Övrigt Något gick snett - Server nere

DeletedUser876

Guest
Inloggningsservern verkar vara nere, och har varit så i två timmar.
Man möts omväxlande av "500 Internal Server Error" och "Något gich Snett".

Någon info från Communityn?
 

DeletedUser3251

Guest
Något gick väldigt snett och lite frustrerad också!
 

DeletedUser3403

Guest
Ryktas att många inte kommer in, men eftersom man kan bli anfallen är det inte servern som ligger nere. Ryktas att det blir intressant att se hur Inno kompenserar förlusterna för er som inte har SL ;)
 

DeletedUser3251

Guest
Dock är detta ingen ryktes tråd :p men hoppas verkligen att en kompensation utdelas till alla spelare.
 

DeletedUser876

Guest
Nu verkar servern vara upp igen, efter 4 timmars nertid.
Saphira, någon form av info under denna tid hade varit bra...
 

DeletedUser3403

Guest
Har hört flera ks som gått in under denna tid också, hos aktiva spelare.
Inte schysst att låta servern gå en sån här gång, alla borde åkt ut.

Återstår som sagt att se Innos lösning för förlorade trupper och pågående belägringar. Allt är möjligt så jag hoppas det blir rättvist :D
 

DeletedUser3387

Guest
har varit problem för de flesta att komma in, så... alla borde kompenseras på något sätt. Administratörer måste väl se att det inte går att logga in på , alla världar, borde ha direkt blivit fryst... för att sen öppna igen. Skickade tidigt en felrapport till inno..
 

DeletedUser2477

Guest
Kan tyvärr inte ge något info eftersom jag inte har fått nån :(
ni får skriva till Saphira, jag kan ändå inte lösa detta eftersom det ligger inte på mitt bord.
Verkligen tråkigt för en del spelare och kan endast be om ursäkt å Innogames vägnar.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3403

Guest
Problemet gäller inte bara en server, det gäller åtminstone Phi, Psi och Athen på .se
Jag har ingen aning om ifall det är "bara" svenska servrar som drabbats, men tre svenska är tre för många.

Att problemet lyfts till Inno som inte agerat ser jag som väldigt allvarligt. Samtliga servrar borde ha stängts genast.

Jag är ingen storguldare men att jag köpt guld regelbundet skäms jag för nu. Jag har uppenbarligen varit delaktig i att sponsra kriminell verksamhet utan att veta om det. Men nu vet jag och om inte Inno kompenserar det här på ett tillfredsställande sätt så kommer jag inte att upprepa misstaget.
 

Legondra

Active Member
Känns ju inte helt okej att vissa kommer in utan problem och därmed kan tömma folks städer och lägga in ks utan att motståndaren kan försvara sig. Att äntligen lyckas komma in och se att man har två ks inne på en server och ett till på väg eftersom man inte kunnat göra nått på 4h känns ju inte så jäkla bra. Kommer nu förlora en stad och allt för många städer har tömts under den här tiden.
Tycker att alla som har varit utsatta skall få någon form av kompensation, dock går det inte att kompensera en förlorad stad tyvärr..
smiley_emoticons_afraid.gif
 
Senast ändrad:

DeletedUser2483

Guest
Ställ om servern till innan detta skedde så är alla förlorade städer tillbaka i rätt ägares ägo. Tror det skedde förut när jag spelade på achilles för ett par år sedan(kan ha fel)

Tråkigt för dem på nya världen att förlora sin första stad pga detta spektakel då det inte är kul att bli nollad pga tekniska problem.
 

DeletedUser2937

Guest
Ja det var lite frustrerande att se anfallen på mobilen men inte kunna logga in :mad:

Tråkigt att tappa en stad men tröstar mig med att min sitting bull blev en happy bull i The Jesters happy djurpark på ön :)
 

DeletedUser3380

Guest
Ännu en gång förstör inno för de spelare som faktiskt bryr sig om spelet. Saphira inaktiv som vanligt. Jag var en av få som kunde komma in, eller snarare var jag redan inloggad när problemet hände. Förstår verkligen frustrationen hos de spelare som blivit utsatta för detta.
 

Hallström

Member
Ännu ett ämne som ska rinna ut i sanden utan svar, undrar om inno anställer strutsar?? verkar ju så för så fort det dyker upp en fråga så sticker vissa huvudet i sanden och låtsas att problemet inte finns. Dåligt
cowqyl57t5o255zli.gif
 

Legondra

Active Member
Undrar om kompensationen var det man fick köpa tidigare idag
smiley_emoticons_neutral_new.gif
Känns ju inte precis som en kompensation om man måste betala för det...
 
Topp