Politiska och Etiska aspekter på spelet

DeletedUser

Guest
nu är jag trött på detta !
hur man beter sig som vargflock, man ser inte andra sidan av myntet och det märkliga är ingen frågar heller!
Ingen stannar upp och kan tänka sig att det kanske finns mer i grunden?
och du Sir Wales har verkligen vänt på vartenda sak och nu suger ut allt du kan för att smutskasta oss med anhang?
Du kanske mår dåligt det är en sak, vilket jag vill respektera,men svårt att veta om detta är sant eller inte när du agerar med allt du gör
och säger att zeke ljuger när han har pm med era diskussioner(tex där han säger kör men spara en stad) och sedan säger att vi inte har sagt nåt eller skickat nåt?


Har sir wales berättat om hur han har ansökt plats /medlemskap hos oss samtidigt som han agerade som diplomat för corvocado och pratade om att ha ett samarbete?(finns pm) SAMTIDIGT som han deffade städer vi försökte erövra(som ej är i förbund med dom),vilket vi har rapporter om, och han pratade om att han vill ha ett samarbete med oss och hans allians samma dag och han nekar till att han deffade(även om vi har rapporter om det)???
Plus att han skriver till supportern INNAN adam spökade för att fiska om när var och hur de spökar? SAMTIDIGT som han säger att det skulle vara jättekul med ett samarbete?

Det är svårt att lita på en person fullt ut när han svänger och inte heller talar sanning och är en hel del incidenter vilket man blir tveksam om.
Det sägs en sak till oss och sedan en annan till andra, vi har också pm och rapporter sparade.
Det finns mer men jag låter det vara här.

Det tråkiga i detta är hur man köttar och kastar sig som en vargflock utan ens kanske undersöka att det finns kanske fler sidor om saken.
ni beter er ju på samma sätt som ni sitter och kritiserar, ni är inte bättre....

Kan ni ger er nu och varsågod att fråga oss, finns nåt heter PM
 

DeletedUser

Guest
Politiska och etiska aspekter på grepolis?
Det börjar inte bli aningen för seriöst nu för vissa eller?

Att spelare har dubbla agendor osv har väl skett ända sedan Alfa vad jag vet.
Detta är ett krigsspel och likväl som i andra spel så finns det spelare som tyvärr inte går att lita på.
Nu är det väl inte hela världen som rasar om man nu stöter på sådana.

Lätta lite på kragen nu och se med lite mindre seriösa ögon på spelet och börja ha skoj igen.
Torskar man en stad så är det trots allt bara att ta nya.

Trodde alla borde veta vid det här laget att de flesta känner spelare i alla andra allianser som finns på servern.
 

DeletedUser

Guest
Politiska och etiska aspekter på grepolis?
Det börjar inte bli aningen för seriöst nu för vissa eller?

Att spelare har dubbla agendor osv har väl skett ända sedan Alfa vad jag vet.
Detta är ett krigsspel och likväl som i andra spel så finns det spelare som tyvärr inte går att lita på.
Nu är det väl inte hela världen som rasar om man nu stöter på sådana.

Lätta lite på kragen nu och se med lite mindre seriösa ögon på spelet och börja ha skoj igen.
Torskar man en stad så är det trots allt bara att ta nya.

Trodde alla borde veta vid det här laget att de flesta känner spelare i alla andra allianser som finns på servern.

Tror mest det som trådskaparen syftade på var att det ändå ska finnas en respekt mellan spelare även när det krigas och så.
 

DeletedUser

Guest
Tror mest det som trådskaparen syftade på var att det ändå ska finnas en respekt mellan spelare även när det krigas och så.
I min värld är respekt något man förtjänar, det kan man inte kräva.
"Incidenten" som startade allt detta med en huvudperson som ljuger, förhalar och är allmänt otrevlig i sina PM (PM där vi försökte lösa problemet på diplomatisk väg först) - den personen har inte förtjänat någon respekt från mig i alla fall.

Men annars håller jag med dig Zigvard, och kan väl som lite kuriosa tillägga att under en offensiv igår (söndag) höll den som anföll samtidigt en trevlig, humoristisk och lättsam konversation med en medlem ur den försvarande alliansen. Efter anfallen gratulerade kombatanterna varandra för väl genomförd offensiv/defensiv.
DET är att förtjäna respekt!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2861

Guest
Tror mest det som trådskaparen syftade på var att det ändå ska finnas en respekt mellan spelare även när det krigas och så.

Spot on!

Jag tycker att det är väldigt tråkig att det här istället blivit en tråd där man lämnar ut namn hur som helst. Så moonlight, var snäll o ta bort ditt inlägg sen får du kalla dig vad du vill här, bara du håller på etik och respekt.
 

