Noterad. Forum förbättring i spel

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Här på bilden som kommer under min text skulle jag önska det fanns en knapp man kunde klicka på så man hamnar på sista inlägget i tråden.
Rätt segt att vara tvungen att bläddra sidor :p
dfsdfdsf.png
 

DeletedUser

Guest
Vist det skulle underlätta men du kan väl bara trycka på sifran 3 om det är 3 sidor i inlägget mm.
 

DeletedUser

Guest
jo klart men sedan när det finns flera inlägg måste man ju scrolla oxå :p.
Om man ändå ska ha ett forum så kan man ju se till att forums funktioner finns tillgängliga annars kan man ju be spelarna starta ett gratis phpbb forum.
 

DeletedUser

Guest
Då är jag med hur du menar. Du vill ha funktionen att man kommer till sista sidan och sista inlägget. det skulle ju ioförsig vara bra för oss lata ;):rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
när ändå tråden finns så har jag ett till förslag.

en funktion som heter "markera tråden som läst".
det kan finnas trådar som man inte finner intressanta för att de angår inte en o då slipper man se att det finns olästa trådar hela tiden.
 

DeletedUser

Guest
när ändå tråden finns så har jag ett till förslag.

en funktion som heter "markera tråden som läst".
det kan finnas trådar som man inte finner intressanta för att de angår inte en o då slipper man se att det finns olästa trådar hela tiden.

Hm OM du mena i forumet så ska det finnas.. iaf om man är Moderator.. det var då jag hitta det iaf.. kollade inte så noga innan..

men längst upp till höger övan trådarna ska det finnas en text Funktioner, tryck där å då ska det komma fram om man vill Markera forumet som läst eller Markera alla forum som lästa

Ni andra som ej är moderator kan väll säga om ni kan se det eller ej, jag vet ej
 

DeletedUser

Guest
när ändå tråden finns så har jag ett till förslag.

en funktion som heter "markera tråden som läst".
det kan finnas trådar som man inte finner intressanta för att de angår inte en o då slipper man se att det finns olästa trådar hela tiden.

Det Barbero menar är att man ska kunna märka vissa trådar som "Ointressanta" eller något liknande och då ska man slippa få notis om när någon skrivit i den. Dvs man ska inte se den lilla ikonen som visar när något nytt skrivits i forumet eller den blå färgen i forumet som visar något nytt i en kategori. Det har alltså inte med "markera tråden som läst"-funktionen som redan finns i forumet.
 

DeletedUser

Guest
Även om det inte är svårt att ignorera trådar som är ointressanta så är det ett alldeles utmärkt förslag av Barbero. Ett visst annat spel jag spelar har en forumkategori som heter Spam som jag skyr som pesten. :p
 

DeletedUser

Guest
Men då måste det vara möjligt för trådskaparen eller moderatorn att välja om det ska vara möjligt för spelarna att markera enskilda trådar som 'spam', så inte spelaren kan sätta en sådan stämpel på nått som kanske är viktigt, eller bara sätter en sån för att den tycker att en viss tråd uppdateras för ofta. Det måste kunna styras!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp