Rättsäkerhet

DeletedUser

Guest
Hur lång tid ska det ta för Grepolis att fatta ett beslut?
Nu har det gått minst tre veckor när jag inte kunnat anfalla spelarna på min ö som är f.n. spärrade.
 

DeletedUser378

Guest
Ett bannat konto förblir bannat fram tills att kontot tas bort och staden blir utan ägare. Där efter kan du återigen anfalla spelaren i fråga.
 

DeletedUser378

Guest
Beror lite på förutsättningarna för bannet men ja det kan dra ut på tiden innan kontot försvinner.
Vilket ni som träffat på det här på tidigare servrar vet om.
 

DeletedUser

Guest
banna konto jo det gör analhemorojderna i grepolis godtyckligt så vad ni än gör satsa inga pengar i spelet, hux flux får en moderator cp- spel och bannar bara för att han har en hemorojd på tungan efter att ha haft analslickparty med de övriga moderatorerna....

U mad bro?
 

DeletedUser

Guest
Nu blir man tydligen avstängd när man blir anfallen.
Vad händer Gaffel?
 

DeletedUser378

Guest
Börjar med att hänvisa till att det är emot communityns regler att diskutera ett specifikt bann öppet på forumet, eller på att något sätt för en admin att diskutera ett bann med en spelare som inte är inblandade i det utvalda fallet.
Utan att man för att kunna lösa sitt bann och återgå till spelandet måste kontakta supporten med en ticket där man sedan kan diskutera fram en lösning med den admin som är ansvarig för servern.

Är man det minsta orolig för vad som kan resultera i ett bann så bör man i första hand åter läsa igenom Grepolis regler.
http://se.grepolis.com/start/rules

Om man efter att ha läst igenom reglerna fortfarande känner sig det minsta tveksam på hur en paragraf skall tolkas eller om ett speciellt fall resulterar i bann så är man alltid välkommen att kontakta antingen en admin via supporten eller en moderator här på forumet.
Självklart finns också den ypperliga möjligheten att rådfråga andra spelare om saker man är tveksamma även om antagligen en admins uttalande i fallet är att föredra.
 

DeletedUser

Guest
Hej Lothoria!

Jag tackar dig för svaret. Eftersom jag inte varit specifik så kvarstår givetvis frågan till Gaffel.

Vänliga Hälsningar
Matte000
 

DeletedUser378

Guest
Om du vill ha ett svar på vad det är som händer så får du nog klarge lite mer information än vad du har gett oss så här långt.
Så om du skulle vilja ge mig en bättre grund att stå på, så kan jag antagligen få fram ett svar på de frågor som du har att ställa.
Betänk dock mina tidigare hänvisningar om diskussioner om bann på forumet.
 

DeletedUser

Guest
Ett bannat konto förblir bannat fram tills att kontot tas bort och staden blir utan ägare. Där efter kan du återigen anfalla spelaren i fråga.

och det kan ju bestraffa en allians - under underverkens tid - som spelat helt enligt reglerna, med en spärrad spelare som inte kan erövras... medan andra allianser belönas indirekt genom denna spärr...

på epsilon såg jag ett konto som var spärrat över ett halvår...
 

DeletedUser378

Guest
Ett bann skall aldrig sträcka sig upp till 6 månader. Om nu upptäcker att detta sker så kontakta supporten och be dem kolla upp kontot och varför det inte blir spökstäder.
 

DeletedUser4

Guest
Ett bann skall aldrig sträcka sig upp till 6 månader. Om nu upptäcker att detta sker så kontakta supporten och be dem kolla upp kontot och varför det inte blir spökstäder.

§8) Övrigt

Konto
Ett konto kan modifieras, stängas av eller tas bort av de som hanterar Grepolis.se. Borttagningen sker automatiskt, om ett konto inte är använt på mer än 14 dagar. Supportteamet tar inte bort konton på begäran av spelare.

Gör ett tillägg till Lothorias svar så att det inte blir några funderingar på hur och varför. =)
 
Topp