DeletedUser2853

Guest
nu är jag trött på detta !
hur man beter sig som vargflock, man ser inte andra sidan av myntet och det märkliga är ingen frågar heller!
Ingen stannar upp och kan tänka sig att det kanske finns mer i grunden?
och du Sir Wales har verkligen vänt på vartenda sak och nu suger ut allt du kan för att smutskasta oss med anhang?
Du kanske mår dåligt det är en sak, vilket jag vill respektera,men svårt att veta om detta är sant eller inte när du agerar med allt du gör
och säger att zeke ljuger när han har pm med era diskussioner(tex där han säger kör men spara en stad) och sedan säger att vi inte har sagt nåt eller skickat nåt?


Har sir wales berättat om hur han har ansökt plats /medlemskap hos oss samtidigt som han agerade som diplomat för corvocado och pratade om att ha ett samarbete?(finns pm) SAMTIDIGT som han deffade städer vi försökte erövra(som ej är i förbund med dom),vilket vi har rapporter om, och han pratade om att han vill ha ett samarbete med oss och hans allians samma dag och han nekar till att han deffade(även om vi har rapporter om det)???
Plus att han skriver till supportern INNAN adam spökade för att fiska om när var och hur de spökar? SAMTIDIGT som han säger att det skulle vara jättekul med ett samarbete?

Det är svårt att lita på en person fullt ut när han svänger och inte heller talar sanning och är en hel del incidenter vilket man blir tveksam om.
Det sägs en sak till oss och sedan en annan till andra, vi har också pm och rapporter sparade.
Det finns mer men jag låter det vara här.

Det tråkiga i detta är hur man köttar och kastar sig som en vargflock utan ens kanske undersöka att det finns kanske fler sidor om saken.
ni beter er ju på samma sätt som ni sitter och kritiserar, ni är inte bättre....

Kan ni ger er nu och varsågod att fråga oss, finns nåt heter PM

Ursäkta om jag råkar vara varg :p

Men tillbaka till ämnet.
Är öppen till nya sidor av denna konflikt, har bara hört tydliga saker från ena sidan ännu.
Och fakta, inte egna åsikter. Genom vad folk har sagt hittills har jag fattat att sir wales tog en spökstad som låg på en ö med hans ex-allians. Då borde man ha full rätt att erövra den?
GP är ett krigs spel och så länge inte två parter har kommit överens att den ena inte ska ta över spökstaden.
Är det väl okej att ta?
Och om sir tog en spökstad varför anföll ni hans andra städer också och tog över de istället för att bara ta spökstaden?
Men är som sagt öppen för det på andra sidan myntet med.

Fast var detta ens det tråden handlade om från början?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2861

Guest
Som skapare av tråden förklarar jag gärna min tanke med den.

Zigvard och Koffe pratade om en tid när man var mer respektful mot varandra, fiender som allierade hade trevligt tillsammans och det startade en tankeprocess. När sen Rockolga nämnde något om att skapa en ny tråd, gjorde jag det för att vi skulle kunna diskutera om hur vi vill ha det i spelet.

Tyvärr spårade den ganska snabbt ur och blev en smutskastningstråd där man under äkta och falskt flagg hänger ut andra.
Så jag ser gärna att vi återgår till originalämnet i framtida diskussioner här.

Hur vill vi ha det i spelet? Kan vi försöka få tillbaka det som en gång fanns, när alla spelade för att alla skulle ha kul?
 

DeletedUser2853

Guest
Ditt inlägg kopplas till RokiG inlägg i Politik och propaganda forumet lite, saker är att de stora allianserna inte låter de små växa, de låter varandra växa och krossar de mindre men det är nästan aldrig några rättvisa krig.
Det är felet och det tar död på världen om man inte stoppar det.
 

DeletedUser2960

Guest
Min bästa speltid i Grepolis var när jag spelade på Epsilon. Jag var då medlem i en allians vid namn Drakens Rike. Vi hade klättrat upp till toppen i världen och det fanns inte längre någon allians kvar som egentligen kunde mäta sig med oss. Vad vi gjorde då var att kontakta alla de andra stora allianserna i den världen och startade ett världskrig, dom mot oss. Det blev många fina strider och vi hade väldigt god kontakt mellan allianserna. Det var ett utmärkt sätt att ta bort dödläget och jag tror att alla hade väldigt kul.

Sen kan jag hålla med om att det var bättre stämning förr och det var lättare att lita på andra spelare. Trots detta vill jag säga att "stora stygga vargen" på NU inte är så elaka egentligen.
 
Topp