Protest

DeletedUser1915

Guest
Eta forumet kommer att dö ut om vi inte får tillbaka våran ryktes tråd :(

Eller de känns så iaf finns inget kul o läsa här utan ryktes tråden! :/

R.I.P Ryktes tråden <3
 

DeletedUser4

Guest
Eta forumet kommer att dö ut om vi inte får tillbaka våran ryktes tråd :(

Eller de känns så iaf finns inget kul o läsa här utan ryktes tråden! :/

R.I.P Ryktes tråden <3

Den kommer tillbaka när en ny moderator är på plats. =)

Oroa dig inte! Hehe
 

DeletedUser

Guest
Att låsa den tråden fick nog en del att lugna sig lite. Var många riktigt taskiga saker som sades där på slutet..
 

DeletedUser1915

Guest
Egentligen skulle rubriken inte heta protest utan "Eta Forumet Dör" menmen.

Ja, men ingen sa ifrån när indianen var på mig? Utan endast när koffe skröt om att ingen lyckas ta 03.skeppkyrkogården? ;)
 

DeletedUser378

Guest
Vem var moderator för Eta innan?

Först var det en tom plats och då tog jag hand om sektionen.
Sen sattes purky in som moderator här innan hon slutade, sen när hon slutat skrevs gaffel som mod och där befinner vi oss just nu.
 

DeletedUser

Guest
Egentligen skulle rubriken inte heta protest utan "Eta Forumet Dör" menmen.

Ja, men ingen sa ifrån när indianen var på mig? Utan endast när koffe skröt om att ingen lyckas ta 03.skeppkyrkogården? ;)

Inte för att starta något.. Men det du talar om dog ut efter ett par kommentarer. Det som skedde med Koffe var flera stycken som höll på och sida efter sida med taskiga saker.

Så. Back to topic.

Forumet kommer inte dö för att en tråd är låst, och jag är säker på att den kommer låsas upp och de inblandade får en chans till.
Det finns ju tex. två top 10 listor som behöver uppdateras. Lägg lite krut där kanske?
 

DeletedUser1915

Guest
Inte för att starta något.. Men det du talar om dog ut efter ett par kommentarer. Det som skedde med Koffe var flera stycken som höll på och sida efter sida med taskiga saker.

Så. Back to topic.

Forumet kommer inte dö för att en tråd är låst, och jag är säker på att den kommer låsas upp och de inblandade får en chans till.
Det finns ju tex. två top 10 listor som behöver uppdateras. Lägg lite krut där kanske?

Har lagt krut där, finns inte mycket att skriva om. Alla vet ju redan om allt
 

DeletedUser1915

Guest
Vill ha Ambjorn eller Agne eller någon annan som moderator här. Ingen som kör på Eta en som inte bryr sig om vad som händer på Eta. Och inte håller på någon sida.

Plus tkr premium ska stängas av går aldrig ha en rättvis kamp emot ngn som har gratis guld för den är moderator :/

Mina åsikter!
 

DeletedUser

Guest
Spelar ingen roll om h*n spelar eller inte. Men spelaren som blir mob SKA vara så pass mogen att h*n inser att det är ett spel och att det är människor bakom skärmarna. Vilken "sida" man än står på så ska inte mobbing eller annat nidverk förekomma.
På så sätt förstår h*n också att man inte väljer sida i ett publikt forum.
Att favorisera som mod är förkastligt.
 

DeletedUser

Guest
Spelar ingen roll om h*n spelar eller inte. Men spelaren som blir mob SKA vara så pass mogen att h*n inser att det är ett spel och att det är människor bakom skärmarna. Vilken "sida" man än står på så ska inte mobbing eller annat nidverk förekomma.
På så sätt förstår h*n också att man inte väljer sida i ett publikt forum.
Att favorisera som mod är förkastligt.


håller med men en moderator på forumet ska vara neutral.
 

DeletedUser

Guest
Spelar ingen roll om h*n spelar eller inte. Men spelaren som blir mob SKA vara så pass mogen att h*n inser att det är ett spel och att det är människor bakom skärmarna. Vilken "sida" man än står på så ska inte mobbing eller annat nidverk förekomma.
På så sätt förstår h*n också att man inte väljer sida i ett publikt forum.
Att favorisera som mod är förkastligt.

Förhoppningsvis är väl en mod bortom misstanke om partiskhet.. Då ser det illa ut om h*n spelar på servern.
 

DeletedUser378

Guest
Vi försöker in i det längsta att undvika att sätta moderatorer på servrar som de spelar på.
Admins är ju förbjudna att spela på en server som de jobbar med(undantag gaffel), men vad gäller moderatorer så har vi ingen sådan regel, eftersom de inte kan påverka något som händer inne i själva spelet.

Som det ser ut just nu så har det skett en gång på svenska communityn att en moderator har jobbat med en server som han/hon varit ansvarig för. Och det är jag själv som har hand om Zeta sektionen samtidigt som jag spelar där.

Vi hade lite diskussioner(finns på forumet i Zeta sektionen) om det i början när servern startade och känns absolut inte som om det har varit de minsta problem att både jobba och spela på samma server.
Vi får iaf inte in några klagomål om det. Men det är viktigt att kunna skilja på när du modererar och när du spelar. Du får inte låta det ena gå ut över det andra.
 

DeletedUser

Guest
Självklart är det så att om man har såpass stort förtroende att man blir moderator från första början bör det inte vara några problem. Frågan är från vem förtroendet kommer. Det är mig veterligen inte direkt en demokratisk process där forumanvändarna själva får gehör för vem de vill eller inte vill ha som moderator.

Själv hade jag haft problem att skilja på rollen som moderator och som aktiv debattör på forumet och det spelar egentligen ingen roll åt vilket håll det spiller över. Jag tycker det är ett rimligt krav att de som dömer inte skall ha några intressen i målet, så att säga. Då utesluts automatiskt alla som spelar på servern, oavsett hur stort förtroende personen i fråga åtnjuter från alla läger. Sen kan jag ha viss förståelse för att det kan vara svårt att hitta folk som fyller alla kriterierna, man tager vad man haver..
 

DeletedUser378

Guest
Precis som du säger blodulf så är lämpliga moderatorer inte något som växer på träd. Och dem vi har just nu är rätt belastade som det är. Alltså blir det antagligen en helt ny moderator som ska sättas in och med tanke på inställningarna på eta servern så har så gott som alla aktuella kandidater sök sig till servern för att pröva lyckan.

Men en lösning är på gång.
 

DeletedUser

Guest
Jag tror att funktionen och makten hos en moderator har blivit uppblåst i den här tråden. Det är skillnad om hen ( ;) ) är Admin. Då har den personen mycket större möjlighet att förändra. En moderator ser till att reglerna efterföljs och ser till att det råder god ton i forumet. Något förenklat..
 
Topp