Nästa värld närmar sig! Vad vill ni ha för inställningar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser2553

Guest
Hastighet: 3.0. Kul när det går snabbt men inte för snabbt.
Enhetshastighet: 3.0. Det är som sagt kul när man snabbt kan få tillbaka sitt stöd och när det går snabbt att anfalla.
Nattbonus: Ja 22:00-05:00. Flera spelare är unga och får inte stanna uppe så jätte länge. Då är det bra med tidig nattbonus.
Nybörjarskydd: 7. dagar Det är bra att ha lång tid på sig.
Alliansgräns: 45. För stora allianser får för mycket makt. Men om det är en gräns på ca 20-25 så blir det för många allianser.
Erövringssystem: Revolt. Med belägring blir det för svårt att behålla den utsatta staden, särskilt om det är en off stad, då man kan få in KS i staden för fort.
Moral: JA. Det känns lite orättvist annars.
Gudar: Alla utom Artemis. Jag gillar inte de nya krafterna/mytiska enheterna hos Artemis.
 

DeletedUser

Guest
Hastighet: 3.0. Kul när det går snabbt men inte för snabbt.
Enhetshastighet: 3.0. Det är som sagt kul när man snabbt kan få tillbaka sitt stöd och när det går snabbt att anfalla.
Nattbonus: Ja 22:00-05:00. Flera spelare är unga och får inte stanna uppe så jätte länge. Då är det bra med tidig nattbonus.
Nybörjarskydd: 7. dagar Det är bra att ha lång tid på sig.
Alliansgräns: 45. För stora allianser får för mycket makt. Men om det är en gräns på ca 20-25 så blir det för många allianser.
Erövringssystem: Revolt. Med belägring blir det för svårt att behålla den utsatta staden, särskilt om det är en off stad, då man kan få in KS i staden för fort.
Moral: JA. Det känns lite orättvist annars.
Gudar: Alla utom Artemis. Jag gillar inte de nya krafterna/mytiska enheterna hos Artemis.
Detta förslag tycker jag inte om, inget ont till dig Leo men jag håller inte med om någonting du skriver. Möjligtvis att snabba världar är roliga, men det tror jag dom flesta tycker om.
 

DeletedUser2556

Guest
Hastighet: 2.5
Enhetshastighet: Roligt med snabba världar så 2.5
Nattbonus: Ja 00.00-06.00
Nybörjarskydd:7dagar
Alliansgräns: Tycker det skulle va kul om man bara kan va 25 spelare. Blir lite mindre allianser i världen och det är enligt mig inte så vanligt så skulle va rätt kul.
Erövringssystem: Belägring
Moral: Ja, men bara första 3-4 månaderna.
Gudar: alla
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nattbonus - inte alls... finns nattarbetare som diskrimineras av detta...

ska nattbonus finnas => 02-06 som mest...

Erövring => dags för revolt igen

Hastighet och Enheter => så högt som möjligt - dvs. 4.0 och 3.0

alliansgräns 20-25 :)

Moral : Ja - bra antimobbing av nya spelare som kommer in senare, men förstår att noobs som bara vågar anfalla underlägsna spelare vill ha bort moralen... fram till underverkens tid

Gudar => vill ha med Artemis :) dvs. alla 6

Nybörjarskydd 3 dygn räcker gott o väl :)
 

DeletedUser

Guest
Tycker faktiskt att det är för tidigt för att redan starta en ny värld..

en revolt-värld är läge för
Achilles o Iota är båda belägring...

så läge för en revoltvärld...

belägringsvärld => på tok för tidigt, annars håller jag med att det kommer döda Iota och andra servrar med ytterligare ny server
 

DeletedUser

Guest
Jag tänkte mer på att vänta tills Eplison och Zeta är vunna och stängda, det står att det kommer att ta 1 & 2 månader för att VU ska kunna byggas men sedan tar det ju lite tid innan någon allians har vunnit.

Men när dom 2 världarna är stängda så tycker jag det är dags med en ny värld.

På Iota är det ca 11 månader tills VU kan byggas.

Ja, det har du faktiskt rätt i :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
en revolt-värld är läge för
Achilles o Iota är båda belägring...

så läge för en revoltvärld...

belägringsvärld => på tok för tidigt, annars håller jag med att det kommer döda Iota och andra servrar med ytterligare ny server
Men ZTS har rätt, det har inte kommit någon revolt värld nu på ett tag och om man ska se det på det viset så håller jag med honom. men sedan vet jag inte vad Eplison och zeta har för inställningar, revolt eller bellägring.
 

DeletedUser1259

Guest
Jag tycker först och främst man ska se över tiden.

Jag personligen har totalt ledsnat innan det äntligen är över... när man har 150 städer och nästan alla har slutat hänger man inte kvar för det är kul direkt, möjligen för att inte lämna över alla sina städer till IE... som också är lika dumt och tråkigt. På något sätt borde spelare efter 14 dagar röda bli kickade ur allianser. Så kan fienden lätt se vart dom kan klämma åt sina fienden. Spelet är absolut roligast till 50 städer, sen börjar det bli trist... man vet nästan att den som har tålamod att hänga kvar tills det enormt tråkiga slutet vinner och inte dom som var bäst innan. 6 månader är max för en värld tycker jag :)
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker först och främst man ska se över tiden.

