Nollning

DeletedUser2204

Guest
Att undvika att folk slutar på servrar. Att återhämta sig efter en nollning.

Jag har blivit nollad. Alltså inte i skolan utan på korinth där jag med hjälp av guld, tid och energi jobbade snabbt upp mig till att kunna erövra.

Bara någon dag kvar tills jag kunde erövra så blir staden erövrad och jag börjar om från noll. All min tid, mitt guld och energi borta.

Detta är ju lite irriterande och jag gav det en fundering. Vad kan grepolis göra för att det ska bli smidigare att komma tillbaks från en nollning. Inte en jävel gillar ju att bygga upp sig från noll.

Några brainstormade ideer:

1. Grepolis kan implementera en funktion där det är möjligt att förlänga nybörjarskyddet med hjälp av guld eller tills man har forskat erövring. Detta gynnar ju företaget because money liksom.

2. Om man har blivit nollad börjar man från en viss poänggräns(1500) så att det går snabbare att bygga upp sig och staden är redan påbörjad.

3. Man börjar om från scratch MEN man får tillbaka en del guld som man tidigare lagt på den förlorade staden.

4. Grepolis skapar en funktion/inställning på en värld där man inte kan förlora den första staden dvs. man måste grunda sin andra stad för att kunna bli erövrad. Den känns inte helt genomtänkt men skriver den ändå. Man kan ju brainstorma vidare på det.

5. Det är inte möjligt att bli erövrad förrens man har forskat erövring.

Lite snabba tankar jag har tänkt ut. Vad tycks?
 

DeletedUser3403

Guest
Ett lätt sätt att undvika nollning är att spelarna visar varandra respekt och inte nollar någon som är aktiv.
Det behövs nya spelare och ingen vinner i längden på att hejda tillväxten på spelarsidan.
Är man inte aktiv finns däremot ingen anledning att byar ska samla damm, men dom som är in och försöker borde vi låta bli att nolla hur sugna vi än är.

Synpunkter på inlägget ovan:
1. Att kunna förlänga nybörjarskyddet för guld gynnar bara de spelare som guldar och troligen redan kan spela. Unga nybörjare har inte samma chans till samma överlevnad.
2. Att få en påbörjad stad vore trevligt, men villkoret bör vara att staden man förlorade hade minst samma poäng.
3. Då försvinner själva syftet från tillverkarens sida ;)
4. Låter som ett vettigt alternativ tycker jag faktiskt. Dock borde en spelare kunna erövras helt efter en viss tids inaktivitet, t ex en vecka, annars skulle servern vara full med städer som inte kan erövras trots att ägarna har slutat spela.
5. Inte heller ett helt dåligt förslag, men med samma risk jag nämnde under punkt 4.
 
Topp