Rapport

DeletedUser

Guest
konstit

Jag håller med dig detta var underligt. Min kusin fick ett liknande anfall mot sig men hon hade inte samma mängd gubbar hon hade svärd i stället för bågar men hon klarade sig väldigt bra Vilket förvånade mig när hon visade sin raport.
det va konstigt håller med dig.:confused:
 

DeletedUser

Guest
Jag tänker mig att att det gemensamma försvaret stärkt av stadsmur och torn skulle ge mig en fördel. Men i detta fall verkar det funka med att anfalla med ett få soldater. Jag förlorade även en massa milis. Ska det vara så här så är detta inget taktikspel man betalar för.
 

DeletedUser378

Guest
Du kan snabbt kolla om det hela stämmer i simulatorn. Och med siffrorna som finns i din rapport så stämmer dina förluster alldeles utmärkt.
Antagligen berodde dina höga förluster på att ditt försvar till största del består av bågskyttar. Vilket råkar vara den sämst försvarande enheten mot riddare. Vilket anfallande part använde som majoritet i sitt anfall.
 

DeletedUser

Guest
hmm, har sett nått liknande när jag simulerade ett anfall,

upptäckte att efter ett ett tag när man är över det antal trupper som krävs för att lyckas så förlorar man bara mer trupper om man ökar mängden off...

verkar som att striderna kör på någon typ av procentsatts, anfall A har en anfalls procent på 90%, försvar B har en försvars procent på 110%

B vinner, men om B ökar mängden trupper så ändras inte procenten eftersom att den redan har vinst, däremot blir det mer trupper som As 90% kan göra skada på :S

notera att detta bara är vilda gissningar
 

DeletedUser

Guest
Ju mer trupper du anfaller med desto mindre blir dina förluster.
Sedan är ju lyckan, rådgivare, mur, torn och forskning som kan jämna ut och/eller förändra utgången.
 
Topp