Jag personligen har totalt ledsnat innan det äntligen är över... när man har 150 städer och nästan alla har slutat hänger man inte kvar för det är kul direkt, möjligen för att inte lämna över alla sina städer till IE... som också är lika dumt och tråkigt. På något sätt borde spelare efter 14 dagar röda bli kickade ur allianser. Så kan fienden lätt se vart dom kan klämma åt sina fienden. Spelet är absolut roligast till 50 städer, sen börjar det bli trist... man vet nästan att den som har tålamod att hänga kvar tills det enormt tråkiga slutet vinner och inte dom som var bäst innan. 6 månader är max för en värld tycker jag :)
Det är också en variant, det verkar intressant men som flera spelare har skrivit och önskat att dom skulle vilja ha en "maraton/speed" värld där man har högsta farten/hastighet och som bara varar i ca 4-6 månader.
 

DeletedUser176

Guest
<style>.ws { width: 400px; border: 1px solid #DED3B9;} .ws th { width: 40%; font-weight: bold; background: none repeat scroll 0 0 #EFE6C9; } .ws td { background:none repeat scroll 0 0 #F8F4E8; }</style><div style="padding: 0 5px 0 5px"><table class="ws"><tr><th>Hastighet:</th><td> 4.0
</td></tr><tr><th>Enhetshastighet:</th><td> 3.0
</td></tr><tr><th>Nattbonus:</th><td> 01-06
</td></tr><tr><th>Nybörjarskydd:</th><td> 3 dagar
</td></tr><tr><th>Alliansgräns:</th><td> 20
</td></tr><tr><th>Erövringssystem:</th><td> Belägring
</td></tr><tr><th>Moral:</th><td>Aktivt - 3 veckor från man startat
</td></tr><tr><th>Gudar:</th><td> Alla
</td></tr></tbody></table>
 

DeletedUser2503

Guest
Hastighet: 4.0
Enhetshastighet: 3.0
Nattbonus: 00.00-07.00
Nybörjarskydd: 7 dagar
Alliansgräns: 35.
Erövringssystem: Belägring
Moral: Nej
Gudar: Alla (Inte Artemis)
 

DeletedUser678

Guest
Benny funderar på en återkomst!
En fråga bara? det är ingen hjältevärld va?
 

DeletedUser378

Guest
Ska försöka svara lite snabbt på alla de åsikter som kommit upp i tråden.

en revolt-värld är läge för
Achilles o Iota är båda belägring...

så läge för en revoltvärld...

belägringsvärld => på tok för tidigt, annars håller jag med att det kommer döda Iota och andra servrar med ytterligare ny server

Hjältevärlden räknas dessvärre inte som en vanlig server utan går på sin egen lista över inställningar.

Men ZTS har rätt, det har inte kommit någon revolt värld nu på ett tag och om man ska se det på det viset så håller jag med honom. men sedan vet jag inte vad Eplison och zeta har för inställningar, revolt eller bellägring.

Epsilon är en revolt server medans Zeta har belägrings inställningar. En komplett lista över vilka inställningar servrarna har hittar ni här:
http://forum.se.grepolis.com/forumdisplay.php?63-V%C3%A4rldsinst%C3%A4llningar

Du måste inte ha Artemis

Finns det något datum den nya världen kommer?

Än så länge finns det inget satt datum men det lär troligtvis ske inom de närmsta veckorna.

Jag tycker först och främst man ska se över tiden.

Jag personligen har totalt ledsnat innan det äntligen är över... när man har 150 städer och nästan alla har slutat hänger man inte kvar för det är kul direkt, möjligen för att inte lämna över alla sina städer till IE... som också är lika dumt och tråkigt. På något sätt borde spelare efter 14 dagar röda bli kickade ur allianser. Så kan fienden lätt se vart dom kan klämma åt sina fienden. Spelet är absolut roligast till 50 städer, sen börjar det bli trist... man vet nästan att den som har tålamod att hänga kvar tills det enormt tråkiga slutet vinner och inte dom som var bäst innan. 6 månader är max för en värld tycker jag :)

Från och med när Iota kom så har kraven för underverkens era sänkts till 150 miljoner för att korta ner tiden det tar att nå dit.

Det är också en variant, det verkar intressant men som flera spelare har skrivit och önskat att dom skulle vilja ha en "maraton/speed" värld där man har högsta farten/hastighet och som bara varar i ca 4-6 månader.

En speed server är i dagsläget inte aktuellt men vi har förhoppningar om att kunna skapa en sådan i framtiden.

--------------------------------------------

Vill avsluta med att tacka de som har lämnat bidrag till hur de vill ha nästa server och hoppas att det kommer ytterligare sådana.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team
 

DeletedUser2047

Guest
Hastighet: 4.0
Enhetshastighet: 3.0
Nattbonus: NEJ (för en gång skull pleeease!!!) (Ska ni få se vem Wolfman är på riktigt ;))
Nybörjarskydd: Hur många dagar? 3?
Alliansgräns: Hur många? 40
Erövringssystem: Revolt !!!!!!!
Moral: Aktivt NEJ!!!
Gudar: Alla - Vilka? Accilles gudarna, vill ha med Artemis
 

DeletedUser

Guest
Vi tackar för era förslag och idéer, kommer att sammanställa era förslag och skicka upp detta till högre ort. :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp