Mystiskt med Mystiska enheter

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Mycket märkligt en i stammen behövde omedelbar hjälp
jag tänkte skicka några mystiska enheter till undsättning.

Spelet svarar du kan inte skicka till denne spelare då den inte har
samma gud som du.

Vad är tanken bakom detta?

Är spelkonstruktören medveten om att det går att få reda på vilken
gud en motståndare har i en viss by med hjälp av detta upplägg.
 

DeletedUser

Guest
För det första, om jag inte har helt fel heter det mytiska enheter.

För det andra, så tycker jag att det är dåligt. De borde göra nåt åt saken, så att man inte kan få reda på vilken gud den spelaren har. Annars borde de bara ta bort den spärren.
 

DeletedUser

Guest
jag skickade en stridsvagn felfritt till någon som hade en annan gudom. Det gick fint så jag vet inte vari problemet ligger...
 

DeletedUser

Guest
Det är en helt vanlig enhet. Men det går inte att deffa med tex. Heras enheter i en stad som har Zeus. Det du gjorde var att åkalla en gudomlig kraft tror jag det heter.
 

DeletedUser

Guest
Mycket märkligt en i stammen behövde omedelbar hjälp
jag tänkte skicka några mystiska enheter till undsättning.

Spelet svarar du kan inte skicka till denne spelare då den inte har
samma gud som du.

Vad är tanken bakom detta?

Är spelkonstruktören medveten om att det går att få reda på vilken
gud en motståndare har i en viss by med hjälp av detta upplägg.

tror det är för när någon attackerar och du till exempel har 2 hydror och så har du fått 2 pegasus av någon annan så skulle dom tro att du har fuskat för du har då mystiska enheter från två gudar och då lär det komma in MASSA brev till ägarna av grepolis och så säger dom till exempel: han/hon har fuskat! han har mystiska enheter från två gudar!:eek: förstår du?:)
 

DeletedUser

Guest
eller inte då alla med mer än 12 IQ fattar att han fått assistans.
 

DeletedUser

Guest
För att återgå till ursprungsfrågan, är det meningen att man inte ska kunna understödja städer med "andra" mytologiska enheter än de som kan produceras i staden? Eller är det bara en miss/bugg från programmerarnas sida?
Tacksam för svar från Gaffel & Co; så vi slipper vidare onödiga inlägg från folk som svirar iväg från topic.
 

DeletedUser

Guest
Någon som testat ifall det fungerar att assistera sig själv med mytiska från en annan by med en annan gud?
 

DeletedUser

Guest
man kan väl nöja sig med de enheter som den byns gud ger då. Man får väl byta gud om man inte är nöjd.
 

DeletedUser378

Guest
Skulle vi kunna få ett utlåtande från någon i spelledningen i den här frågan?
 

DeletedUser

Guest
Eftersom det uppenbarligen finns en fråga så ber jag er att ta upp detta i frågeforumet. Det är inte alltid Gaffel har tid att läsa diskussion, och jag vet inte om det är menat eller inte att vara på detta vis.
 

DeletedUser

Guest
Eftersom hela tråden egentligen är riktad till spelledningen och är i formen av en fråga så kanske det enklaste är att flytta över hela tråden och be Gaffel svara när han kan?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp