Regler och banning?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag har varken funnit på länken "spelregler" och knappen "forumsregler" funkar inte...

Så är det nånstans det står skrivet om att man kan bli bannad på gp servern utan att ha brytit några regler (cheating, glitch etc)?


Jag har inte sett någon regel att man kan bli bannad från en server för att man uttryckte sina åsikter här på gp-forumet!?


Var snäll refera länk samt citat på regeln som stödjer ert aktion...

mvh ZanaxXx
 

DeletedUser

Guest
det beror vad man skriver kanske för många fula ord???
 

DeletedUser

Guest
Då försöker jag om från början.

Innan jag börja spela här, har jag varken funnit ett korrekt svar vart gå gränsen för banning?
Är det förknippad mellan servern och gp-forumet har jag aldrig fått ett helt svar av det utan hela regelboken är rakt av diffust och kan (forum/admin) anpassas sig efter efter sitt eget behag.

Självklart är grepolis ett företag och kan avgöra vad för regler och kan begränsa yttrande frihet, de behöver inte följa efter svenskt lag.

Men en fungerande regler sida hade varit allt för mycket underlättad för både partner utan att skapa en förvirring eller spänning utan man kan hänvisa efter den § när man brytit.

Ifall man anser att en gp spelare har beted sig för allt illa, bör man även konfrontera med en dialog officielt eller inofficielt på ett moget sätt innan man beslutar för en banning. För tydligen skapade ni ett nyligen regel som jag aldrig har sett eller läst förrut.

mvh ZanaxXx
 

DeletedUser

Guest
Mods...var vänlig inte ta bort mitt tråd, för då efterliknar allt för mycket av travians mods omogna sätt att cencuera allt för att slippa svara eller rensa i en tråd.

mvh Z
 

DeletedUser

Guest
Vänligen observera att vi reserverar rätten att stänga av eller genomföra förseelser även om spelaren/personen inte har brutit mot ovanstående formuleringar/regler.

Alltså; bestraffningar kan variera beroende på hur allvarligt vi anser regelbrottet är. Det kan ha konsekvenser ingame, men då har man oftast fått varningar innan.

Vill du diskutera ett specifikt fall så är du välkommen att pm:a mig eller skriva ett mail till Gaffel: patrik.persson@innogames.de

Diskussioner om bans är inget vi vill ha på vårat forum, det står även i reglerna för forumet. Om något är oklart rent generellt så svarar vi såklart på det.
 

DeletedUser

Guest
nu förstår jag tack en jag är inte trådens skapare ;)
 

DeletedUser

Guest
Alltså; bestraffningar kan variera beroende på hur allvarligt vi anser regelbrottet är. Det kan ha konsekvenser ingame, men då har man oftast fått varningar innan.

Vill du diskutera ett specifikt fall så är du välkommen att pm:a mig eller skriva ett mail till Gaffel: patrik.persson@innogames.de

Diskussioner om bans är inget vi vill ha på vårat forum, det står även i reglerna för forumet. Om något är oklart rent generellt så svarar vi såklart på det.

Hej Purky.

Läs mitt inlägg ovan, det står att det går inte läsa era forumsregler då forums regelknappen är inaktiverads och tillåter endast teamet tillgång ditt.
Därför uppmanar jag er vill ni få en fungerade bra forum, aktiveras forumregel -knappen tillgänglig till alla, så vi kan läsa åt oss reglerna.

ZanaxXx, du har inte behörighet till den här sidan. Det kan bero på en av flera anledningar:

1. Ditt användarkonto har inte rätt behörigheter för att komma åt den här sidan. Försöker du att redigera någon annans inlägg, komma åt administrativa funktioner eller andra system som kräver särskild behörighet?
2. Om du försöker att posta, kan administratören ha stängt av ditt konto, eller det kan vänta på aktivering.
 

DeletedUser

Guest
Jaha, då förstår jag, det var lite otydligt.

Det skall naturligtvis åtgärdas så snart som möjligt.
 

DeletedUser

Guest
Tack Purky...nu funkar det.


Om du stängs av från forumet, är det inte tillåtet att skapa ett nytt konto för att kringgå avstängningen. Detta kan leda till en månads förlängning och om det så inte hjälper kan det även till slut drabba in-game kontot.



Övrigt
Om du är osäker på något som kanske är emot reglerna eller ej, vänligen passa då på att kontakta en moderator och fråga så att alla osäkerheter försvinner. Det är bättre att vara på den säkra sidan och glöm inte den främsta anledningen till att vi allihopa skriver på forumet, vi delar alla ett stort intresse för spelet och dess trivsel!


Personen blev direkt avstängd både från forumet och in-game efter han gav en fråga samt reflektion till en av er i teamet...
Detta som gör confuse att era regler går emot varandra.

Vänligen observera att vi reserverar rätten att stänga av eller genomföra förseelser även om spelaren/personen inte har brutit mot ovanstående formuleringar/regler.

=/

mvh Z
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Eftersom detta är ett enskilt fall så är det inget som ska diskuteras här, men personen i fråga ska få svar på varför han blivit avstängd, det kan dock dröja lite.

Har du fler funderingar kring just detta fall så ber jag dig som sagt att kontakta antingen mig via pm eller Gaffel via mail.

Låser denna tråd nu då problemet med forumsreglerna är löst och det andra handlar om en enskild avstängning.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp