Mur i belägringsvärldar

DSet

New Member
Har varit borta från spelet i fem år, och har nu när jag kommit tillbaka märkt att det inte är meta att bygga mur i belägringsvärldar, eftersom det bara gör det svårare att bryta belägringar. Låter dumt att en hel byggnadskedja + torn ska vara meningslöst i ett gamemode.

Jag skulle föreslå att göra så att muren bara ger halva bonusen för försvar av belägringar eller dylikt. Känns helt vansinnigt att aldrig bygga mur i sina städer.
 

DSet

New Member
Känns fånigt att en hel byggnaskedja i spelet ska vara helt irrelevant. Dessutom är markdeff typ oväsentligt för allt utom att skydda KS. Tråkigt att spela så tycker jag.
 

DeletedUser3572

Guest
Tja vill du bygga mur i en belägringsvärld märks det att du inte spelat på 5 år LOL
 

Hyperionz

Active Member
Känns fånigt att en hel byggnaskedja i spelet ska vara helt irrelevant. Dessutom är markdeff typ oväsentligt för allt utom att skydda KS. Tråkigt att spela så tycker jag.
Bör vara tråkigt men så man spelar. Vill du ha mur får du köra revolt eller komma över tankespärren du har att mur är bra på belägring. För det är det ej :)
 

DSet

New Member
Förstår inte varför folk hänger upp sig på vad jag gör i belägringsvärldar, det här är ju en förslagstråd? Handlar alltså inte om hur spelet är utan om hur det borde vara.

Jag skulle påstå att ett meta som gör en hel byggnadskedja irrelevant, och hälften av alla trupper man kan bygga mindre användbara är ett meta som bör balanseras om.
 

Hoppster

New Member
Well belägringssystemet är ju snabbare än revoltsystemet iom att ks kan komma in på 10 minuter och då kanske inte någon deff hinner in före det, medans man på revolt har flera timmar på sig att förbereda deff. Har man då hög mur så kommer ingen med vettet i behåll vilja skicka varken flyg eller mo på belägringen (om den är deffad dvs). Därmed blir man tvingad till att bryta bellen via hamn, vilket FI då skulle vara redo för. Genom att ha hög mur ger du helt enkelt motståndarna en stor fördel.
Visst, du kan inte skydda dina enheter mot anfall lika bra utan mur, men ser du till att alltid ha användning av dina rv och dina trupper i rörelse så kommer det sällan spela någon roll om någon skickar rensanfall.

Angående att en byggnadskedja blir irrelevant - Bygger du kasern till nivå 30 i en bir/bs-stad bara för att den inte ska bli irrelevant? Samma tänk gäller mur och torn på belägringsvärld. Man kan såklart bygga det, men det kommer bara att sinka en. :)
 
Topp