"Osynlighetshjälmen"

DeletedUser3273

Guest
Hej, skulle man inte kunna fixa så att det blir som det verkligen står i dagsläget? " Dina trupper är osynliga under 10% av resan."

Med andra ord, ifall spelare X anfaller Y och kastar besvärjelsen så ser inte Y den under 10% av resan

Men det ska också kunna vara tvärtom, att Y kastar besvärjelsen på det anfallet och då ser inte X (personen som anfaller) den under 10% av resan

Kan vara oerhört strategiskt att fienden t.ex. skickar bs, men sedan inte hittar dom i översikten och då ställs ett ks in, trots att anfallet är "utskickat" bara att man inte ser det under en viss tid ;)
Kan vara oerhört kul med något sådant
smiley_emoticons_freu-dance.gif
 

DeletedUser2646

Guest
Jag håller väl med om att hjälmen borde förändras lite.

I dagsläget skulle jag vilja påstå att hjälmen är ganska värdelös, det enda
den är bra till är att skydda anfallet från besvärjelser. Annars så inser inte
många att hjälmen räknas som två anfall. Med andra ord, appen varnar två
gånger och det är extremt ineffektivt om man försöker vara diskret.

Sätter du ks på någon mitt i natten och du skickar ett ensamt ks utan några
med anfall och du slänger på hjälmen så kommer försvararens mobil att skrika
till två gånger. Många vaknar inte alltid utav att mobilen bara vibrerar och tjuter
en gång, att den då ska skrika till 2 gånger för att man läger på hjälmen ökar
bara risken för att motståndaren vaknar.

Därför anser jag att osynlighetshjälmen är värdelös.
 

DeletedUser3380

Guest
Fungerar den ens om man skickar den efter att halva tiden har gått på anfallet? Jag fick vishet på ett anfall nu, skyndar mig att lägga osynlighetshjälmen och 1 minut efter skickar han rening + storm på havet på anfallet. Han ska ju inte kunna se anfallet nu...
 

DeletedUser3273

Guest
Fungerar den ens om man skickar den efter att halva tiden har gått på anfallet? Jag fick vishet på ett anfall nu, skyndar mig att lägga osynlighetshjälmen och 1 minut efter skickar han rening + storm på havet på anfallet. Han ska ju inte kunna se anfallet nu...

Beror ju lite på hur lång restid du hade, men jag vet inte hur den räknar om man lägger 2 gånger under samma restid, den orginella restiden eller den kvarstående restiden
 
Topp