Nya Dejarls personliga Historia "IOTA"

DeletedUser

Guest
Hej!
Jag tänkte berätta min historia här på Iota


Precis innan den riktiga Dejarl slutade spela Grepolis så registrerade jag mig på IOTA för jag såg att Ambjorn spelade där. Jag tog kontakt med Ambjorn, vi snackade mest om den gamla goda tiden på Alfa servern. Efter några dagar så tog Ambjorn kontakt med mig o sa att han hade en acc åt mig om jag ville ha. Jag vart jätte glad då jag hade saknat att spela GP med Ambjorn o mina kompisar från Alfa (Mina vänner från alfa kommer alltid att finnas med mig i hjärtat då det var dom som hjälpte mig att bli den spelaren jag är idag).

Det var då en ny tidsperiod för Dejarl tog sin början.
Jag loggade in för första gången och kollade i forumet. Alla verkade vara super sköna spelare, jag kände igen Cheddarbob sen tidigare. Vad jag förstod så kom jag in i alliansen när man hade fått kontroll på INQ. Jag gick in i mina städer o märkte att nästan alla städer var fulla med trupper. Jag började anfalla direkt, jag sänkte BS på BS. Jag byggde upp mitt självförtroende, jag trodde inte nåt kunde stoppa mig. Jag tog stad på stad, mitt självförtroende var verkligen på topp. Men sen hände det. Mina BS seglade in i en Birem mur. Jag vart förvånad o jag tänkte "det var säkert bara en engångshändelse" så jag satsade igen jag förlorade mer BS. Tillslut så hade jag förlorat över 1000 BS på 2 dagar. Jag vågade inte satsa längre. Mitt självförtroende sjönk, jag var tillbaka på ruta ett. Jag var tvungen o bygga upp alla trupper. Jag kände att jag började få koll på mina städer. Alla mina städer var strategiskt bra placerade. Jag byggde mest off i fronten. Jag tyckte det var smart i början då jag bara tänkte "anfall, erövra bli större" jag erövrade städer, det kändes toppen, Klanen hade hjälpt mig med stöd hela tiden då mitt stöd var långt bort. En dag så skulle satsade jag på Olof Beckling. Jag fick in KS jag tänkte "yes! jag får äntligen ta en stad av Olof" men så vart inte fallet. Olof skickade sina BS och sänkte mitt KS. Jag började rensa mina trupper i fronten. Jag byggde Deff, vi hade en bra strategi. Jag fick in KS o Klanen tajmade deff (tack vare skype chatten, rekommenderar den stort ifall ni inte redan använder det) staden vart min o jag byggde KS o tog fler städer. Jag hade inte förlorat en ända stad tills jag skulle gå i SL då hände det. Jag aktiverade SL 48timmar innan jag skulle åka så fick The Jester in KS i min stad. Jag kunde inte göra nåt eftersom man inte kan anfalla när man har aktiverat SL. Jag förlorade staden och sen så anföll Roberto1 en av mina städer o erövrade den också. Jag hade förlorat 2 städer på 48h. Hela min semester tänkte jag på hur jag skulle göra för att inte framstå som ett fån när jag kom tillbaka. Jag chansade på en av Becklinges städer. Jag fick in KS, jag hade hittat en lucka. Han var offline. Jag skickade BS rens mot 2 andra av hans städer. Mitt ena BS rens åkte in i en birem vägg, mitt andra rens hittade en MO stad. Jag chansade, jag skickade MO och KS. Mitt MO lyckades jag rensade staden och fick in KS i staden. Jag hade två av Olof Becklinges städer under erövring. Dom försökte inte ens ta tillbaka nån av städerna. Fast dom försökte på ena staden men det kom kanske 2 eller 3 riktiga anfall. Jag tror att INQ försökte skrämma mig så att jag skulle dra hem mitt KS men igen riktig erövrare drar hem sitt KS under en erövring, så jag lät mitt KS stå kvar. Jag hade lyckats, jag hade lyckats erövra två städer av Olof Becklinge. Jag var stolt mitt självförtroende steg lite. Sen tänkte jag "Shiit, jag kan ju ta tillbaka min stad från Roberto" (ta tillbaka staden från Jester skulle vara alldeles för svårt). Jag tog tillbaka min stad utan strid. Och nu står jag här.

Det var min historia om min tid här på Iota. Jag är inte en så himla bra skrivare men nu vet ni lite om mig iallafall.

MvH/NewDejarl
 

DeletedUser2489

Guest
Äntligen någon med lite respekt, hehe :D

Men det är alltid kul att läsa någon annans syn på servern, det är intressant vare sig du är en bra skrivare eller inte ;)

Ser gärna fortsättning på denna sen tråd sen

:cool:
 

DeletedUser1880

Guest
Kul läsning! Härligt att höra att du kände att du hade koll när du tog över. Kämpa på!! :)
 
Topp