Nordisk server?

DeletedUser2556

Guest
Våra danska fiender har börjat snacka om att försöka få till en nordisk server med sverige, norge och danmark.

Jag och flera med mig tycker det låter som ett mycket spännande förslag. Hur ser Boefst på detta? Och ser resten av gp sverige på det?

Diskutera gärna ämnet!

/yoo
 

nogold

Active Member
Förstår inte varför det ska vara uppdelat i länder.
Hade varit bättre med internationella världar tycker jag. Så slipper man all inavel :)
 

DeletedUser3785

Guest
Tvek på att Inno orkar bry sig men hade varit intressant
 

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Några av InnoGames andra spel (ex: Tribalwars) har slagit ihop de mindre servrarna (bland annat de nordiska) till en större internationell och planen är säkert samma för Grepolis någon gång i framtiden.
Det är antagligen en kostnadsfråga om när det ska hända. Jag har absolut ingen information om kostnader/inkomster för Grepolis men med tanke på att inget hänt hittills så går det nog rätt bra för Grepolis i nuläget.

Detta gör att om en sammanslagning ska göras så behöver det komma från trådar som denna där ni aktivt frågar efter en sammanslagning. Dessutom måste de andra servrarna göra liknande.
Om det nu skulle bli en sammanslagning så hade det inte hänt i en handvändning utan vi pratar nog i alla fall 1 år framåt om inte mer.
 
Senast ändrad:

DeletedUser3679

Guest
Låter som ett bra förslag tycker jag!

Spelarbasen på .se är liten.
Tillväxten på nya spelare är långsam, vilket i och för sig är vårt eget fel - vi dödar alla vi inte känner igen så de nya får ingen chans att fastna för Grepolis.
De som är erfarna är trygga med varandra och spelar ihop så det blir en eller två starka allianser som mosar allt utom sig själva.

Med fler länder på samma server borde antalet erfarna spelare vara större.
Det i sin tur skulle kanske sätta fokus på andra erfarna allianser och de nya kunde växa till sig och få blodad tand lite i skymundan.
smiley-emoticons-baby-taptap.gif


Förslaget i bokstavsordning .dns för Danmark, Norge och Sverige.
Kanske finns juridiska saker att lösa men att sätta igång en sådan server låter lätt i mina öron, som inte kan något i ämnet
girl_whistling.gif
 

nogold

Active Member
En större server vore kul. Utan alla pakter och folk som enbart går in för att döda servern hade det varit ännu roligare.
 
Topp