Reklam för andra spel

DeletedUser

Guest
Hej, har nu fått dessa mailen inne i Grepolis värld Kappa:

-----

Ett ekonomiskt simulering spel för riktiga pengar kan du ut av det bjuder:


Try making real money by playing an online free to play simulator


----

Hi. Whenever you're interested in trying an online browser game in which u can make real cash simply by plain' few minutes per day u can try this out. There are players who withdrew even more then 10.000 euros allready. You can check the stats on the home page. :)

I made arround 500 Euros in 1 year or so, maybe u can do better, you never know :)
Cheers!


----

Jag vill inte att du ska regga dig via nån länk till nått skitspel som gör att jag tjänar en massa. Nej jag vill bara tipsa dig om ett av de fetaste rollspelen som finns online. Det heter: Renässansens Kungadömen
Googla det och regga dig som vanligt via hemsidan om du tycker det verkar fett. Vill du ha extra hjälp så skriv till Ideefix som är borgmästare så kan han lotsa dig genom alla guider.
Mvh Terac


----

De två översta fick jag igår och idag medans det nedersta fick jag för ett bra tag sen. Har även fått några till men som jag inte kan hitta för närvarande.

Jag undrar om detta är tillåtet? avsändarna är alla olika och de två senaste verkar inte ha spelat nått överhuvudtaget.
Kan man markera det som spam inne i Grepolis?

Börjar oavsett vad bli väldigt trött på dessa :(

Mvh
Sorensen
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hej hej

Ja, bredvid Avsändarens namn på översta raden i meddelandet finns det ett litet rött utropstecken som du kan använda. Klicka på den och meddela oss gärna så vi kan åtgärda det. Det är inte tillåtet att göra reklam för andra spel.

Med vänlig hälsning Rockolga
 

DeletedUser

Guest
Tog bort länkarna då det inte är tillåtet på forumet heller.
 

DeletedUser

Guest
Fick ett sånt själv:/ men pallar inte porta, eftersom att det är kefft.
 

DeletedUser

Guest
Well well well, if it isn't Mr. Sorensen =)

Kommer ni inte ihåg honom rockis å tott? CNs ursprungliga anfallsgeneral, det var minsann inte igår!

On topic så har det de senaste dagarna trillat in en 2-3 spam-mejl på Iota också, varför nu helt plötsligt?
 

DeletedUser

Guest
Har trillat in samma spam-mejl på Kappa som på Iota, säkert 2-3 stycken som Osten säger...något speciellt som har hänt?
 

DeletedUser

Guest
Det går i omgångar då spel där man spelar för ett speciellt land etc och har en fördel av att vara många försöker rekrytera spelare som redan lägger tid på online-spel. Givetvis är detta ingenting vi vill ha på Grepolis.
Det handlar också om spelare som tjänar på att rekryterar andra och därför skickar "sin" länk som göra att den får fördelar för alla som registrerar sig via den.

Vill även passa på att varna alla för att trycka på dessa länkar då det dels kan var virus och annat som sprids men även obehagligt innehåll.
 

DeletedUser

Guest
Jamen javisst är det jag, en ny tid i en ny värld med nya utmaningar men med maffi'a gamla minnen CheddarBob! ;)

Väldigt tråkigt att denna typ av marknadsföring praktiseras. Men det är väl inte mycket mer man kan göra....
 

DeletedUser

Guest
får man göra reklam via sin grepolis profil i spelet för en facebook sida?
 

DeletedUser

Guest
får man göra reklam via sin grepolis profil i spelet för en facebook sida?

Det beror på facebooksidan. Du får inte använda spelet till någon form av marknadsföring - vilket inte är helt specifikt men du kan ju få ett hum om vad som gäller. Är det en fansida för din hund eller nåt så ska det inte vara något problem =)

Använd sunt förnuft. Du får ju länka till exempelvis en filmtrailer trots att det är en sorts marknadsföring, beror på vad man tolkar in i begreppet.
 

DeletedUser

Guest
Det är en sida med roliga bilder, den är idéell, inget sätt att tjäna pengar.
 

DeletedUser

Guest
nu fick jag denna mejl Jag inbjuder dig till ett strategispel som kommer att fängsla, är det konto gratis, vilket du enkelt kan tjäna riktiga pengar medan scurt.Vino och du och du övertyga dig själv att du har inget att förlora.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Rapportera gärna sådana så kan vi göra något åt dom. Tog bort länkarna entersandman1607, eftersom dom inte är tillåtna här heller.
 

DeletedUser

Guest
ok ska tänka på det nästa gång att förfalska länkrarna så att de är ogilltig :)
 
Topp