Råvaruleveranser aviseras trots avaktivering.

DeletedUser1570

Guest
I dag började råvaruleveranserna aviseras ner i högra hörnet för mig trots att jag inte har det aktiverat.
Om jag går in i spelinställningar - Aviseringar så är där enbart en sak som är ikryssad och det är Färdigställning av utbyggnaden, allt annat är avmarkerat.

Jag har provat att kryssa i och kryssa ur olika alternativ för att se om jag kan få allt att komma i fas igen utan framgång.
Jag har provat att starta om Firefox. Jag kör med den senaste versionen som är släppt dvs 15.0.
Oavsett vad jag gör så dyker aviseringarna upp hela tiden efter en leverans from idag och det är många på väg....

Jag har inte rört aviseringarna på månader förrän idag då jag tänkte att jag skulle se om jag kunde avaktivera aviseringar för egna gudakrafter på egna städer vilket gick och funkar som det ska. I gengäld får jag som sagt nu avisering av varje leverans, mycket irriterande. Jag hittar inget mer alternativ för att avaktivera det.
 

DeletedUser1570

Guest
En liten uppdatering, det verkar som om det enbart är handel med bondbyar som dyker upp och inte resurser som skickas mellan städer.
 

DeletedUser

Guest
Efter sista uppdateringen blev det fel på inställningarna.
Nedan är olika inställningar och vad som händer:
Inst. aviseringar handelInst. rapporter handelVisar bondby handelVisar stads handel
avjanej
avavjanej
avnejnej
nejja

Det går inte att få både stad till stad och bondby aviseringar samtidigt men med fel inställningar kan man bli av med alla handels aviseringar.

Dessutom går det inte att ändra inställningarna 'Bygga genom stadsöversikten' och 'Öppna automatiskt vid spelets start' för stadsöversikten, de nya inställningarna sparas inte.

Provat i Theta med Firefox.
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp