Nästa värld

DeletedUser

Guest
Hej alla Grepolisälskande spelare

Inom en framtid, dock en bit bort, kommer så småningom en ny värld att öppnas.

Vad har ni för önskemål till denna?

  • Hastighet
  • Enhetshastighet
  • Nattbonus
  • Moral
  • Nybörjarskydd
  • Alliansgräns
  • Vilka Gudar
  • Revolt/Belägring
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1827

Guest
•Hastighet: 4
•Enhetshastighet: 4
•Nattbonus:Ingen
•Moral:Ingen
•Nybörjarskydd:Inget
•Alliansgräns:15
•Vilka Gudar: Alla gudar
 

DeletedUser2843

Guest
Revolt. Men det är väl nästan självskrivet att nästa värld blir det?
 

DeletedUser

Guest
Inget är hugget i sten :)

Nu har vi tid att fundera lite, så där av denna tråd
 

DeletedUser2843

Guest
750d096775.jpg
 

DeletedUser1827

Guest
Jag skulle kunna tänka mig en till belägringsvärld;D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2604

Guest
•Hastighet: 4
•Enhetshastighet: 2.5
•Nattbonus: 01 - 07 (6h)
•Moral:Ingen
•Nybörjarskydd: 3 dagar
•Alliansgräns: 25
•Vilka Gudar: alla
•Värld: Revolt
 

DeletedUser2843

Guest
Jag tycker att vi kör ingen nattbonus, eller nattbonus mellan kl 4 och 12. Tråkigt om alla världar är nästan likadana
 

DeletedUser3089

Guest
Jag tycker att vi kör ingen nattbonus, eller nattbonus mellan kl 4 och 12. Tråkigt om alla världar är nästan likadana

Håller med om att vi bör variera värdarna mer.

Frågan är är, vill vi ha en "Hard Core" värd som gynnar spelare som sitter online dygnet runt, kan vara en tanke för även den typen av spelare bör ju ha sin sandlåda (som ni förstår är jag själv inte riktigt den typen). Inställningar för en sådan värld är Hastighet 4, Enhetshastighet 4, Ingen nattbonus, Ingen moral.

Eller en snabb värld men inte riktigt "Hard Core": Hastighet 4, Enhetshastighet 2, Nattbonus 2-9, Moral aktiv. Gynnar spelare som inte är online dygnet runt.

Även alliansgränserna är intressanta att variera, Vi har tex Rho med alliansgräns 50 blir intressant att studera hur det faller ut. Ser ut som stora allianser är mindre stabila än små så det har redan varit en hel del rotation på allianserna där.
 

DeletedUser2943

Guest
Hastighet: 4
Enhetshastighet: 4
Nattbonus: 1-8
Moral: Inaktiv
Nybörjarskydd: 3 eller 4 dagar
Alliansgräns: 15
Vilka Gudar: Alla
Revolt/Belägring: Revolt
 

DeletedUser2843

Guest
Håller med om att vi bör variera värdarna mer.

Frågan är är, vill vi ha en "Hard Core" värd som gynnar spelare som sitter online dygnet runt, kan vara en tanke för även den typen av spelare bör ju ha sin sandlåda (som ni förstår är jag själv inte riktigt den typen). Inställningar för en sådan värld är Hastighet 4, Enhetshastighet 4, Ingen nattbonus, Ingen moral.

Eller en snabb värld men inte riktigt "Hard Core": Hastighet 4, Enhetshastighet 2, Nattbonus 2-9, Moral aktiv. Gynnar spelare som inte är online dygnet runt.

Även alliansgränserna är intressanta att variera, Vi har tex Rho med alliansgräns 50 blir intressant att studera hur det faller ut. Ser ut som stora allianser är mindre stabila än små så det har redan varit en hel del rotation på allianserna där.
En hard core-värld vore jättekul!
 

DeletedUser1290

Guest
En värld där man inte kan ha förbund. Inte dela forum med någon annan allians. Alla dessa Allians1, Allians 2 och Allians 3 är urtrist. Och med små allianser är chansen större att systerallianser aka akademier bildas.
Visst kan man lösa det på annat sätt men det blir lite svårare när man inte kan dela forum.
 

DeletedUser2832

Guest
Hastighet 4
Enhetshastighet 4
Nybörjarskydd 5 dagar
Alliansgräns 15-20
Gudar ALLA (även Artemis)
Revolt
Moral inaktivt
 

DeletedUser2962

Guest
Skulle vara Perfekt!!!
Med följande inställningar:
Hastighet: 4
Enhetshastighet: 3
Nattbonus: 00-05
Moral: Inaktiv
Nybörjarskydd: 2 dagar
Alliansgräns: 18
Gudar: Alla
Revolt/Belägring: Revolt
 
Topp