Mynt överföring

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
I tw kan man ju föra över pp, varför kan man inte föra över mynt till andra spelare här? Trodde det var lika dant... :(
 

DeletedUser

Guest
Kanske hammnade på fel ställe men det för ni moderatorer fixa :p
 

DeletedUser

Guest
Återigen så läser jag vad folk förutsätter på forumet utan att fråga sig om och isåfall hur någonting är möjligt.

Det är bara att skicka en ticket i support-systemet och säga att du vill överföra Guld till en annan spelare. Enkelt som så :)
 

DeletedUser

Guest
Återigen så läser jag vad folk förutsätter på forumet utan att fråga sig om och isåfall hur någonting är möjligt.

Det är bara att skicka en ticket i support-systemet och säga att du vill överföra Guld till en annan spelare. Enkelt som så :)

Problemet är att supporten tar så himla lång tid så det är bättre att ta de i forumet så att alla ser det ;)
 

DeletedUser

Guest
Problemet är att supporten tar så himla lång tid så det är bättre att ta de i forumet så att alla ser det ;)

Så vad var då din fråga alt. förslag? För jag har besvarat hur man flyttar guld till andra spelare så vad var då ditt syfte med tråden? Allmänt klagomål mot supporten eller vad? Själv tycker jag supporten alltid svarar inom 12-24h vilket är helt ok med tanke på att det bara är 2 personer som sköter alla ärenden.
 

DeletedUser

Guest
det han menar tror jag är att han undrar varför det inte fins så spelaren kan göra det utan att kontakta supporten som det går o gör i TW
 

DeletedUser

Guest
det han menar tror jag är att han undrar varför det inte fins så spelaren kan göra det utan att kontakta supporten som det går o gör i TW

:cool:

Men mer till ämnet, varför ska spelaren kunna göra det själv? Det är väl enkelt nog att i 99,9% av fallen helt enkelt köpa det guld man själv ska använda. I de få fall där man verkligen behöver flytta/vill flytta guld till en annan spelare så kan man enkelt kontakta supporten och få det fixat inom ett dygn.
 

DeletedUser

Guest
för o besvra fråga varför ha så spelaren kan överför jo supporten får mindre jobb vilket gör att dom kanske kan gör viktigare saker änn att överföra guld
 

DeletedUser4

Guest
Förslaget har diskuterats intern mellan oss på InnoGames.

Denna funktionen kommer inte att implementeras, då det har bidragit till mer problem/arbete än positiv effekt. Tyvärr.
 

DeletedUser

Guest
Förslaget har diskuterats intern mellan oss på InnoGames.

Denna funktionen kommer inte att implementeras, då det har bidragit till mer problem/arbete än positiv effekt. Tyvärr.

hur kan det bli mer problem genom att man har den funktionen?
 

DeletedUser4

Guest
hur kan det bli mer problem genom att man har den funktionen?

Spelare som skickar till fel spelare, trots påvisad varning och bekräftelse.

Premium som skickas till höger och vänster helt enkelt, loggar som blir långa pga spelare som vill skicka fram och tillbaka, vilket i sin tur skapar krav på datamängd. (För att inte nämna oss som Community Managers som måste läsa den när det kommer in frågor om vart premium aktiveras osv. Visst, dem kunde ju ha skapat en "synlig"-logg för spelare, men jag ser hellre att dem jobbar på spelet än informativ-icke-nödvändig-information.)

Jag är inte särskilt insatt i själva tekniska biten, så jag kan bara spekulera eller säga det som jag fått reda på.

Vill ju självklart inte sitta och säga min personliga mening, men jag gör ett undantag här för att ge min syn på det hela. Jag tycker inte att våra kodare ska fokusera på funktioner som, i min mening, inte är 100% säkra att utvisa en positiv vinning, för både spelare och företaget.


Egna erfarenhet:
Det har skapats många supportärenden pga spelare som till fel spelare bl.a.
 

DeletedUser

Guest
okey ja ett tips om ni skulle fundera på det igen är att bara spara loggar under en vis tid sen tycker jag själv att skickar man fel får man skylla sig själv lite gran det kan ju inte ni hållas ansvariga för då det är spelaren som valde o föra över. men tack för svaret iallafal nu förstår man mer varför det är bortaget.
 

DeletedUser

Guest
okey ja ett tips om ni skulle fundera på det igen är att bara spara loggar under en vis tid sen tycker jag själv att skickar man fel får man skylla sig själv lite gran det kan ju inte ni hållas ansvariga för då det är spelaren som valde o föra över. men tack för svaret iallafal nu förstår man mer varför det är bortaget.

Jag tror inte det är borttaget. Det är en funktion som aldrig funnits (eller så länge jag varit med ;)).
 

DeletedUser

Guest
Spelare som skickar till fel spelare, trots påvisad varning och bekräftelse.

Premium som skickas till höger och vänster helt enkelt, loggar som blir långa pga spelare som vill skicka fram och tillbaka, vilket i sin tur skapar krav på datamängd. (För att inte nämna oss som Community Managers som måste läsa den när det kommer in frågor om vart premium aktiveras osv. Visst, dem kunde ju ha skapat en "synlig"-logg för spelare, men jag ser hellre att dem jobbar på spelet än informativ-icke-nödvändig-information.)

Jag är inte särskilt insatt i själva tekniska biten, så jag kan bara spekulera eller säga det som jag fått reda på.

Vill ju självklart inte sitta och säga min personliga mening, men jag gör ett undantag här för att ge min syn på det hela. Jag tycker inte att våra kodare ska fokusera på funktioner som, i min mening, inte är 100% säkra att utvisa en positiv vinning, för både spelare och företaget.


Egna erfarenhet:
Det har skapats många supportärenden pga spelare som till fel spelare bl.a.

Men LOL gaffeln, Kan ni inte fixa det med nästa uppdatering? Eller är ni för "lata" ? Blir faktiskt förbannad nu, Orkar inte era kodare så är det en sak,, men att ni inte bryr er om vad vi som spelar era förbannad spel vill är en annan sak som jag retar upp mej på! Och om det är för många support ärenden om det så kan ni väl "filtrera" bort dom? Eller fixa ett auto svar på dom?

Säger bara vad jag tycker nu

Betyg på supporten:
icon13.gif
icon13.gif
icon13.gif
 

DeletedUser4

Guest
Men LOL gaffeln, Kan ni inte fixa det med nästa uppdatering? Eller är ni för "lata" ? Blir faktiskt förbannad nu, Orkar inte era kodare så är det en sak,, men att ni inte bryr er om vad vi som spelar era förbannad spel vill är en annan sak som jag retar upp mej på! Och om det är för många support ärenden om det så kan ni väl "filtrera" bort dom? Eller fixa ett auto svar på dom?

Säger bara vad jag tycker nu

Betyg på supporten:
icon13.gif
icon13.gif
icon13.gif

Tänker inte ens fortsätta diskussionen med dig om du inte ens läser det jag skriver.

När du tar företagets synvinkel med i beräkningen, så kan du få kritisera "supporten", som för övrigt inte ens har något med kodarna att göra.

Läs ditt inlägg igen och inse hur oerhört respektlöst det egentligen var.

Now to the main point:

Stänger förslaget då det inte kommer att implementeras.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp