Nollad?

DeletedUser2045

Guest
Sorry om jag postar ett ämne under fel flik. men finns ingen tråd för övrigt? Där min tanke faller under.
Min tanke gäller när en spelare blir nollad. D.v.s. att alla spelarens städer blir erövrade. Då får man starta om och tar då med sig en extra stad! oavsett hur många städer man försvarat och kämpat för!
En nybörjare startar med möjligheten att ta två städer? En spelare som kämpat får med sig en extra stad oavsett om man hade 3 eller 300 städer. känns inte riktigt ok.
Har själv upplevt detta och vet spelare som haft KP för mer än 20 städer men som blivit nollade för att en allians bestämt sig för att nolla spelaren. (vilket inte känns helt rättvist) En allians mot en spelare?
Någon typ av % sats vore mer rättvist? Spelaren har ju trots allt kämpat rätt bra för sina KP?

MVH
wombating
 

DeletedUser

Guest
Man borde definitivt få behålla sina intjänade KP även om man blir nollad.
 

DeletedUser

Guest
Sorry om jag postar ett ämne under fel flik. men finns ingen tråd för övrigt? Där min tanke faller under.
Min tanke gäller när en spelare blir nollad. D.v.s. att alla spelarens städer blir erövrade. Då får man starta om och tar då med sig en extra stad! oavsett hur många städer man försvarat och kämpat för!
En nybörjare startar med möjligheten att ta två städer? En spelare som kämpat får med sig en extra stad oavsett om man hade 3 eller 300 städer. känns inte riktigt ok.
Har själv upplevt detta och vet spelare som haft KP för mer än 20 städer men som blivit nollade för att en allians bestämt sig för att nolla spelaren. (vilket inte känns helt rättvist) En allians mot en spelare?
Någon typ av % sats vore mer rättvist? Spelaren har ju trots allt kämpat rätt bra för sina KP?

MVH
wombating


Man förlorar inte sina Kulturpoäng om man blir nollad. Däremot så kan det vara lite tungt att börja om att bygga igen. Nu har jag aldrig blivit nollad eller pratat med någon som blivit det så jag vet inte, men antar att man får börja om från scratch.
Ett förslag kunde t ex vara att man får sin "nollade" stad likt en stad man grundar på en ö som inte består av några Bondbyar, dvs alla byggnader är på nivå 10 eller där omkring och lagret fullt med resurser, ca 3x11.000 enheter.
Då blir resan kanske lite lättare och man får snabbare fram ett KS och kan erövra städer igen.

En som har t ex 5 städer kan återigen ta 5 städer så fort KS är byggt och erövring framforskat i akademin. För en som förlorat 300 städer gäller samma sak. Bara att börja kriga igen.
 

DeletedUser

Guest
Jag har bekanta som blivit "nollade" flera ggr om. Då har dom bara haft en stad, som blivit erövrad, startat om, blivit erövrad och startat om och blivit erövrad igen osv.

Dom har haft kvar alla krigspoäng och således kulturnivån också ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag har bekanta som blivit "nollade" flera ggr om. Då har dom bara haft en stad, som blivit erövrad, startat om, blivit erövrad och startat om och blivit erövrad igen osv.

Dom har haft kvar alla krigspoäng och således kulturnivån också ;)

Jupp, man får välja en bättre allians som kan ge stöd så man får tid att bygga upp sina trupper för att sedan själv agera som anfallare och erövra städer. Intjänade deff- och offpoäng till kulturnivån försvinner aldrig
 

DeletedUser

Guest
Jag har flyttat denna tråden till Diskussion och Allmänt. Hänvisning kommer att ligga en vecka.

Med vänlig hälsning Rockolga
 

DeletedUser2503

Guest
Där jag spelat tidigare har i alla fall starten, till viss del gått ut på att nolla vissa spelare av ren taktik och för att få ett försprång. Så om en allians nollar en duktig spelare som har typ 4-5städer i början så tycker jag inte att denne ska få starta upp med två städer igen, för då faller ju lite poängen och det finns ju antagligen någon slags anledning till varför man kan nollas från första början... Sen kan jag hålla med om att det känns lite deppigt om man har mer än 20 städer och blir nollad men att oavsett om det är IE eller hur det fungerar så är det ganska lätt att bara skicka iväg en kolonisering långt bort så att skaffa en regel för att dem ska få ha kvar en procentuell del av sina städer känns ganska onödigt...

Jag tycker med andra ord att det är bra som det är och att inget bör ändras för det har redan ändrats med nog för mycket saker...
 
Topp