Resurser som försvunnit

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Något knäppt hände mig idag.

Jag loggade in för att bygga lite trupper och vad ser jag?
Jo i en bs stad hade jag nästan slut (under 500) sten och i en birem stad hade jag ungefär lika lite silver. De andra två resursfälten var i bägge städerna i princip fulla.

Detta är väldigt skumt eftersom sten är den resursen som det behövs minst av när man bygger bs och silver behöver man mist av när man bygger biremer. Jag har inte lagt in silver i grottan sen jag byggde biremer sist (alltså borde inte silvret vara slut medan träet var på max) och jag har inte byggt något på någon av städerna på länge, jag har bara byggt bs respektive biremer i dom.

Någon som har en vettig förklaring på detta eller spökar det?
 

DeletedUser

Guest
Jag antar att du inte blivit plundrad eller skickat iväg resurserna eller?
 

DeletedUser

Guest
Något knäppt hände mig idag.

Jag loggade in för att bygga lite trupper och vad ser jag?
Jo i en bs stad hade jag nästan slut (under 500) sten och i en birem stad hade jag ungefär lika lite silver. De andra två resursfälten var i bägge städerna i princip fulla.

Detta är väldigt skumt eftersom sten är den resursen som det behövs minst av när man bygger bs och silver behöver man mist av när man bygger biremer. Jag har inte lagt in silver i grottan sen jag byggde biremer sist (alltså borde inte silvret vara slut medan träet var på max) och jag har inte byggt något på någon av städerna på länge, jag har bara byggt bs respektive biremer i dom.

Någon som har en vettig förklaring på detta eller spökar det?



någon har tjuvat säkert den frenetiske mannen
 

DeletedUser834

Guest
Jag tror faktist att det är som Interface säger.Kolla om du satt på funktionen att du inte vill ha handelsrapporter.

Annars kan det vara så att du har byggt lite biremer eller bs dagen innan och att då all silver och sten försvunnit.
 

DeletedUser

Guest
någon har tjuvat säkert den frenetiske mannen

Hahaha det måste vara han! :D

Jag antar att du inte blivit plundrad eller skickat iväg resurserna eller?

Nix, kollade genom rapporterna direkt och hade inte fått ett enda anfall mot dom städerna på bra länge.

Att jag skulle ha skickat iväg resurserna var min första tanke, men för det första så är jag säker på att jag inte har gjort det och för det andra; eftersom jag bara hade ca 500 kvar av den resursen så betyder det att jag måste ha skickat iväg alltihop för ungefär en halvtimme sen, vilket jag inte kan ha gjort eftersom jag inte var hemma och för det andra så kan man bara skicka iväg 15k resurser när man har max utvecklad marknadsplats.


Jag tror faktist att det är som Interface säger.Kolla om du satt på funktionen att du inte vill ha handelsrapporter.

Annars kan det vara så att du har byggt lite biremer eller bs dagen innan och att då all silver och sten försvunnit.

Att jag skulle ha byggt biremer och bs dagen innan, vilket jag för övrigt gjorde, förklarar inte saken. Som sagt behöver man ruggigt lite sten när man bygger bs och ruggigt lite silver när man bygger biremer vilket innebär att nästan allt av den resursen är kvar efter att man har byggt, för att inte tala om hur fullt lagret borde vara dagen efter.

Nä hörni, team fix förklaring verkar mest logisk, den frenetiske mannen har kommit i sin båt, hela vägen från 2.0 och hit, för att sedan stjäla rubbet.
 

DeletedUser378

Guest
Skulle vilja be dig göra som så att du skickar in detta som ett ärende till supporten så vi kan skicka det vidare därifrån som "bugg" till våra programmerare.
 

DeletedUser

Guest
Skulle vilja be dig göra som så att du skickar in detta som ett ärende till supporten så vi kan skicka det vidare därifrån som "bugg" till våra programmerare.
Ok, ska jag ta med alla mina rackarns argument eller räcker det med att jag förklarar vad som hände?
Dom kanske tror att jag bara är en noob som har "råkat" skicka iväg alltihop i omgångar en halvtimme tidigare och glömt bort de :)
 

DeletedUser378

Guest
Självfallet. Jag låter den vara öppen tills frågan är besvarad alt att du önskar att jag stänger den.
 

DeletedUser

Guest
ok. menade förstås admin inte mod :)

så det är purky. såg nu att jag har en annan epsi begäran liggandes sedan 2011-05-20 som jag inte har fått svar på. Så lång tid ska de väl inte ta? :p
 

DeletedUser378

Guest
Så lång tid skall det verkligen inte ta. Skall se om jag kan luska fram någonting.
 

DeletedUser378

Guest
Ser ut som det gav lite utdelning att jaga folk :)
Dock måste jag ta bort ditt meddelande eftersom supportmeddelanden skall stanna i supporten och inte diskuteras på forumet.
Vad gäller den andra frågan så dra den till mig privat så ska du få svar där.
 

DeletedUser

Guest
Ok, då räcker det väl med att säga att jag fick svar från supporten och så kör vi en sån här:
*hänglås* :D
 

DeletedUser378

Guest
Hmm... ja du osten ditt hänglås verkar inte ha funderat.

Låt mig prova.

*Hänglås*
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp