Revolt, hur fungerar det?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Både och skulle jag säga, under period #1 så kan du bygga mur, träna trupper, dra in extra understöd från alliansen och hoppas du kan mota koloniskeppet när det anländer under period #2.
Under tiden kan ni även passa på att anfalla spelaren ifråga, lyckas ni sänka koloskeppet eller mosa ihop hans trupper så kanske han fegar ur och väljer att gömma sitt koloskepp istället för att skicka iväg erövringsanfall.

Hela poängen med Revoltsystemet är att det ska bli lättare att förstå hur man ska stötta sina allianskamrater och andra polare. Man ska alltid skicka understöd till sina vänner, skulle koloniskeppet väl hinna igenom under period #2 så tas staden över direkt och då måste den erövras tillbaka. Det finns alltså inget tillfälle där man måste anfalla sin allianskompis för att bryta en erövring som på alfa.
Alltså, Understöd alltid allianskompisar.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Måste alla trupper/skepp slås ut för att ett koloniskepp ska kunna ta staden ?

Om en revolt har startats och ett koloniskepp inkommer på "rätt tid" d.v.s 12-24 timmar efter revolten startats så erövras staden ögonblickligen om jag förstått det hela rätt.

Min fråga är om samtliga soldater och skepp måste ha slagits ut av erövraren för att denne ska få staden ?

Antag följande:

* Försvararen har 50 biremer och 50 brännare i försvar.

* Anfallaren kommer med 60 brandskepp, 1 koloniskepp och tillräckligt med trupper i transportbåtar för att vinna landstriden(landstriden är oväsentlig i det här exemplet)

* Enligt simulatorn är det första som händer att anfallaren förlorar 37 brandskepp(23 kvar) men slår sönder de 50 biremerna. Det nästa som händer är att de 23 brandskeppen blir uppätna av varsin brännare(27 kvar).

* Kvar är då 27 brännare för försvararen och ett koloniskepp för anfallaren.

Lyckas erövringen då ?
 

DeletedUser

Guest
Varför står det inget i spelhjälpen om "Revolt"?

När man lanserar något nytt spelsätt/spelsystem bör man väl även skriva ner hur det fungerar.

Som synes är många osäkra...
 

DeletedUser

Guest
@Alias
Ett koloniskepp kan aldrig påbörja en erövring, Alfa, eller erövra en stad, Beta, om alla medföljande krigsskepp och/eller alla medföljande marktrupper har slagits ut. I din specifika fråga så kan ett koloniskepp inte erövra en stad med 27 kvarvarande brännare i.

@nossIrak
Tycker att den här tråden besvarar de flesta frågorna, och så snart allt verkar vara utklarat och alla frågetecken uträtade ska jag skriva ihop allt i en guide för forumet och wikin.
 

DeletedUser

Guest
Hejsan alla

Om en spelare bara har en by kan man då erövra den?

Kanske dum fråga. Men det innebär ju att den spelaren bara försvinner från spelet och kartan, antar jag.

Noob här :confused:
 

DeletedUser

Guest
Hejsan alla

Om en spelare bara har en by kan man då erövra den?

Kanske dum fråga. Men det innebär ju att den spelaren bara försvinner från spelet och kartan, antar jag.

Noob här :confused:

Ja det kan man, det finns inget säkert skydd i det här spelet utan förlorar man sin sista(enda) stad så får man börja om igen bara :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp