Ranker i forumet.

DeletedUser

Guest
Hej!

Jag har varit i forum som detta förut och i visa har man 'ranker' som man får när man skriver, alltså ju mer man skriver ju högre rank får man.

Detta har dom i tex den engelska grepolis forumet, dom har även extremt mycket servrar där! O.O

Engelska grepolis forumet.

Jag skulle vilja få det infört här på svenska forumet.
 

DeletedUser

Guest
Vi har en annan variant av detta. När du skrivit tillräckligt många inlägg går du från junior member till senior member istället.
Jag säger dock inte att det som engelsmännen har inte är möjligt, vi får se vad förslaget får för respons från andra medlemmar (och sen om det överhuvudtaget är möjligt att genomföra).
 

DeletedUser

Guest
min erfarenhet av detta är att det bara blir hög risk för "troll" som man kallar det, folk som bara skriver för att höja sin rank...

är själv medlem på ett annat forum där dom räknar antalet inlägg och visar det som vi gör med junior/senior members här, dock är problemet att detta bara lett till att folk kommer med fullständigt onödiga kommentarer som inte tillför nått, varför? för att dom ökar sin räknare på det viset...

dessutom så brukar flesta som är intresserad av nått liknande själva ha rätt bra koll på vem som är aktivast ändå, brukar synas rätt tydligt ;)
 

DeletedUser

Guest
Ja absolut! Men det kan också få folk att vara mer aktiva. Man kan ju alltid rapportera inläggen som är gjorda av troll ;)

Purky: Ja, jag så att vi hade det nu men det andra systemet skulle vara lite roligare.
 
Topp