handlingar även börjat bete sig så i verkliga livet. Själv har jag passerat 25, men jag möter då å då 15-18 åringar som är Extremt kaxiga och kastar ur sig nästan vad som helst och behandlar folk i som direkta omgivning som skit! Förnedrande och sexistiska kommentarer är vardag för dessa människor vilket normaliserar beteendet och gör det till en ond spiral :(

Blir man mött med en sån attityd är de ju också lätt att svara med samma, och ibland även inleda en konversation med den attityden för att "alla andra" gör det.

Personligen tror jag detta är ett resultat av uppfostran.. Många av dagens ungdomar (där detta beteende i mina ögon verkar vara vanligast) har föräldrar som växte upp under eran med "självuppfostran" där föräldrarna lät barnen lära sig själva och inte hade så stor koll på dom. Och man uppfostrar ofta sina barn antingen enligt dagens normer eller som man själv blev uppfostrad. Grundidén med självuppfostran må vara god, men som ung behöver man guidning för att hitta rätt väg så i praktiken fungerar den inte lika bra.. Ett bra exempel på vad som händer utan guidning av vuxna människor är ju boken: Flugornas Herre..

Jag är rädd att detta är något vi får leva med, vi som orkar stå emot får sprida så mycke glädje vi kan istället och försöka omvända de bittra, kaxiga, glåpordkastande, vilsna själarna mot en gladare och positivare attityd :) För allt är faktiskt roligare om man har ett leende på läpparna! :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Tack mina kära vänner,nu ser jag att det är fler som tycker som jag.
Den där boken "Flugornas Herre" har jag inte läst,vem har skrivit den,blev intresserad ?

Kanske skulle starta en allians med bara trevliga och glada och respektfulla medlemmar.

Kram,
Sofia.
 

DeletedUser3025

Guest
det finns en sån allians. gröngölingarna =P
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det var ju bra att det finns en sådan.

Sedan är det så att hellre en ärlig fiende än en falsk vän .
 

Ylmer Jr

Member
Nu tycker jag faktiskt att det är hög tid att vi ALLA på Pi tar varandra i händerna och sjunger "We shall overcome", sen kanske vi ska uppvakta innogames så de tar bort den där otäcka revoltfunktionen på världen och att istället för att anfalla så åker man till andra städer och hälsar på? Som det är nu uppmuntrar de bara till våld och det leder till en grogrund av osämja.

Kanske man istället kan ge den andra staden blommor och dikter man själv skrivit isf att skicka in stora elaka katapulter och håriga karlar med slungor? Om ingen är hemma i staden och kallar ut välkomstkommittén (det som förut hette milis) då kan man kanske kratta gräset lr måla om muren för att vara snäll?

Sen är det förståss på sin plats att skuldbelägga någon och likt Molly tycker jag vi bör kriminalisera föräldraskap för det leder endast till otrevliga personer på Grepolis :( Bättre med barnhem för hur många som spelar är uppväxt på såna?

Ifall nån har gitarr så kan jag stå för sången
http://www.youtube.com/watch?v=RkNsEH1GD7Q

Må profeten välsigna er alla och låta oss vakna upp i en snällare värld imorgon

mvh
Y
 

DeletedUser

Guest
Haha,trevlig vridning på ämnet.

Kanske skulle införa 18 års gräns på spelet,nej nu är det faktiskt inte bara barn och ungdomar som vräker ur sig otrevligheter,finns en hel del vuxna också.

Kanske är det så att dom sitter skyddade bakom en skärm och ett nickname och då vet så kallat ingen vem dom är,då passar det tydligen att vräka ur sig än de ena och det andra,men dom är faktiskt inte skyddade som dom tror,det går att spåra dom.

Folk idag har glömt respekt,moral och etik,ingen idag vet vad det är.

Jag själv är 58 år,så jag anses kanske gammalmodig i mina åsikter.
 

DeletedUser

Guest
Nä 18 års gräns gör ingen skillnad.

Men! Ger man sig in i leken får man leken tåla, och då kan man väl försöka göra det på ett sportsligt sätt ;) Givetvis kommer vissa i en del lägen känna sig överkörda! Men det är en del av spelet. Det gäller att hålla ut, den envise kommer komma långt..

Verbal (i textform) bajskastning är bara onödigt. :) Problemet är dock mer av ett samhällsproblem än ett grepolisproblem om någon skulle få för sig att fråga mig om min åsikt. Så det går kanske inte göra så mycke åt saken ;)

Nu ska jag återgå till att reta gallfeber på fiender och bemöta eventuella glåpord med Cumbaya och ducka för potentiellt flygande pajer och bajsklumpar ;)

:cool:
 

DeletedUser

Guest
Hahahahahahahaha, kiknar av skratt Ylmer , du glömde blomsterkransarna istället för hjälmar ;)
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp